telefon:
506 625 430
czynna
7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18
tel/fax:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22
e-mail:
KONCERT KAMERALNY
powiększ
wykonawcy:
KWADROFONIK:
Magdalena Kordylasińska – perkusja
Miłosz Pękala – perkusja
Emilia Sitarz – fortepian
Bartłomiej Wąsik – fortepian
repertuar:
Karol Szymanowski – Trzy obrazy z baletu Harnasie op. 55
Igor Strawiński – Święto wiosny /obrazy z życia dawnej Rusi w 2 częściach/
Witold Lutosławski – Wariacje na temat Paganiniego
Utwory na dwa fortepiany stanowią ważny dział muzyki kameralnej. W części są to dzieła transkrybowane, czyli aranżacje utworów orkiestrowych, lecz wiele z nich powstało jako utwory oryginalne. Karola
Szymanowskiego „Harnasie” – balet pantomima z 1931 roku – to jedna z kompozycji ostatniego okresu twórczości, znakomicie wpisująca się w nurt dzieł nawiązujących
do folkloru podhalańskiego. Przekladu fortepianowego kilku tańców dokonała Grażyna Bacewicz. Balet Igora Strawińskiego, „Święto wiosny” – utwór który
sprowokował kolejną w XX wieku dyskusję o przyszłości muzyki, a podczas scenicznej premiery (w 1913) wzbudził sensację, przedstawiony w fortepianowym
opracowaniu ujawnia potężną w nim rolę rytmu w sposób jeszcze bardziej spektakularny, niż w wersji orkiestrowej. Jedynym w pełni oryginalnym utworem
wieczoru są „Wariacje na temat Paganiniego”, utwór Witolda Lutoslawskiego z 1941 roku, napisany dla duetu Lutosławski – Panufnik, który to zespół koncertował w
warszawskich kawiarniach w okresie II wojny światowej. /Zbigniew Andrzj Zając/
Wersja do druku
© Filharmonia Krakowska 2010