telefon:
506 625 430
czynna
7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18
tel/fax:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22
e-mail:
KONCERT KAMERALNY
powiększ
wykonawcy:
Marek Moś – dyrygent
Agata Zubel – sopran
Michał Moc – akordeon
Marcin Grabosz - fortepian
Paweł Wajrak – skrzypce
Jacek Kociuban – wiolonczela
Magdalena Kołodziejczyk – flet
Jan Cielecki – klarnet
Sławomir Zubrzycki – fortepian
repertuar:
Arnold Schönberg – Pierrot lunaire op. 21
Astor Piazzolla – Tangas na głos, akordeon i fortepian
„Pierrot lunaire” Arnolda Schönberga pozostaje do dzisiaj jednym z najlepszych przykładów przyjęcia bezkompromisowej postawy twórczej; stało się dewizą jednego z najwybitniejszych kompozytorów w historii muzyki. Wprowadzony w dziele „śpiew mówiony” (Schprechgesang) oraz misterna tkanka dźwiękowa wspomaga ekspresję niezwykłego tekstu Alberta Girauda. Dwadzieścia jeden wierszy (w tłumaczeniu Otto Hratlebena) to opowieść o miłości i o religii, poemat w którym raz po raz błyska bluźnierstwo. Przygotowanie do wykonania zajęło czterdzieści prób, a dzieło przedstawiono po raz pierwszy 16 października 1912, w Berlinie.
Tanga sławnego kompozytora i badeonisty Astora Piazzolli, zyskały ogromny rozgłos na całym świecie. Argentyński twórca zamknął w nich odchodzący w niepamięć świat przedmieść Buenos Aires. „Tangas” (1989), z tekstem Jorge Louisa Borgesa, jest (wg słów kompozytora) próbą uwiecznienia swoistej mitologii tanga, która narodziła się w mieście tyleż fascynującym co budzącym grozę, przez panujące w nim grupy buntowników wyznających specyficzny kodeks honorowy. Opowieść Borgesa i Piazzolli oddaje niepowtarzalną aurę czasu i miejsca, jest jednym z najsłynniejszych utworów utrzymanych w poetyce tanga.
/Z. Zając/
Wersja do druku
© Filharmonia Krakowska 2010