



telefon:
506 625 430
czynna
7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

tel/fax:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22
e-mail:
KONCERT LETNI

powiększ
wykonawcy:
Jadwiga Bialic – skrzypce
Elżbieta Baklarz – harfa
repertuar:
Johann Melchior Molter – Sonata Es–dur na skrzypce i harfę
Rodolphe Kreutzer / Nicolas Charles Bochsa – Nocturne na skrzypce i harfę
Louis Spohr – Fantasie c–moll op. 35 na harfę solo
Louis Spohr – Sonata c-moll WoO 23 na skrzypce i harfę
Jules Massenet – Medytacja z opery Thais w transkrypcji na skrzypce i harfę
Camille Saint-Saens – Fantaise op. 124 na skrzypce i harfę
Pietro Mascagni – Intermezzo z Rycerskości wieśniaczej na w transkrypcji na skrzypce i harfę
Jadwiga BIALIC grę na skrzypcach studiowała pod kierunkiem prof. Henryka Keszkowskiego w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, a następnie w klasie prof. Teresy Głąbównej i dr Macieja Lulka w Akademii Muzycznej w Krakowie, którą ukończyła w 2006 roku. Uczestniczyła w licznych solowych i kameralnych kursach mistrzowskich prowadzonych m. in. przez Albrechta Breuningera, Teresę Głąbównę, Nigela Kennedy’ego, Daniela Stabrawę, a także wielu w kursach orkiestrowych m. in. takich jak Festival junger Künstler Bayreuth czy Junges Klangforum Mitte Europa w Berlinie.
Od 2003 roku prowadzi ożywioną działalność koncertową, najpierw jako koncertmistrz Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej w Krakowie, a następnie w latach 2005-2009 jako drugi koncertmistrz Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, której jest współzałożycielką. Od 2008 roku związana jest z Orkiestrą Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie.
Współpracuje z orkiestrami takimi jak Sinfonietta Cracovia, Capella Cracoviensis, Polska Filharmonia Kameralna w Sopocie. Koncertuje ze znakomitymi dyrygentami i solistami, realizując szereg archiwalnych nagrań radiowych oraz znaczących produkcji płytowych (Centaur Reccord USA, Dux, Deutsche Welle, Universal Music).
Aktywna również jako kameralistka, występowała m.in. z Paulem Esswoodem, Sirkką Liisą Kaakinen-Pilch, Kevinem Kennerem, grając zarówno na instrumencie historycznym, jak i na skrzypcach współczesnych. Jest prymariuszem kwartetu smyczkowego Qarte oraz Żeleński String Quartet. Współtworzy skrzypcowo – organowe Bialic Duo występując na licznych festiwalach muzyki organowej i kameralnej.
Jest współzałożycielem i zarazem koncertmistrzem Kameralnej Orkiestry Smyczkowej „Arco Cracovia” działającej przy Fundacji Ars Organi im. Bronisława Rutkowskiego, której celem jest wspieranie edukacji i rozwoju artystycznego szczególnie uzdolnionej młodzieży.
Elżbieta BAKLARZ – harfistka urodzona w Krakowie, absolwentka Akademii Muzyczną w Krakowie, gdzie w 2011 roku otrzymała tytuł magistra sztuki (dyplom z wyróżnieniem).Uczestniczyła w wykonaniu wielu utworów symfonicznych, oratoryjnych i kameralnych; wiele z nich komponowanych
było z myślą o powierzeniu jej roli pierwszej wykonawczyni i interpretatorki dzieł muzycznych (B. Scheaffer – Koncert na harfę, Fur Elise, Sonata na skrzypce i harfę; M. Negrey – Vitis Mistica; A. Walaciński – Hieroglif; M. Ptaszyńska – Euridice's Dream, M. Mengjiqi – Quae mane oramus; T. Pehlken – Drei gesanges; Sz. Tesarowicz – Tchnienie miłości).
Obok indywidualnych recitali, była solistką orkiestr kameralnych, m. in.: Filharmonii Gorzowskiej, Concerto Lamelli, Sinfonietta i Forum Sinfonia, Orkiestra G. Telemanna. Uczestniczyła w koncertach i nagraniach pod dyrekcją wybitnych dyrygentów polskiej i światowej sceny Muzycznej (L. Maazel, M. Minkowski, K. Penderecki, H. Rilling, J. Maksymiuk, L. Wicki, L. Livingstone, E. Kohn, J. Axelrod,
G. Chmura, A. Wit, K. Kord, J. Krentz i wielu innych), nagrywała programy dla TVN, Telewizji Kraków i RMF FM. Zaangażowana w prace Internationales Bach Akademie i Internationales Junge Orchester Akademie.
Elżbieta Baklarz rozwija również działalność artystyczną w kameralistyce. Od wielu lat wraz skrzypkiem Maciejem Lulkiem – koncertmistrzem orkiestry Sinfonietta Cracovia, tworzy duet Duo Concertante. Jej autorski projekt to Cracow Acoustic Trio.
Hafistka gra na harfach Horngacher i Lyon&Healy.
Wersja do druku
© Filharmonia Krakowska 2010