Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

KONCERT ORATORYJNY

2021-03-19, Piątek
19:30

miejsce: Sala Filharmonii

cena biletów:
55 zł
45 zł
Zarezerwuj bilet
fot. K. Schubert
powiększ

wykonawcy:

Orkiestra i Chór Filharmonii Krakowskiej
Francesco Bottigliero – dyrygent
Magdalena Drozd – sopran
Anna Bober – alt
Dominik Czernik – tenor
Wojciech Tabiś – bas
Piotr Piwko - przygotowanie chóru



repertuar:

Niccolo Jommelli - Missa pro defunctis /Requiem/

Francesco BOTTIGLIERO – kompozytor, dyrygent i pianista. Studiował kompozycję i fortepian w Konserwatorium w Salerno oraz dyrygenturę symfoniczno-operową w Konserwatorium w Neapolu. Jest także magistrem filozofii (praca pt. Interpretacja dyrygenta, perspektywy ontologii muzyki).Warsztat dyrygencki i pianistyczny doskonalił na licznych kursach mistrzowskich u tak wybitnych muzyków, jak: P. Bellugi, F. Vizioli, A. Faldi, R. Muti, C.M. Giulini. Laureat wielu konkursów pianistycznych i muzyki kameralnej. Otrzymał I nagrodę m.in. na: IX Narodowym Konkursie Città di Valentino (Taranto 1996), Narodowym Konkursie Napoli Nova (Neapol 1999), Narodowym Konkursie Caiazzo (Neapol 1999) oraz na Międzynarodowym Konkursie Forgione-Isole Borromee (Verbania 2003).
Artysta dyrygował w wielu państwach Europy orkiestrami, takimi jak: Narodowa Orkiestra Filharmonii w Sibiu w Rumunii, Mołdawska Orkiestra Symfoniczna w Kiszyniowie, Orkiestra Filharmonii Krakowskiej, Janáčkův Komorní Orchestr w Ostravie, Kongresowa Orkiestra Symfoniczna w Sankt Petersburgu, Philarmonisches Orchester w Erfurcie, Orkiestra Slezské Divadlo w Opawie, Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Orkiestra Filharmonii Śląskiej, Orkiestra Kameralna I musici di Adelperga, Płocka Orkiestra Symfoniczna, Elbląska Orkiestra Kameralna oraz NFM Orkiestra Leopoldinum.
Współpracował z Operą Wrocławską, gdzie poprowadził Rigoletto Verdiego i Wesele Figara Mozarta. Dyrygował przestawieniami w Teatrze Wielkim w Poznaniu, Operze Bałtyckiej w Gdańsku oraz w Operze Śląskiej w Bytomiu. Współpracował z Theater Erfurt przy wielu produkcjach, m.in.: Lombardczycy Verdiego, Robert Diabeł Meyerbeera, Król Artur Purcella, Napój nieśmiertelności Hoffmana, Evita Webbera, Turandot Pucciniego, Carmen Bizeta, Medyceusze Leoncavalla.
W 2015 roku, jego spektakle Toski i Napoju miłosnego w teatrze SlezkéDivadlo cieszyły się wielkim uznaniem krytyki i publiczności w Czechach. W 2017 roku wystąpił w Carnegie Hall w Nowym Jorku z okazji rocznicy śmierci Generała Tadeusza Kościuszki prezentując dwie kompozycje własne oraz swoje transkrypcje czterech pieśni Karłowicza.
Spośród własnych kompozycji dyrygował premierą Kantaty Tumskiej, utworem dedykowanym miastu Wrocław (2009) orazLe premier Tango, (Bielsko-Biała 2012). Na zamówienie Theater Erfurt skomponował musical dla dzieci Księga Dżungli, wystawiony na Festiwalu Domstufen-Festspiele (Erfurt 2015, 2017). W roku 2019 jego opera Wehikuł Czasu otrzymała II nagrodę na konkursie kompozytorskim organizowanym przez ZAIKS i Teatr Wielki Operę Narodową.
W roku 2016 przy współpracy z wydawnictwem muzycznym DUX został wydany jego album zatytułowany Canción zawierający kompozycje własne na fortepian, wiolonczelę, skrzypce i sopran. W 2018 roku ukazała się kolejna płyta Portraits z muzyką kameralną.
Francesco Bottigliero od lat mieszka z rodziną we Wrocławiu. W 2018 roku otrzymał polskie obywatelstwo. Od roku 2020 posiada stopień doktora sztuki nadany przez Akademię Muzyczną im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Obecnie jest wykładowcą na wydziale wokalnym Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu.

Magdalena DROZD – w 2019 roku ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie śpiewu solowego Agnieszki Monasterskiej. Kształciła i rozwijała swój głos także na licznych kursach mistrzowskich pod kierunkiem Mariusza Kwietnia, Ryszarda Karczykowskiego, Iwony Sobotki, Jolanty Janucik, Włodzimierza Zalewskiego. Dwukrotna stypendystka Fundacji Pro Musica Bona.
Podczas studiów wykazywała zainteresowanie zarówno muzyką operową, co zaowocowało jej debiutem w 2019 roku partią Sekstusa w operze G.F. Haendla Juliusz Cezar, wystawionej przez Akademie Muzyczną w Krakowie, pod batutą Paula Esswooda w reżyserii Błażeja Peszka; jak i kameralną, czego efektem jest zajęcie III miejsca z pianistką Dominiką Grzybacz w Międzyuczelnianym Konkursie Duetów w 2016 roku.
W dorobku artystycznym Magdaleny Drozd ważne miejsce odgrywa również muzyka rozrywkowa. Współpraca z kompozytorem Andrzejem Zaryckim umożliwiła jej udział, wspólnie z wybitnymi artystami Polskiej Sceny Muzycznej, w nagraniu jubileuszowej płyty kompozytora Krajobraz Rzeczy Pięknych w 2013 roku oraz kilkukrotny udział w charakterze gościa w koncertach Zaczarowane Radio Kraków organizowanych przez Fundację Anny Dymnej „Mimo Wszystko”.
Obecnie na stałe związana jest z Chórem Filharmonii Krakowskiej oraz z Chórem Polskiego Radia, z którymi uczestniczy w wielu prestiżowych festiwalach, takich jak m.in. Opera Rara, Sacrum Profanum, Warszawska Jesień.


Anna BOBER – w 2013 roku ukończyła z wyróżnieniem studia na wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Jacka Ozimkowskiego. Swoje umiejętności doskonaliła również na kursach prowadzonych przez wybitnych pedagogów, jak: Ewa Blahova, Ryszard Karczykowski, Rosmarie Landry, Paul Esswood i Michał Znaniecki.
Jest finalistką międzynarodowego konkursu wokalnego Iuventus Canti (Vrable, Słowacja) oraz półfinalistką międzynarodowego konkursu muzyki sakralnej Concorso Musica Sacra (Rzym, Włochy). Debiutowała partiami Agnes i Anioła w mini-operze Pawła Bitki-Zapędowskiego Kokaina w 2010 roku w Krakowie. Brała udział w produkcjach operowych kreując role: Unulfa w operze Rodelinda G.F. Haendla w Bydgoskiej Opera Nova, Linetty w operze Miłość do trzech pomarańczy S. Prokofiewa.
Występowała z dyrygentami, takimi jak: Andrew Parrott, Paul Esswood, Vincent Dumestre, Tomasz Tokarczyk, Alessandro de Marchi, Maciej Tworek, Remi Gousseau.

Dominik CZERNIK – absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu solowego Adama Szerszenia. Uczestniczył w kursach mistrzowskich, m.in. u Ryszarda Karczykowskiego, Donatelli Dorsi, Edwina Tinoco, Kaludi Kałudowa oraz warsztatach wokalnych prowadzonych przez Jolantę Janucik i Dariusza Grabowskiego.
Od 1999 do 2001 roku występował w Chórze Chłopięcym i Męskim Filharmonii Poznańskiej „Poznańskie Słowiki” Stefana Stuligrosza, z którym nagrał solową płytę Śpiew słowika.
Był członkiem Chóru Filharmonii Narodowej, Chóru Filharmonii Wrocławskiej (obecnie NFM), w międzyczasie współpracując z takimi zespołami jak Gabrieli Consort & Players, Capella Cracoviensis, Zespół Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia, Cantores Minores Wratislavienses, Królewscy Rorantyści, Collegium Zieleński. W 2014 roku rozpoczął współpracę z Norweską Operą Narodową w Oslo (Den Norske Opera), z którą zrealizował produkcje, takie jak Lohengrin R. Wagnera czy Lady Macbeth Mceńskiego Powiatu D. Szostakowicza.
Występował w kraju i za granicą, m.in. podczas festiwali Salzburger Festspiele, Bregenzer Festspiele, Schleswig-Holstein Musik Festival, Rossini in Wildbad, Wratislavia Cantans, Warszawska Jesień, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, podbatutą takich dyrygentów, jak Krzysztof Penderecki, Kent Nagano, Jesús López Cobos, Christian Arming, Ola Rudner, Roland Bader.
Wziął udział w wielu nagraniach fonograficznych i audiowizualnych, w tym Grande Messe des Morts H. Berlioza (dyr. Paul McCreesh), Ein Deutsches Requiem J. Brahmsa (dyr. Antoni Wit), Karl V E. Křeneka (dyr. Lothar Koenigs).
Od 2012 roku na stałe związany z Chórem Filharmonii Krakowskiej.

Wojciech TABIŚ – w latach 1992–2002 był członkiem Pueri Cantores Tarnovienses, prowadzonym przez ks. prof. Andrzeja Zająca. Naukę śpiewu solowego rozpoczął w klasie Jacka Ozimkowskiego, a kontynuował w Niemczech pod okiem Neila Semera. Współpracuje z wybitnym pedagogiem Dariuszem Grabowskim.
Od 2012 roku śpiewa w Bayreuther Festspiel Chor pod dyrekcją Eberharda Friedricha na letnim festiwalu Wagnerowskim w Bayreuth, gdzie wykonuje również partie solowe w koncertowych wersjach oper Richarda Wagnera, m.in. Titurela w Parsifalu oraz Króla Henryka w Lohengrinie. W 2020 roku zadebiutował na Royal Opera Festival w Centrum I.J. Paderewskiego w Kąśnej Dolnej. Współpracował z zespołem Camerata Silesia, z Bregenzer Festspiele, Theater Krefeld Mönchengladbach oraz Staatsoper Berlin.
Od 2008 jest członkiem chóru Filharmonii Krakowskiej, z którym wykonuje zarówno partie chóralne, jak i solowe.



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję