Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

LATO W FILHARMONII

2015-06-03, Środa
15:00

miejsce: Sala Filharmonii

cena biletów:
25 zł
Zarezerwuj bilet
fot. Dorota Krupińska
powiększ

wykonawcy:

Różne oblicza klasycyzmu

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej
Maciej Koczur – dyrygent
Krzysztof Cyran – gitara
Zespół Instrumentów Dętych Filharmoników Krakowskich
Kwintet Dęty Filharmoników Krakowskich
Sylwia Olszyńska – sopran
Jan Mędrala – kontratenor
Jarosław Bielecki - tenor
Maltin Pado – baryton

Balet Dworski CRACOVIA DANZA
Romana Agnel – inscenizacja, choreografia



repertuar:

Terence Greaves -  Mozart's Turkey Rock Mambo (Marsz turecki W.A. Mozarta w opr. na kwintet dęty)
Mauro Giuliani – I Koncert na gitarę i orkiestrę A-dur op. 30
Joseph Haydn – Świat na księżycu (fragmenty z opery)
Wolfgang Amadeus Mozart - Serenada B-dur  KV 361 Gran Partita (fragmenty)

W szlacheckim dworze
– II spotkanie z Baletem Dworskim Cracovia Danza
/choreografia: Romana Agnel, Leszek Rembowski, Dariusz Brojek/
 

Dobiega końca sezon koncertowy w Filharmonii Krakowskiej. Nasz cykl dla młodzieży szkolnej już się właściwie zakończył, ale tradycyjnie chcemy zaprosić na suplement, czyli koncerty, które  będą szczególnym, uroczystym podsumowaniem naszych tegorocznych spotkań.
Wszyscy ci, którzy w ubiegłym roku uczestniczyli w udanej jak się wydaje, próbie spojrzenia w mniej tradycyjny sposób na epokę baroku, zapewne z zaciekawieniem oczekiwać będą na nasze tegoroczne propozycje programowe, w których postaramy się pokazać „Różne oblicza klasycyzmu”.
Nie możemy zdradzać wszystkich naszych zamysłów, nastrój koncertu będzie jednak na pewno pogodny i przedwakacyjny. Chcemy jak zawsze powiększyć zasób wiedzy młodych melomanów, tak więc pokażemy, że gitara nie zawsze grała w stylu flamenco, a słuchanie opery może być dobrą zabawą. Posłuchamy też, jaką to muzykę rozrywkową pisał Mozart, znany wszystkim nie zawsze, jak się okazuje, poważny klasyk z Wiednia.
Może też okazać się, że za najciekawszy punkt programu publiczność uzna II. spotkanie z Baletem Dworskim Cracovia Danza, który pudrowanym perukom i haftowanym frakom klasyków wiedeńskich przeciwstawi nastrój kontuszowego, szlacheckiego dworu polskiego.
Koncerty te dedykowane są nie tylko młodym melomanom regularnie odwiedzającym gmach Filharmonii. Zapraszamy też niezwykle już liczną grupę młodzieży, która na własnym, szkolnym terenie uczy się przyjaźni z muzyką zwaną potocznym – choć według nas dyskusyjnym mianem – "muzyki poważnej".
Temu właśnie – przyjaźni z muzyką – służy działalność Działu Edukacji Muzycznej, który jak co roku oczekuje po wakacjach na kolejne spotkania podczas koncertów w Filharmonii i audycji w szkołach, kierując to zaproszenie nie tylko do dzieci i młodzieży, ale także do ich rodziców i pedagogów.
APM

Felieton Macieja Jabłońskiego "Lato w Filharmonii" (PDF)

 


Składy zespołów:

Kwintet Dęty Filharmoników Krakowskich
Krzysztof Kawula – flet
Mariusz Pędziałek – obój
Jan Cielecki – klarnet
Paweł Dziewoński – waltornia
Zdzisław Bogacz – fagot

Zespół Instrumentów Dętych Filharmonii Krakowskiej
Mariusz Pędziałek – obój
Paweł Nyklewicz – obój
Janusz Antonik – klarnet
Andrzej Zając – klarnet
Jan Cielecki – klarnet basowy
Michał POniżnik – klarnet basowy
Adam Kozłowski – waltornia
Paweł Dziewoński – waltornia
Marek Gumiela – waltornia
Artur Tyński – waltornia
Wojciech Turek – fagot
Marcin Krakowski – fagot
Marek Kalinowski - kontrabas

Balet Dworski Cracovia Danza:
Agata Jóźwik
Dominika Malaga
Magdalena Żmuda
Krzysztof Antkowiak
Dominik Skorek
Łukasz Szkiłądź


