telefon:
506 625 430
czynna
7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18
tel/fax:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22
e-mail:
Dni Muzyki Organowo-Klawesynowej
powiększ
wykonawcy:
Orkiestra Filharmonii Krakowskiej
Szymon Bywalec – dyrygent
Agata Zubel – sopran
Elżbieta Chojnacka – klawesyn
Maria Sławek – skrzypce
Piotr Ptak – klarnet
Marcin Zdunik – wiolonczela
Piotr Różański – fortepian
Szymon Kuśmider – recytacje
repertuar:
Darius Milhaud – Stworzenie świata op. 81a /wersja koncertowa/
Agata Zubel – Piosenka o końcu świata na głos, recytatora i zespół kameralny
Iannis Xenakis – A l'île de Gorée na klawesyn amplifikowany i zespół
Olivier Messiaen – Kwartet na koniec czasu
Czterech kompozytorów – cztery utwory – cztery wizje początku i końca świata. Darius Milhaud w balecie Stworzenie świata (1922-23), zafascynowany jazzem, sięgnął po afrykańską mitologię ludową. Agata Zubel – Piosenka o końcu świata do tekstu Czesława Miłosza, pisana była przez kompozytorkę i wokalistkę w jednej osobie jeszcze podczas studiów (w 1998). Iannis Xenakis w utworze À l'île de Gorée na amplifikowany klawesyn, flet piccolo, obój, klarnet, fagot, waltornię, trąbkę i kwintet smyczkowy (1986) odwołał się do symbolu wyspy, na której więziono i sprzedawano niewolników. Kwartet na koniec czasu skomponowany przez Oliviera Messiaena w obozie jenieckim w Görlitz w roku 1940 i i tam też w roku 1941 prawykonany, „został napisany”, jak wyznał sam kompozytor, „na koniec świata, to znaczy na koniec pojęcia przeszłości i przyszłości, a na początek wieczności, i że nie jest to gra słów związana z końcem okresu niewoli”.
/Małgorzata Janicka-Słysz/
Wersja do druku
© Filharmonia Krakowska 2010