telefon:
506 625 430
czynna
7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18
tel/fax:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22
e-mail:
VIII KRAKOWSKA JESIEŃ MUZYCZNA
powiększ
wykonawcy:
repertuar:
Nicola Matteis – Suita d-moll
Giovanni Girolamo Kapsberger – Praeludio
Shaun Rigney – Kapsberger walks into the Wight
Roman Turovsky – Passacaglia Chromatica
Johann Schop – Lachrimae Pavan
Roderik de Man – Plainte na flet prosty i taśmę
Francesco Corbetta – Caprice de Chaconne
Willem Jeths – The conspiracy of CC na flet prosty
Francesco Corbetta – Chaconne Do majeur na gitarę barokową
Giovanni Girolamo Kapsberger – Toccata L'arpeggiata
Matthew Locke – Suita e-moll ze zbioru The Consort of Two Parts for Several Friends
Anna Wiktoria SWOBODA – szczególnym zamiłowaniem darzy muzykę solową XVII i XVIII wieku na lutnię barokową oraz muzykę zespołową z użyciem teorby i gitary barokowej jako instrumentów continuo. Traktuje muzykę barokową jak sztukę współczesną i żywą, współgrającą w niezwykły sposób z naszymi nowoczesnymi potrzebami artystycznymi. Nie interesuje się mechanicznym odtwarzaniem, poszukuje naturalności i prawdziwych, głębokich emocji. Kocha literaturę. I lutnie. Ukończyła z wyróżnieniem klasę lutni w Akademii Muzycznej w Krakowie pod kierunkiem Jerzego Żaka oraz w Hochschule für Musik Trossingen (Niemcy) u prof. Rolfa Lislevanda. Jest także absolwentką wydziału Komparatystyki Literackiej w Instytucie Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Naukę gry na lutni rozpoczęła pod kierunkiem Antona Biruli; uczestniczyła wielokrotnie w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Hopkinsona Smitha, Jacoba Lindberga, Joachima Helda, Jürgena Hübschera i Evangelinę Mascardi. Stypendystka Baden-Württemberg-Stipendium oraz Die Vössing-Stiftung. Realizując basso continuo współpracowała z solistami i zespołami zarówno w kraju, jak i za granicą, a także z teatrami operowymi w Stuttgarcie (Wilhelma Theater), Pforzheim, Krakowie, Warszawską Operą Kameralną oraz z Danmarks Radio Orkestret, Hochschule der Künste Bern i Hochschule für Musik u. Theater Leipzig. Brała udział m.in. w nagraniu ścieżki dźwiękowej do sztuki „Szkoła żon” dla Teatru Telewizji (muz. A. Konarski, reż. J. Stuhr) oraz cyklu M. Stachowskiego „Amoretti” (1982), a także w rejestracji audiowizualnej utworów z tabulatur krzeszowskich dla Cyfrowej Biblioteki Narodowej Polona. Anna Wiktoria jest jednym z redaktorów w międzynarodowym projekcie Le Luth Doré. Prowadzi także warsztaty i wykłady na temat instrumentów lutniowych i ich oryginalnego repertuaru oraz klasę Lutni i Dawnych Instrumentów Szarpanych w Akademii Muzycznej w Krakowie.
Katarzyna CZUBEK – specjalizuje się w grze na fletach prostych oraz obojach historycznych. Jest asystentem klasy fletu prostego prof. Erik Bosgraafa w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Ukończyła studia pod kierunkiem Jorge Isaaca w Conservatorium van Amsterdam oraz prof. Petera Holstlaga w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Studiowała obój historyczny w Conservatorium di Verona u prof. Paolo Grazziego oraz w Akademii Muzycznej we Wrocławiu u Magdaleny Karolak. Jest pomysłodawczynią festiwalu Młoda Muzyka Dawna, który współorganizuje wraz Anną Jankowską. Katarzyna współpracuje z cenionymi zespołami i orkiestrami specjalizującymi się w wykonawstwie repertuaru historycznego: Les Ambassaduers (A. Kossenko), Capella Cracoviensis (J. T. Adamus), Arte dei Suonatori (A. Goliński), Cappella Neapolitana (A. Florio). Zrealizowała nagrania dla wytwórni płytowych: DUX, Deutsche Harmonia Mundi oraz MDG Scene. Została wyróżniona stypendiami oraz nagrodami Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasta Gdańska oraz Wójta Gminy Kolbudy.
Wersja do druku
© Filharmonia Krakowska 2010