Maciej KOCZUR - absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dyrygentury dra hab. Pawła Przytockiego. Dyplom z wyróżnieniem uzyskał dyrygując Orkiestrą Filharmonii Podkarpackiej im. A. Malawskiego w Rzeszowie. Aktualnie jest doktorantem w Katedrze Dyrygentury macierzystej akademii. Dyryguje bardzo zróżnicowanymi w charakterze koncertami i projektami, współpracując z wieloma polskimi orkiestrami. Jest konsultantem muzycznym i asystentem reżysera dźwięku albumów fonograficznych zrealizowanych przez Operę Śląską w Bytomiu pt. „Carmina Burana” i „Opera Śląska poleca – hity operowe i operetkowe”, który uzyskała status Złotej Płyty. Od 2008 do 2014 roku był dyrygentem „Archetti” Orkiestry Kameralnej Miasta Jaworzna, wielokrotnie nagradzanej  na międzynarodowych konkursach. Wyróżniony honorową nagrodą Komisji Kultury Rady Miasta Jaworzna za pracę z tą orkiestrą.
Inicjator, twórca i współwykonawca koncertów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży. Poprowadził dotąd ponad pięćdziesiąt koncertów w przedszkolach, szkołach podstawowych i liceach.
Od 2010 roku jest asystentem dra hab. Tomasza Chmiela, dyrygenta Krakowskiej Młodej Filharmonii działającej przy ZPSM im. M. Karłowicza w Krakowie.
Od 3 lat współpracuje z prof. Markiem Chołoniewskim dyrygując zespołami Orkiestra ElektroNova i Vibrator Ensemble. Jest współzałożycielem i prowadzącym oktet wokalny „Oktofonia”, który działa w Krakowie od 2011 roku.
Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w 2012/2013 roku. Trzykrotny stypendysta rektora Akademii Muzycznej w Krakowie. Za swoje osiągnięcia muzyczne w 2009 roku nagrodzony został stypendium im. prof. Jerzego Katlewicza oraz w 2012 – stypendium fundacji Sapere Auso.

Krzysztof CYRAN - ukończył z wyróżnieniem dwa kierunki studiów na krakowskiej Akademii Muzycznej: grę na gitarze (klasa prof. Janusza Sochackiego, 1997) oraz Teorię Muzyki (studia podyplomowe, promotor – prof. Teresa Malecka, 2009). Laureat konkursów gitarowych (Żory, Sanok, Strzelce Krajeńskie). Umiejętności wykonawcze kształcił na kursach m.in. P. Romero, R. Aussela, J. Cardoso, J. Morela, M.Zielińskiego. Uczestniczył także w krakowskiej Letniej Akademii Muzycznej w kursach kompozycji (prof. Józef Rychlik).
Jako solista i kameralista koncertował w Polsce oraz w wielu krajach Europy, a także w Kirgistanie, Omanie, Libanie. Współpracował  m.in. z Vadimem Brodskim, Capellae Cracoviensis, PWST w Krakowie oraz Filharmonią i Operą Krakowską. Brał także udział w wielu nagraniach jako muzyk sesyjny. Juror festiwali młodzieżowych (Kraków, Włoszczowa). Jest też zwycięzcą konkursu kompozytorskiego na hejnał miasta Nowa Ruda (woj.dolnośląskie).
Szerokie zainteresowania muzyczne – obok klasycznej muzyki gitarowej wykonuje repertuar latynoski, pop, a także rock, folk i blues. Gra na gitarze akustycznej, elektrycznej oraz mandolinie. Jest członkiem zespołu Basi Stępniak-Wilk (piosenka poetycka). Chętnie akompaniuje wokalistom, m.in. Ninie Stiller, Urszuli Makosz (muzyka klezmerska). Na stałe współpracuje ze śpiewaczką Adą Bujak, z którą wykonują m.in. recitale klasycznej pieśni hiszpańskiej oraz piosenki francuskie. Jako jej akompaniator zdobył II nagrodę (I nagrody nie przyznano) w konkursie piosenek Marka Grechuty podczas Grechuta Festival 2011 (Kraków). Współzałożyciel zespołu nowoczesnej etnicznej muzyki improwizowanej Folk For Freaks.
Prowadzi również ożywioną działalność naukową. Ma na koncie wystąpienia m.in. na Międzynarodowym Kongresie Semiotycznym – Kraków 2010, Międzynarodowej Konferencji Interdyscyplinarnej Doświadczenie religijne i tradycja – Kowno 2012, Dniach Jana Pawła II (2009-2012) oraz publikacje artykułów wydane w Krakowie i Kownie.
Pracę dydaktyczną na Akademii Muzycznej w Krakowie podjął w r. 2011. Od 2012 r. zatrudniony na stanowisku asystenta. Prowadził Kształcenie Słuchu dla gitarzystów, Literaturę Muzyczną, Historię Muzyki, Analizę oraz Folklor polski i Aranżacje na zespoły gitarowe. Ma też bogate doświadczenie pedagogiczne w pracy z dziećmi i młodzieżą: pracuje jako nauczyciel przedmiotów ogólnomuzycznych w PSM II st. im. Wł. Żeleńskiego w Krakowie, a jako nauczyciel gitary pracował m.in. w Prywatnej Profesjonalnej Szkole Muzycznej I st. im. A.Dębskiego w Krakowie.

Sylwia OLSZYŃSKA – absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu solowego prof. Moniki Swarowskiej-Walawskiej, obecnie doktorantka na Wydziale Wokalno-Instrumentalnym Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Evę Blahovą, Paula Esswooda, Rosemarie Landry, Marka Rzepkę czy Teresę Żylis-Gara. Jest stypendystką Fundacji Prof. Jerzego Katlewicza oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Otrzymała wiele nagród na konkursach wokalnych, m.in.: Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Oper Oder-Spree w Beeskow (Niemcy, 2008), I nagrodę w XI Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Imricha Godina we Vrablach (Słowacja, 2009), 2 nagrody specjalne w XIV Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2011), nagrodę specjalną w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Žďárze nad Sazavou (Czechy, 2012) oraz w III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Vox Artis” 2012 (Sibiu, Rumunia) oraz I Nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. H. Halskiej-Fijałkowskiej we Wrocławiu (2015). Półfinalistka 33. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego BELVEDERE w Düsseldorfie (2014). Debiutowała na scenie operowej rolą Cleopatry w Giulio Cesare in Egitto G.F. Haendla w ramach XV Sądeckiego Festiwalu Iubilaei Cantus w Nowym Sączu (2009). W 2011 roku we Wrocławiu wzięła udział w światowym prawykonaniu utworów dwóch amerykańskich kompozytorów: Johna Sarkissiana oraz Dosi McKay.
W 2013 roku uczestniczyła w Projekcie Mozart Residency w ramach Międzynarodowego Festiwalu Operowego w Aix-en-Provence (Francja). Obecnie zakwalifikowała się do Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Grand Prix de l’Opera w Bukareszcie, który odbędzie się w sierpniu br.

Jan MĘDRALA – ukończył studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie . Studiował również  na Wydziale Muzyki Dawnej w Koninklijk Conservatorium w Hadze, gdzie kształcił się pod kierunkiem Michaela Chance'a i Petera Kooija.
Finalista 32. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Był członkiem Zespołu Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia. Jako solista  ma na swoim koncie nagrania muzyki dawnej, współczesnej i rozrywkowej, m.in. z  Paulem Esswoodem,  Zbigniewem Preisnerem, Anną Moniuszko i Andrzejem Szadejko oraz twórcą muzyki elektronicznej – Gooralem.

Jarosław BIELECKI – ze śpiewem i muzyką związany od wczesnego dzieciństwa. Od 9 roku życia występował z Zabrzańskim Chórem Chłopięcym „Pueri Cantores Silesienses”, w którym zdobywał pierwsze szlify wokalne biorąc udział w licznych festiwalach oraz kursach. W latach 2006-2012 był artystą Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk"  im. Stanisława Hadyny.
Studiuje w Akademii Muzycznej w Krakowie, na Wydziale  Wokalno-Aktorskim. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat współpracował z Krakowską Operą Kameralną (Bastien w Bastien und Bastienne W.A. Mozarta) oraz z Warszawską Operą Kameralną (Bojomir w Zamku na Czorsztynie K. Kurpińskiego). Świetnie odnajduje się także w repertuarze operetkowo-musicalowym, kreując barwne postaci z zespołem Teatru Muzycznego IWIA, na scenach całej Polski.

Martin PADO – urodził się na Słowacji w 1984 roku. W roku 2006 ukończył z wyróżnieniem studia w Konzervatórium w Koszycach (Słowacja) w klasie prof. Juraja Šomorjaiho. W tym okresie współpracował z filharmonią w Koszycach i Słowackim Radiem. Jako solista chóru Jubilus występował w wielu krajach Europy. Swoje umiejętności doskonalił na licznych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Petra Dvorského, Evę Blahovą i Petra Mikuláša. Jest laureatem wielu konkursów wokalnych. Obecnie jest studentem I roku studiów magisterskich w klasie dra hab. Macieja Gallasa w Akademii Muzycznej w Krakowie.



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję