Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
MENU
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

CAPELLA CRACOVIENSIS

2021-11-25, Czwartek
18:00

miejsce: Sala Filharmonii

cena biletów:
30 zł
20 zł
Zarezerwuj bilet
fot. J. Poremba
powiększ

wykonawcy:

Projekt Muzyczne mosty

Chór Filharmonii Krakowskiej
Chór Capelli Cracoviensis
Jan Tomasz Adamus – dyrygent
Piotr Piwko - chórmistrz

 



repertuar:

Felix Mendelssohn – 3 motetten op. 69
      Herr, nun lässest du deinen Diener in Frieden fahren
      Jauchzet dem Herrn, alle Welt
      Mein Herz erhebet Gott, den Herrn

Orlando di Lasso – Lamentationes Hieremiae Prophetae

Johannes Brahms – Motet op. 74 nr 1 Warum ist das Licht gegeben dem Mühseligen?
     Langsam und ausdrucksvoll
     Wenig bewegter
     Langsam und sanf
     Choral

 

CHÓR CAPELLI CRACOVIENSIS – rozpoczął działalność artystyczną w 1970 roku. Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki dawnej przy użyciu właściwych konkretnym epokom praktyk wykonawczych. W jego repertuarze znajdziemy różnorodne formy muzyczne, w tym duże formy wokalno-instrumentalne – oratoryjne, operowe i symfoniczne. Zespół wykonuje dzieła epoki średniowiecza, renesansu i baroku, muzykę czasów klasycyzmu i romantyzmu oraz muzykę współczesną.
Chór Capelli Cracoviensis regularnie uczestniczy w festiwalach muzycznych w kraju i za granicą oraz w koncertach odbywających się w miejscowościach całej Polski i innych krajów, pod kierunkiem wybitnych dyrygentów z całego świata. Bierze udział w koncertach wraz z zespołem instrumentalnym Capelli Cracoviensis, występuje też a cappella. Uczestniczy w nagraniach płytowych, dokonywanych zarówno dla polskich i zagranicznych firm fonograficznych. Najnowszym albumem, nagranym przez orkiestrę i chór Capelli Cracoviensis, jest Halka Version 1848 – rejestracja opery Stanisława Moniuszki w wersji wileńskiej, na historycznych instrumentach.
Ciekawym i znaczącym wydarzeniem artystycznym, w którym Chór Capelli Cracoviensis brał udział było Beethoven Extreme, podczas którego w ciągu jednego dnia zostały wykonane wszystkie symfonie Ludwiga van Beethovena. Wydarzenie miało miejsce 27 sierpnia 2016 roku i transmitowane było na żywo na antenie Polskiego Radia. Obok 90 instrumentalistów, wystąpiło wówczas 44 śpiewaków i 5 dyrygentów. Na widowni zasiadło łącznie 2300 osób.
Chór brał także udział w specjalnych projektach z pogranicza muzyki i sztuk performatywnych. W Naturzystach wykonywał pieśni chóralne Mendelssohna, spacerując po Lesie Wolskim w Krakowie. Równie ciekawym przedsięwzięciem artystycznym było karaoke sakralne Mozart Requiem w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego.
Wśród dzieł wykonywanych przez Chór Capelli Cracoviensis znajdują się m.in. L'Allegro, il Penseroso ed il Moderato i oratorium Hercules G.F. Haendla, Pasja według św. Jana J.S. Bacha, Requiem d-moll KV 626 W.A. Mozarta, Elegischer Gesang L. van Beethovena, Sześć pieśni kurpiowskich K. Szymanowskiego czy Die sieben Worte Jesu Christi am Kreuz H. Schütza.


CHÓR FILHARMONII KRAKOWSKIEJ – powstał w 1945 roku, 5 lat później zyskał status zespołu zawodowego. Poczynając od I nagrody, otrzymanej w 1951 roku na I Festiwalu Muzyki Polskiej w Warszawie, zyskiwał coraz większe uznanie, występując w bogatym repertuarze, obejmującym zarówno utwory oratoryjne, jak i a cappella różnych epok.
Zespół gościł na wielu renomowanych festiwalach polskich (Wratislavia Cantans, Warszawska Jesień, Gaude Mater w Częstochowie) i zagranicznych (Festival de La Chaise-Dieu, Sagra Musicale Umbra, Maggio Musicale Fiorentino, Edinburg Festival, Festival van Vlaanderen, Biennale di Venezia, Festival Gulbenkian de 

Música, Festival Internazionale de Baalbeck, Festival d’art Sacré de Paris, Internazionales Brucknerfest Linz, Festival Europäischer Musik, Festival Berlioz, Salzburger Festspiele). Przez 11 edycji związany był z Festiwalem Wielkanocnym Ludwiga van Beethovena.
Chór towarzyszył wielu orkiestrom zagranicznym, m.in. Wiener Symphoniker, Beethoven Orchester Bonn, Orchestre de la Radio Télévision Belge, Orchestra Sinfonica della Radiotelevisione Italiana di Roma, Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Orchestra Sinfonica dell’Emilia-Romagna „Arturo Toscanini”, Orchestra Sinfonica Siciliana di Palermo, Staatskapelle Dresden, Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, Rotterdams Philharmonisch Orkest, Orchestre Philharmonique du Montpellier, Stockholm Philharmonic Orchestra, Limburgs Symfonie Orkest w Maastricht.
Chór Filharmonii uczestniczył w wielu uroczystościach o randze międzynarodowej, takich jak koncert w Watykanie w 10. rocznicę pontyfikatu Jana Pawła II, w Berlinie w 1990 roku z okazji zjednoczenia Niemiec czy w 1995 roku w Oświęcimiu podczas obchodów 50. rocznicy wyzwolenia obozu koncentracyjnego Auschwitz. W 2004 roku Chór Filharmonii Krakowskiej wraz z Ankara State Polyphonic Choir, London Philharmonic Choir oraz Mendelssohn Choir of Pittsburgh z towarzyszeniem Pittsburgh Symphony Orchestra brał udział w uroczystym koncercie w Watykanie z okazji zjednoczenia trzech kultur (Concert of Reconciliation). 27 kwietnia 2014 zespół uświetnił uroczystości kanonizacyjne papieży Jana XXIII oraz Jana Pawła II w Watykanie, zaś 5 maja 2014 wziął udział w specjalnym koncercie Peace through Music „In Our Age”, będącym muzycznym hołdem dla postaci kanonizowanych papieży. Występ zespołu w waszyngtońskim Constitution Hall poprowadził Sir Gilbert Levine, nazywany – ze względu na swoją bliską współpracę oraz przyjaźń z Janem Pawłem II – „papieskim maestro”.
Oprócz monumentalnych dzieł oratoryjnych, Chór ma w swym repertuarze również opery (Don Giovanni W.A. Mozarta, Dziewica orleańska P. Czajkowskiego, Lohengrin R. Wagnera, Wolny strzelec C.M. Webera, Czarna maska K. Pendereckiego), suiitę Peer Gynt E. Griega (muzyka do dramatu H. Ibsena), a także utwory o charakterze popularnym, takie jak Misa criolla A. Ramíreza, Liverpool Oratorian P. McCartneya, Requiem A.L. Webbera, Trionfi C. Orffa czy Aleksander Newski S. Prokofiewa.
Chór Filharmonii uczestniczył w dziele popularyzacji muzyki Krzysztofa Pendereckiego, zwłaszcza jego Jutrzni i Pasji wg św. Łukasza, której nagranie uhonorowane zostało Grand Prix du Disque. Do innych znaczących osiągnięć zespołu należą nagrania muzyki Wojciecha Kilara. Płyta, na której znalazły się Krzesany, Angelus oraz Victoria otrzymała nominację do prestiżowej nagrody Fryderyk (1997). Chór uczestniczył ponadto w nagraniach muzyki filmowej Kilara, m.in. do Drakuli Francisa F. Coppoli oraz Króla ostatnich dni Thomasa Toelle.
Od wielu lat Chór uzyskuje wyrazy uznania publiczności, recenzentów i współpracujących z nim dyrygentów, a zagraniczne tournées zapewniły mu opinię „ambasadora kultury polskiej”.


JAN TOMASZ ADAMUS – dyrygent, organista, klawesynista, kreator kultury; studiował w Krakowie i Amsterdamie, był wieloletnim wykładowcą Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Od 2008 roku jest dyrektorem naczelnym i artystycznym instytucji kultury Capella Cracoviensis – krakowskiego chóru kameralnego oraz grającej na historycznych instrumentach orkiestry, z którymi wystąpił na wielu znaczących festiwalach i w renomowanych salach koncertowych: Concertgebouw Amsterdam, Theater an der Wien, Haydn Festspiele Brühl, Festiwal Muzyki Polskiej, sala NOSPR, SWR Festspiele Schwetzingen, Bachfest Leipzig, Haendel Festspiele Halle. Dokonał wielu nagrań płytowych, obejmujących solowy repertuar organowy, dawną muzykę polską, opery barokowe oraz romantyzm na historycznych instrumentach (Chopin, Schubert, Moniuszko).
 

Chór Filharmonii Krakowskiej w składzie:

SOPRANY

Barbara Burzyńska
Martyna Gesella
Bernarda Grembowiec
Beata Karczmiarz-Kulka
Gabriela Klimiec
Emilia Pływacz – partia solo
Joanna Stawarska
Małgorzata Such

ALTY
Iwona Gulińska
Katarzyna Iżykowska
Elżbieta Król-Dryja
Kamila Paciorkowska
Iwona Sułkowska-Kozłowska – partia solo
Sylwia Szczerba

TENORY
Dominik Czernik – partia solo
Józef Dwojak
Paweł Fundament
Jarosław Hemzaczek
Piotr Piwko
Edward Walecki

BASY
Piotr Brajner
Paweł Dachowski
Bartłomiej Pollak
Wojciech Tabiś
Marcin Wróbel
Patryk Wyborski – partia solo


Chór Capelli Cracoviensis w składzie:
Łukasz Dulewicz – sopran
Matylda Staśto-Kotuła – alt
Piotr Szewczyk – tenor
Szczepan Kosior – tenor
Przemysław Józef Bałka – bas

 



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję