Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
MENU
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


29.07. godz. 14-19, 30.07. godz. 14-19, 31.07. godz.17-18 (Konsulat Austrii), 01.08.godz. 18.30 - 19.30 (Muzeum Armii Krajowej)

 REZERWACJA

tel/fax:

tel. 504 063 337, 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

PHILHARMONIC MUSIC SUMMER

2021-07-31, Sobota
18:00

miejsce: Konsulat Generalny Austrii w Krakowie
cena biletów:
30 zł
20 zł
Zarezerwuj bilet

powiększ

wykonawcy:

Polska muzyka filmowa

Magdalena Di Blasi – flet
Michał Poniżnik – klarnet
Marek Gumiela – waltornia
Błażej Michna – altówka
Wei Zhang – altówka
Marta Nagawiecka – wiolonczela
 

 



repertuar:

Władysław Szpilman – W małym kinie 3’

Bronisław Kaper:
- On A Green Dolphin Street
- Follow Me 
- Invitation 

Henryk Wars – Suita nr 1
- Będzie lepiej
- Ach śpij kochanie
- Umówiłem się z nią na dziewiątą

Włodzimierz Nahorny – Jej portret

Henryk Wars - Suita nr 2:
- Już nie zapomnisz mnie
- Już taki jestem zimny drań
- Powróćmy jak za dawnych lat

Lucjan Kaszycki – Pamiętasz, była jesień

Henryk Wars – Suita nr 3:
- Całuje Twoją dłoń, Madame
- Zróbmy to tak
- Miłość Ci wszystko wybaczy
- O Key!

Suita nr 4:
- Henryk Kuźniak – Vabank
- Jerzy Matuszkiewicz – Alternatywy 4
- Andrzej Kurylewicz – Polskie drogi
- Jerzy Matuszkiewicz – Czterdziestolatek
- Włodzimierz Korcz – 07 zgłoś się

 

 

Magdalena DI BLASI jest pierwszą flecistką Orkiestry Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie.  W 2004 roku ukończyła z wyróżnieniem studia na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Kazimierza Moszyńskiego. Będąc stypendystką programu Sokrates/Erasmus, doskonaliła swoje umiejętności w Hochschulefür Musik we Freiburgu u Mirjam Nastasi oraz Roberta Aitkena. W roku 2009 ukończyła studia podyplomowe “Orchesterexamen” w Hochschulefür Musik w Detmold, gdzie studiowała w klasie fletu Jánosa Bálinta. Kontynuując tę współpracę, odbyła studia podyplomowe na Akademii Muzycznej im. K. Symanowskiego w Katowicach, które ukończyła w 2020 roku. Jej edukację uzupełniają liczne kursy z tak wybitnymi flecistami, jak: Julius Baker, Carlo Jans, Craig Goodman, Jean-Claude Gérard, Peter-Lukas Graf, Robert Winn oraz Furugh Karimi-Djafar-Zadeh. W 2004 roku uczestniczyła w Międzynarodowej Akademii Bachowskiej w Krakowie, którą prowadził Helmut Rilling. Magdalena Di Blasi jest również laureatką Konkursu Muzyków Instrumentalistów w Jaśle (1996), Konkursu Fletowego w Mielcu (1997) oraz Ogólnopolskiego Konkursu Fletowego w Warszawie (2004).
W latach 2006-2009 wraz z Kathariną Gelbarth, Helgą Zuccaro, Elisabeth Farrel, Milo Machover i Wiebke Schuler współtworzyła Ensemble Flautomobil – sekstet fletowy, który koncertował m. in. na Bodenseefestival, Mozartwoche Salzburg, Ebneter Kultursommer. W latach 2005-2007 tworzyła duet z Michałem Stanikowskim (gitara) w ramach programu Yehudi Menuhin Live Music Now.
Na swoim koncie ma nagrania muzyki symfonicznej (m.in. I. J. Paderewski: Symfonia h-moll op. 24, Polonia, wyd. DUX 2001; F. Schubert: Symfonia nr 8 Niedokończona h-moll, J. Brahms: Symfonia nr 1 c-moll op. 68, wyd. Gryphos 2007; A. Duranowski: Koncert skrzypcowy op. 8, wyd. Acte Préable 2016, J. Zeidler: Nieszpory, wyd. DUX 2020), kameralnej (m.in. Wechselspiele Ensemble Flautomobil 2007; Geburt im Schnee Duo UniqueVerlagam Eschbach 2007; Öffnedeines Herzens Ohr Duo Unique, Verlagam Eschbach 2008; Henryk Derus: Kwartet Per Force na flet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę, 2012) oraz filmowej (ścieżki dźwiękowe m.in. do filmów: Zbliżenia, Obywatel, Pręgi).
W sezonie 2006-2007 współpracowała z orkiestrą Camerata Academica Freiburg, w latach 2008-2009 z Junge Oper Stuttgart, a od 2010 roku jest związana z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej. Ponadto regularnie współpracuje z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Symfoniczną Centrum Sztuki Mościce, Tarnowską Orkiestrą Kameralną, orkiestrą Sinfonietta Cracovia oraz PolishArt Philharmonic. Magdalena Di Blasi koncertuje również jako solistka i kameralistka, a także bierze udział w licznych programach edukacyjnych, propagujących muzykę klasyczną wśród młodego pokolenia. 


Michał PONIŻNIK – absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie klarnetu prof. Andrzeja Godka. Brał udział w wielu kursach muzycznych u takich mistrzów klarnetu jak Philippe Cuper. Guy Deplus, Michael Collins, David Campbell, Nicolas Baldeyrou czy Michel Lethiec. Artysta uczestniczył także w wielu znaczących festiwalach, m. in. w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, Festiwalu Muzyki Improwizowanej Ad Libitum, Festiwal muzyki Kameralnej Muzyka na Szczytach, Festiwal Muzyki Polskiej, Festiwal Muzyki Filmowej i in. Współpracuje z wieloma orkiestrami jako muzyk solowy i orkiestrowy, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jest laureatem wielu konkursów, w 2009 roku zdobył wyróżnienie na XIV Akademickim Konkursie Klarnetowym (Włoszakowice). W 2008 roku zdobył III miejsce na Międzynarodowym Festiwalu Klarnetowym w Szczecinie (w kategorii „zespoły”). W 2007 roku uzyskał II miejsce na VII Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim (kategoria „kwartety klarnetowe”) oraz – wraz z zespołem Conash Trio – III miejsce na XI Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej (kategoria trio). Michał Poniżnik gra również w zespołach kameralnych, m. in. Cracow Clarinet Quartet, Conash Trio, Ara Ensemble, Palabra de Musica Fuerte, z którymi koncertuje w całej Europie. Nagrał też wiele ścieżek dźwiękowych do filmów, m. in. Czas Honoru (PL) czy Closer to the Moon (FR). Od 2009 roku Michał Poniżnik jest klarnecistą Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie.

Marek GUMIELA – naukę gry na waltorni rozpoczął w Szkole Muzycznej w Zamościu, a kontynuował w Akademii Muzycznej w Krakowie. Na stałe pracuje w Filharmonii Krakowskiej oraz współpracuje z takimi orkiestrami, jak Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Orkiestra Kameralna AUKSO. Koncertował w Polsce, większości krajów europejskich, a także Chinach, Japonii i Korei Południowej. Występował m.in. w sali Filharmonii Berlińskiej, Musikverein w Wiedniu, Tonhalle w Zurychu czy Suntory Hall w Tokio. Uczestniczył w licznych nagraniach płytowych, wyróżnionych prestiżowymi nagrodami: International Classic Awards oraz nagrodą Fryderyk.
Jest członkiem Krakowskiego Kwartetu Waltorniowego oraz Krakowskiego Kwintetu Dętego. Prowadzi także działalność pedagogiczną jako nauczyciel gry na waltorni w Szkole Muzycznej I stopnia Nr 1 im. S. Wiechowicza w Krakowie oraz Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie.

Błażej MICHNA - stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, ukończył w 2008 roku z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie altówki Janusza Pisarskiego. Studiował również w klasie altówki Andry Darzins w Staatliche Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Stuttgarcie w ramach programu stypendialnego Sokrates-Erasmus. Brał udział w licznych kursach mistrzowskich – solowych (Piotr Reichert, Andra Darzins, Christophe Desjardins, Avri Levitan, Stefan Kamasa, Tabea Zimmermann), kameralnych (Dominik Połoński, Tadeusz Gadzina, Altenberg Trio, Peter Buck, Anthony Spiri, kwartet DAFÔ) i orkiestrowych (International Bachakademie Stuttgart, Bydgoskie Impresje Muzyczne, Polsko-Niemiecka Młoda Filharmonia Dolny Śląsk). W 2018 roku uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w Akademii Muzycznej w Krakowie.
Jako członek kwintetu fortepianowego SONUS zdobył wyróżnienie na XVI Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi (2007), a także Nagrodę Specjalną im. Marka Stachowskiego oraz Nagrodę Specjalną PWM za najlepszą interpretację utworu kompozytora polskiego na XIII Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie (2009).
Współpracuje z Tatrzańską Orkiestrą Klimatyczną, Przemyską, Tarnowską i Wielicką Orkiestrą Kameralną, zespołem Sinfonietta Cracovia, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej oraz Straussowską Orkiestrą Obligato. W przeszłości członek Orkiestry Kameralnej Miasta Tychy AUKSO oraz Filharmonii Opolskiej, obecnie jest altowiolistą Orkiestry Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie. Pracuje również jako nauczyciel klasy altówki oraz kierownik sekcji smyczkowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Bronisława Rutkowskiego w Krakowie.

Wei ZHANG – uczył się gry na skrzypcach w Państwowej Szkole Muzycznej im. Béli Bartóka w Budapeszcie. Po uzyskaniu dyplomu rozpoczął studia w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi pod kierunkiem Jolanty Kukuły-Kopczyńskiej. Od 2002 roku kontynuował studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie altówki Jacka Dumanowskiego, które ukończył z wyróżnieniem w 2006. W 2007 roku rozpoczął pracę w Orkiestrze Filharmonii Krakowskiej.
W 2008 roku zajął IV miejsce oraz otrzymał I wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Altówkowym im. Jana Rakowskiego w Poznaniu. Od roku 2018 jest doktorem sztuki Akademii Muzycznej w Krakowie.

Marta NAGAWIECKA - naukę gry na wiolonczeli rozpoczęła w wieku 7 lat. W 2012 roku z wyróżnieniem ukończyła studia w Akademii Muzycznej w Krakowie, a w 2016 roku – również z wyróżnieniem – studia podyplomowe, w klasie Jana Kalinowskiego. W klasie Teresy Kamińskiej poszerzała swoją wiedzę o wykonawstwo muzyki dawnej (wiolonczela barokowa).
Od wielu lat jest członkiem Orkiestry Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie oraz Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Współpracuje też z innymi zespołami, jak na przykład Tarnowską Orkiestrą Kameralną czy Przemyską Orkiestrą Kameralną. Działa ponadto na polu kameralistyki, m.in. na festiwalach: Krakowska Jesień Muzyczna, Emanacje, Międzynarodowy Festiwal im. K. Pendereckiego, Krakowska Wiosna Wiolonczelowa. Na swoim koncie ma nagrania płytowe, wśród których można wyróżnić płytę Polska Muzyka Wiolonczelowa wytwórni DUX. Od kilku lat jest pedagogiem w jednej z krakowskich szkół muzycznych.

 



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję