Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
MENU
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


1.03 kasa nieczynna, 2.03 - w godz. 14-19

 REZERWACJA

tel/fax:

tel. 504 063 337, 504 856 500

e-mail:

KALENDARIUM

FEELHARMONIA W PLAYKRAKOW

2021-02-13, Sobota
18:00

miejsce: playkrakow.com
cena biletów:
Zarezerwuj bilet
stylizacja i fotografia - Monika Stec, Patrycja Wojnowska
powiększ

wykonawcy:

Koncert na platformie playkrakow.com

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej
Piotr Sułkowski - dyrygent
Magdalena Di Blasi - flet



repertuar:

Wolfgang Amadeus Mozart - II Koncert fletowy D-dur KV 314
Ludwig van Beethoven - V Symfonia c-moll op. 67

Magdalena DI BLASI jest pierwszą flecistką Orkiestry Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie.  W 2004 roku ukończyła z wyróżnieniem studia na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Kazimierza Moszyńskiego. Będąc stypendystką programu Sokrates/Erasmus, doskonaliła swoje umiejętności w Hochschulefür Musik we Freiburgu u Mirjam Nastasi oraz Roberta Aitkena. W roku 2009 ukończyła studia podyplomowe “Orchesterexamen” w Hochschulefür Musik w Detmold, gdzie studiowała w klasie fletu Jánosa Bálinta. Kontynuując tę współpracę, odbyła studia podyplomowe na Akademii Muzycznej im. K. Symanowskiego w Katowicach, które ukończyła w 2020 roku. Jej edukację uzupełniają liczne kursy fletowe z takimi flecistami jak: Julius Baker, Carlo Jans, Craig Goodman, Jean-Claude Gérard, Peter-Lukas Graf, Robert Winn oraz Furugh Karimi-Djafar-Zadeh. W 2004 roku uczestniczyła również w Międzynarodowej Akademii Bachowskiej w Krakowie, którą prowadził Helmut Rilling. Magdalena Di Blasi jest laureatką Konkursu Muzyków Instrumentalistów w Jaśle (1996), Konkursu Fletowego w Mielcu (1997) oraz Ogólnopolskiego Konkursu Fletowego w Warszawie (2004).
W latach 2006-2009 wraz z Kathariną Gelbarth, Helgą Zuccaro, Elisabeth Farrel, Milo Machover i Wiebke Schuler współtworzyła Ensemble Flautomobil – sekstet fletowy, który koncertował m. in. na Bodenseefestival, Mozartwoche Salzburg, Ebneter Kultursommer. W latach 2005-2007 tworzyła duet z Michałem Stanikowskim (gitara) w ramach programu Yehudi Menuhin Live Music Now.
Na swoim koncie ma nagrania muzyki symfonicznej (m.in. I. J. Paderewski Symfonia h-moll op.24„Polonia”, DUX 2001; F. Schubert: Symfonia nr 8 „Niedokończona” h-moll, J. Brahms: Symfonia nr 1 c-moll, op. 68, Gryphos 2007; A. Duranowski: Koncert skrzypcowy op.8, Acte Préable 2016, J, Zeidler: Nieszpory, DUX 2020), kameralnej (m.in. Wechselspiele Ensemble Flautomobil 2007; Geburt im Schnee Duo Unique, Verlagam Eschbach 2007; Öffnedeines Herzens Ohr Duo Unique, Verlagam Eschbach 2008; Henryk Derus: Kwartet Per Force na flet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę, 2012) oraz filmowej (ścieżki dźwiękowe m.in. do filmów: Zbliżenia, Obywatel, Pręgi).
W sezonie 2006-2007 wsprółpracowała z orkiestrą Camerata Academica Freiburg, w latach 2008-2009 z Junge Oper Stuttgart, a od 2010 roku jest związana z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej. Ponadto regularnie współpracuje z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Symfoniczną Centrum Sztuki Mościce, Tarnowską Orkiestrą Kameralną, orkiestrą Sinfonietta Cracovia oraz PolishArt Philharmonic. Magdalena Di Blasi koncertuje również jako solistka i kameralistka, a także bierze udział w licznych programach edukacyjnych, propagujących muzykę klasyczną wśród młodego pokolenia. 

Piotr SUŁKOWSKI – dyrektor naczelny i artystyczny Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii w Olsztynie. Posiada ogromne doświadczenie operowe, zdobyte w czasie wieloletniej pracy dyrygenta, a potem dyrektora artystycznego w Operze Krakowskiej oraz w WildwoodFestival Opera AR (USA), którego był dyrektorem muzycznym. Współtwórca Krakowskiej Opery Kameralnej, z którą zrealizował kilka produkcji. Zastępca dyrektora Chóru Polskiego Radia (2008–2009), kierownik muzyczny Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej (2009–2011), gościnny dyrygent Signature Symphony Orchestra (2008–2014) Tulsa, USA. Pomysłodawca i dyrektor artystyczny Festiwalu Muzycznego Barbakan, odbywającego się w okresie letnim w Krakowie, Członek Rady Artystycznej Polskiej Orkiestry Sinfonii Iuventus.
Przygotował wiele premier operowych, w tym wiele prawykonań. Między innymi w 2007 r. podczas Festiwalu Muzyki Polskiej, w ramach obchodów Roku Szymanowskiego we współpracy z PWM dokonał światowego prawykonania nieznanej operetki K. Szymanowskiego Loteria na mężów, czyli narzeczony nr 69. Zrealizowany przez P. Sułkowskiego w 2004 r. w Krakowie Gwałt na Lukrecji B. Brittena został uznany na Bydgoskim Festiwalu Operowym za najlepszy spektakl roku. Współpracuje z wieloma orkiestrami w kraju i zagranicą. W 2010 roku, w Pampelunie (Hiszpania), przygotował z Orquesta Sinfonica de Navarrapremierę Carmen G.Bizeta. W 2010 zrealizował międzynarodowy projekt operowy Fidelio – ofiarom holokaustu Beethovena, a przedstawione w kilku miastach w Polsce spektakle uzyskały bardzo dobre recenzje m.in. w prestiżowym, angielskim czasopismie Opera. W 2016 roku odbył tournee ze zwycięzcami Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego, zakończone koncertem w ramach Międzynarodowego Festiwalu Skrzypcowego w St. Petersburgu z M. Vengerovem. W 2018 poprowadził specjalny, poświęcony muzyce polskiej koncert z Buffalo Philharmonic Orchestra, a także jeden z koncertów Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego z okazji 85. urodzin kompozytora, w czasie którego wykonano po raz pierwszy Koncert podwójny Jubilata na flet, klarnet i orkiestrę. Podejmuje wiele działań propagujących twórczość Feliksa Nowowiejskiego. W ramach obchodu jego Roku w 2016 wykonał koncerty z oratorium Quo Vadis w Krakowie, Barczewie, a taże w Warszawie, gdzie w Filharmonii Narodowej wystąpili wybitni soliści: Aleksandra Kurzak, Artur Ruciński oraz Rafał Siwek, z którymi dokonano pierwszego, studyjnego nagrania fonograficznego. W 2020 roku dokonał nagrania kolejnego oratorium F. Nowowiejskiego Powrót syna marnotrawnego z Agnieszką Rehlis, Arnoldem Rutkowskim oraz Łukaszem Koniecznym w partiach solowych.
Zajmuje się pracą dydaktyczną na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, gdzie prowadzi klasę dyrygentury. Od 2017 roku profesor tejże uczelni i obecnie kierownik Katedry Dyrygentury. Od 1993 do 2016 roku dyrygent orkiestry POSM im. F. Chopina w Krakowie, z którą realizował programy edukacyjne dla francuskiej młodzieży. W 2010 r. koncertem w kościele św. Piotra i Pawła w Krakowie zainaugurował działalność Fundacji Panteon Narodowy. Zrealizował nagranie z muzyką B. Chajdeckiego do serialu historycznego Czas honoru.
Od 2014 roku wiceprzewodniczący Zarządu Zrzeszenia Filharmonii Polskich.Członek Rady Programowej Radia Olsztyn (2012–2016). Koordynator Regionalny Warmii i Mazur do spraw organizacji obchodów 200. rocznicy urodzin Stanisława Moniuszki. Uczestnik i panelista konferencji z dziedziny kultury i nowoczesnego modelu orkiestry; m.in. II, IV Konferencja Muzyki Polskiej (Warszawa 2014, 2020); Ogólnopolska Konferencja Kultury (Wrocław 2017); Polsko–Rosyjskie Sympozjum Kultury 2017; The VIII Saint Petersburg International Cultural Forum 2019.
Członek Kapituły Nagrody im. Biskupa Ignacego Krasickiego. Otrzymał Statuetkę św. Jakuba w dziedzinie Kultura za rok 2012 za widowisko taneczno–muzyczne Dziadek do orzechów P. Czajkowskiego, a w 2013 roku za działalność artystyczną i popularyzowanie muzyki klasycznej wśród mieszkańców regionu Warmii i Mazur, Warmińsko-Mazurski Klub Biznesu, przyznał mu tytuł i statuetkę Osobowość Warmii i Mazur. W 2014 roku prowadzona przez P. Sułkowskiego Filharmonia Warmińsko-Mazurska otrzymała statuetkę Laur „Najlepszym z Najlepszych” za sukcesy i osiągnięcia na skalę ogólnopolską i międzynarodową za promocję Warmii i Mazur. Uhonorowany Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2014), statuetką Pegaz (2015), a także Srebrnym Krzyżem Zasługi (2016). W 2017 roku otrzymał Nagrodę imienia F. Nowowiejskiego w kategorii Kultura.



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję