Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

MUSICA DA CAMERA, MUSICA DA CHIESA

2011-10-15, Sobota
18:00

miejsce: Sala Filharmonii

cena biletów:
170 zł
150 zł
130 zł
eBilet
Zarezerwuj bilet

powiększ

wykonawcy:

Inauguracja cyklu

Collegium 1704
Andrea Marcon – dyrygent, klawesyn
Magdalena Kožená – mezzosopran
Anna Fusek – flet
Györgyi Farkas – fagot



repertuar:

Antonio Vivaldi – Sinfonia C-dur na smyczki i basso continuo RV 111a
Georg Friedrich Haendel – With Darkness Deep /Theodora/
Antonio Vivaldi – Koncert F-dur na fagot, smyczki i basso continuo RV 488
Antonio Vivaldi – Ho il cor già lacero /Griselda/
Antonio Vivaldi – Gelido in ogni vena /Farnace/
Antonio Vivaldi – Concerto per archi in re minore RV 127
Georg Friedrich Haendel – Oh, had I Jubals’ lyre /Joshua/
Georg Friedrich Haendel – Scherza infida /Ariodante/
Antonio Vivaldi – Koncert C-dur RV 443
Georg Friedrich Haendel – Where Shall I Fly /Hercules/

Bezpośrednio po koncercie Magdalena Kožená spotka się z melomanami w Sali Złotej FK.
Spotkanie ma charakter zamknięty - dla posiadaczy biletów VIP.

Magdalena KOŽENÁ - mezzosopranistka urodzona w Brnie. Absolwentka tamtejszego Konserwatorium, studiowała także w Bratysławie pod kierunkiem Evy Blahovej. Zdobyła wiele nagród na prestiżowych krajowych i międzynarodowych konkurach muzycznych, w tym na VI Międzynarodowym Konkursie im. W. A. Mozarta w Salzburgu w 1995 roku.
Pierwszy solowy album śpiewaczki z utworami Dvořáka, Janáčka i Martinů, zdobył nagrodę Gramophone Solo Vocal Award w 2001 roku. W 2004 roku wyróżniona została nagrodą Gramophone Awards dla artysty roku, zaś w 2009 roku otrzymała Gramophone Award za nagranie fragmentów Julietty Bohuslava Martinů z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Czeskiej pod batutą sir. Charles’a Mackerrasa. Z niemiecką wytwórnią fonograficzną Deutsche Grammophon zawarła kontrakt na wyłączność, i nagrała albumy z muzyką m.in. Mozarta i Glucka oraz muzyką wczesnego baroku włoskiego i hiszpańskiego.
Współpracowała z wieloma znaczącymi orkiestrami, a tym Orkiestrą Filharmonii Praskiej, Mahler Chamber Orchestra, Musica Antiqua Köln, Orchestra of the Age of Enlightenment a także znakomitymi dyrygentami, jak Michel Świerczewski, Marc Minkowski, Reinhard Goebel, Sir Simon Rattle, Andrea Marcon.
Koncertuje z powodzeniem zarówno z towarzyszeniem najlepszych światowych orkiestr (takich jak m.in. Orkiestra Filharmonii Berlińskiej i Wiedeńskiej, Orchestra of the Age of Enlightenment, Orkiestra Filadelfijska, Orkiestra Filharmonii Czeskiej, Szkocka Orkiestra Kameralna, Accademia Santa Cecilia), oraz wykonując recitale solowe z towarzyszeniem takich pianistów jak m.in.: Daniel Barenboim, Yefim Bronfman, Malcolm Martineau, Andras Schiff i Dame Mitsuko Uchida. Występowała w Londynie, Paryżu, Brukseli, Berlinie, Amsterdamie, Wiedniu, Hamburgu, Lizbonie, Pradze, Kopenhadze, Tokio, San Francisco i Nowym Jorku w słynnej Carnegie Hall. Brała także udział w festiwalach muzycznych w Salzburgu, Aldeburgh i Edynburgu.
Ma na swoim koncie wiele doskonałych ról operowych w dziełach Glucka, Debussy’ego, Mozarta, R. Straussa w teatrach operowych w Amsterdamie, Berlinie, Paryżu, Wiedniu, Nowym Jorku (w Metropolitan Opera) i Londynie (Covent Garden).
W 2003 roku odznaczona została przez Rząd Francuski Kawalerem Orderu Sztuki i Literatury (Chevalier de l'Ordre des Arts et des Lettres).

Andrea MARCON - dyrygent, organista i klawesynista. Pochodzi z Treviso. Ukończył Schola Cantorum w Bazylei w klasie organów i klawesynu Jeana-Claudea Zehndera oraz dyrygentury u Hansa Martina Linde. Jest laureatem pierwszej nagrody na konkursie organowym w Insbrucku w 1986 r. oraz pierwszej nagrody na konkursie klawesynowym w Bolonii w 1991 r. Swoje umiejętności doskonalił również u takich mistrzów jak: Luigi Ferdinando Tagliavini, Hans van Nieuwkoop, Jesper Christensen, Harald Vogel czy Ton Koopman.
W 1982 r. założył zespół Sonatori de la Gioiosa Marca (1982-1997), w którym był klawesynistą i organistą. W 1989 r. zorganizował i był dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Organowego Città di Treviso, dzięki temu przyczynił się do odrestaurowania historycznych organów w swoim rodzinnym mieście. Andrea Marcon jest także założycielem zespołu Venice Baroque Orchestra, z którym odnosi międzynarodowe sukcesy.
Andrea Marcon jest cenionym na świecie interpretatorem muzyki epoki baroku i klasycyzmu. Szczególne uznanie zdobyły dyrygowane przez niego Il trionfo della Musica e della Poesia B. Marcellego, Orlando Furioso, Atenaide, Tito Manlio, Gloria, Magnificat, Juditha Triumphans A. Vivaldiego, Calisto i Giasone F. Cavallego, Orfeo i Vespers
C. Monteverdiego, Messiah, Ariodante i Alcina G.F. Haendla czy Msza h-moll oraz kantaty J.S. Bacha. W jego repertuarze znajdują się również dzieła Haydna, Mozarta, Beethovena i Schuberta, a także symfonie i wczesne opery Rossiniego.
Jest gościnnym dyrygentem Opery we Frankfurcie, współpracuje z takimi zespołami jak: orkiestry symfoniczne WDR, HR, NDR, Mahler Chamber Orchestra, Mozarteum Orchestra, Camerata Salzburg, Orchestre Nationale de Montecarlo, Luzern Sinfonie Orchester, Zurcher Kammer Orchester, Orquesta Ciudad de Granada, Bremer Philharmoniker czy Berliner Philarmoniker (wiosną 2010 roku sir Simon Rattle zaprosił A. Marcona do wykonania, wraz z tą orkiestrą, partii organów w Pasji wg Św. Mateusza J.S. Bacha). Współpracuje także z wieloma znakomitymi solistami. Warto tu wymienić takich artystów jak: Magdalena Kožená, Anne Sophie von Otter,  Cecilia Bartoli, Anna Netrebko, Andreas Scholl, Philippe Jaroussky, the Labeque sisters, Giuliano Carmignola, Gautier Capucon i wielu innych.
Szczególne zamiłowanie Artysty do odkrywania zapomnianych oper barokowych przyczyniło się do licznych pierwszych współczesnych wykonań wielu interesujących dzieł np. L’Orione Cavallego (1998), Siroe Haendla (2000), L’Olimpiade Cimarosy (2001) czy L’Olimpiade Galuppiego (2006). W kwietniu 2004 roku A. Marcon dyrygował amerykańską premierą Siroe w Brooklyn Academy of Music. Wiosną 2008 roku prowadził dwadzieścia spektakli (bilety na wszystkie zostały natychmiast wyprzedane) Orfeusza C. Monteverdiego w wykonaniu orkiestry La Cetra z Bazylei.
Andrea Marcon nagrał ponad 50 płyt CD, m.in. dla Sony Classical i Deutsche Grammophone. Wiele z nich otrzymało nagrody takie jak: Preis der Deutschen Schallplatten Kritik, Diapason D’Or, Choc du Monde de la Musique, Vivaldi Award of the Cini Foundation, Echo Award czy Edison Prize. Artysta otrzymał tez hiszpańską nagrodę Premio Lirico Teatro Campoamor za najlepsze kierownictwo artystyczne w sezonie 2009/2010, za operę Ariodante G.F. Haendla, którą dyrygował w Oviedo.

 

COLLEGIUM 1704 - Praska Orkiestra Barokowa Collegium 1704 została założona w 2005 roku przez klawesynistę i dyrygenta Václava Luksa na potrzeby projektu BACH – PRAHA – 2005 w ramach Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Praska Wiosna.
Orkiestra  koncertuje w całej Europie, bierze także udział w wielu prestiżowych festiwalach, m.in. Festival de Musique de Sully & du Loiret, Festival Baroque de Pontoise czy Rencontres Musicales de Vézelay. Od 2007 roku Collegium 1704 jest zespołem-rezydentem festiwalu Svatováclavský hudební festival w Ostrawie. W 2007 roku zespół występował także na La Chaise-Dieu Festival i festiwalu Sablé, z powodzeniem wykonując Missa votiva D. Zelenki.
Od jesieni 2008 roku zespół regularnie występuje w Dreźnie i w Pradze, prezentując cykl koncertów zatytułowany Music Bridge Prague — Dresden. Cykl ten nawiązuje do bogatych tradycji kulturalnych obu miast i ma za zadnie ukazać twórczość kompozytorów związanych z tymi ośrodkami.   
Rok Haendla 2009 zespół Collegium 1704 uczcił przypominając publiczności oratorium La Resurrezione kompozytora oraz jego operę Rinaldo. Opera ta była wystawiona w takich miejscach jak m.in. Teatr Narodowy w Pradze, Grand Théâtre w Luksemburgu, Opéra de Rennes czy Théâtre de Caen, gdzie była transmitowana przez TV France. W styczniu 2011 roku opera Rinaldo została wykonana w Opéra Royal de Versailles i została okrzyknięta „najpiękniejszym wykonaniem 2010 roku” (Radio France, Gérard Courchelle).
Najważniejsze dokonania zespołu w 2011 roku to: koncert otwierający Haendel-Festspiele w Hall, trasa koncertowa po Francji (koncerty w Sablé, Chaise-Dieu, Lessay, Arques-la-Bataille i podczas Festival d’Ambronay i Festival Baroque de Pontoise), nagrania dla TV Mezzo i France Musique, koncerty z Magdaleną Koženą, z Bejunem Mehtą w Teatrze Narodowym w Pradze, z Raffaellą Milanesi na festiwalu Praska Wiosna, Vivicą Genaux na festiwalu Strings of Autumn czy koncerty na festiwalu Svatováclavský hudební festival w Ostrawie. Plany Collegium 1704 na przyszłość to m.in. współpraca z teatrami operowymi w Pradze, Caen, Dijon, Rennes, Massy, Luksemburgu i Brukseli.
Koncerty zespołu są często transmitowane na żywo i nagrywane przez stacje radiowe w Czechach, Francji i Niemczech, a także przez Czeską Telewizję i francuski program TV Mezzo. Nagrania Collegium 1704 dla takich wytwórni jak Arta records, Supraphon, Zig-Zag Territoires czy Accent są entuzjastycznie przyjmowane nie tylko w Europie. CD z Officium defunctorum oraz Requeim D. Zelenki zostało nagrodzone przez prestiżowy magazyn Gramophone w czerwcu 2011 roku.



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję