Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

KONCERT KAMERALNY

2014-12-20, Sobota
18:00
20:15

miejsce: Sala Złota
cena biletów:
30 zł
20 zł
Zarezerwuj bilet

powiększ

wykonawcy:

Kwartet smyczkowy ARCHI:
Anna Hara-Pióro – skrzypce
Bogusława Ziegelheim – skrzypce
Grażyna Piechowska – altówka
Agata Sanchez-Martos – wiolonczela

Antoni Markowski – kontrabas
Aleksandra Skoczek-Zapała – flet
Andrzej Zawisza – klawesyn

 



repertuar:

Johann Sebastian Bach:
Suita wiolonczelowa nr 2 d-moll BWV 1008
Suita orkiestrowa h-moll BWV 1067 na flet, kwintet smyczkowy i klawesyn

Arcangelo Corelli – Concerto grosso op. 6 nr 8
Wolfgang Amadeus Mozart – Kwartet fletowy D-dur KV 285

Taneczność i koncertowanie – oto dwie przenikające się jakości, łączące prezentowane utwory Corellego, Bacha i Mozarta.
 
Concerto grosso op. 6 nr 8 Na Boże Narodzenie jest jednym z najbardziej znanych koncertujących utworów A. Corellego. Zgodnie z właściwymi dla gatunku zasadami  współdziałają w utworze dwie grupy wykonawcze: soliści i tutti, które to grupy, poprzez przeciwstawianie lub wzajemne uzupełnianie, tworzą barwną opowieść, opartą na zestawieniach przeciwieństw tempa, obsady i techniki kompozytorskiej. Finałowe pastorale, do którego nawiązuje tytuł koncertu, nadaje całości świąteczną, wyjątkową atmosferę.

Dwie suity J.S. Bacha – wiolonczelowa i orkiestrowa – ukazują dwa spojrzenia na cykl tańców stylizowanych. Suita wiolonczelowa d-moll BWV 1008 posiada typowy, często w baroku stosowany układ części: Preludium, Allemande, Courante, Sarabanda, Menuet, Gigue i jest jednym z przykładów mistrzowskiego połączenia wartości dydaktycznych z artystycznymi. Z kolei Suita orkiestrowa h-moll BWV 1067 jest suitą francuską, z charakterystyczną dla niej dwuczęściową uwerturą i kolekcją tańców: Rondeau, Sarabande, Bourrée I i II, Polonaise i Double, Menuett, Badinerie. Zestawienie kolejnych części nie jest jednak wyłącznie prostym następstwem nowych pomysłów, a przemyślaną kompozycyjnie całością, w której kolejne części uzupełniają się tworząc jednolitą i spójną stylistycznie suitę.

Obok sztandarowych dla epoki baroku dzieł w programie koncertu znalazł się również trzyczęściowy Kwartet fletowy D-dur KV 285 W.A. Mozarta, który poprzez fragmenty „koncertujące” i wyrazowość środkowej części o charakterze sarabandy, nawiązuje do barokowej stylistyki i technik kompozytorskich.

Sylwia Heinrich
 



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję