Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

KONCERT KAMERALNY

2020-11-21, Sobota
18:00

miejsce: kanał youtube
cena biletów:
15 zł
Zarezerwuj bilet

powiększ

wykonawcy:

Koncert na kanale youtube

Joanna Konarzewska – I skrzypce
Szymon Naściszewski – II skrzypce
Marta Czepielowska – altówka
Michał Dąbek – wiolonczela
Duszan Korczakowski – kontrabas
Michał Francuz – fortepian



repertuar:

Franz Schubert – Quartettsatz c-moll D 703
Franz Schubert – Kwintet fortepianowy A-dur op. 114 D 667 Pstrąg

Program koncertowy do pobrania


Bilety na koncerty online można zakupić tylko droga internetową.
Instrukcja zakupu: po dokonaniu zakupu biletu, otrzymacie Państwo na adres e-mail link do transmisji w serwisie youtube.
Zakupu dokonać można najpóźniej w dniu koncertu na godzinę przed wydarzeniem.
Linki będziemy wysyłać w godzinie poprzedzającej koncert.
Jeśli nie dostaniecie Państwo linku do godziny rozpoczęcia koncertu prosimy o kontakt na adres e-mail: 

 

Niedokończony…

W grudniu 1820 roku  Franz Schubert (1797-1828) skomponował Quartettsatz c-moll (D 703), Allegro assai, jako pierwsze ogniwo nigdy niedokończonego 12. Kwartetu smyczkowego. Do kolejnej części napisał jedynie 40 taktów. „Niedokończoność” Kwartetu łączy się symbolicznie ze zjawiskiem „niedokończoności” Ósmej symfonii h-moll, nasuwając pytanie, dlaczego Schubert porzucił zamiar dokończenia kwartetowego cyklu.
Po śmierci artysty rękopis Quartettsatz c-moll trafił w ręce Johannesa Brahmsa i został prawykonany w marcu 1867 w Wiedniu; Brahms też przygotował utwór do wydania w roku 1870. Tych około dziewięć minut muzyki traktowanych jest w kategoriach początku dojrzałej fazy w twórczości kompozytora. Tonacja c-moll dla Schuberta, podobnie jak dla Ludwiga van Beethovena, nacechowana została kontrastami i charakterem dramatycznym, choć w narracji muzycznej występują również momenty liryczne – w kolorycie: jaśniejsze.     

Z pogody ducha i z pieśni
Romantyzm nazwany został epoką pieśni. Nie dziwi więc, że Franz Schubert – twórca ponad  600. kompozycji tego gatunku – skomponował Kwintet fortepianowy A-dur op. posth. 114 (D. 667), w którym odzywa się jedno z jego pieśniowych arcydzieł – Pstrąg (z 1817 roku, do słów Christiana F.D. Schubarta). A namówił go do tego właściciel kopalni i  amator-wiolonczelista w jednej osobie: Sylvester Paumgartner. Utwór powstał w 1819 roku – kompozytor miał wówczas 22 lata. Dlatego nad muzyką Kwintetu unosi się młodzieńczy polot, entuzjazm i pogoda ducha.

Niezwyczajny jest tu skład wykonawczy: skrzypce, altówka, wiolonczela, fortepian –i kontrabas – punktem odniesienia był Kwintet op. 87 Johanna Nepomuka Hummla; niezwyczajna – pięcio-(a nie cztero-)częściowa architektonika utworu. I w czwartej części ukazuje się pieśń Pstrąg w postaci wariacji. Kwintet zabrzmiał najpierw w kręgu prywatnym, u Paumgartnera; na publikację czekał do roku 1829, a więc ukazał się już po śmierci Schuberta.
I tak oto igraszki zwinnej rybki, zilustrowane w pieśni, dały początek jednemu z arcydzieł zespołowej muzyki kameralnej – Kwintetowi pstrągowemu…

Małgorzata Janicka-Słysz




Joanna KONARZEWSKA - Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Syddansk Musikkonservatorium og Skuespillerskole w Odense. Jako solistka i koncertmistrz współpracowała z takimi orkiestrami, jak Odense Symfoniorkester, Aarhus Symfoniorkester, Narodowa Orkiestra Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestra Filharmonii Krakowskiej, Orkiestra Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, Elbląska Orkiestra Kameralna.
W latach 2009–2014 koncertmistrz orkiestry Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, a od 2014 roku Orkiestry Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie. Jest także gościnnym koncertmistrzem Orkiestry Akademii Beethovenowskiej.
Laureatka konkursów muzyki kameralnej i skrzypcowej, m.in. I Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Skrzypków im. E. Umińskiej w 2005 roku w Poznaniu, X Konkursu Skrzypcowego im. K. Lipińskiego i H. Wieniawskiego w 2006 roku w Lublinie, I Ogólnopolskiego Konkursu Instrumentalistów Smyczkowych w 2006 roku w Krakowie. W 2008 roku otrzymała nagrodę dla najlepszego instrumentalisty smyczkowego podczas ISA, objętego programem Wiedeń – Praga – Budapeszt. W 2014 roku wygrała Den Danske Strygerkonkurrence.
Brała udział w licznych kursach mistrzowskich instrumentalistyki solowej, kameralnej i orkiestrowej, m.in. Australian International Summer Orchestra Institute w Tasmanii, Internationale Sommerakademie w Semmering w Austrii, oraz kursach w Łańcucie, Żaganiu i Kołobrzegu. Była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Małopolskiej Fundacji Stypendialnej Sapere Auso. W 2012 i 2013 roku nominowana do nagrody kulturalnej miasta Gdańsk.
Ma na swoim koncie nagrania dla radia, telewizji, muzyki do przedstawień teatralnych oraz muzyki filmowej.

Szymon NAŚCISZEWSKI – urodzony w Rzeszowie skrzypek i dyrygent. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie skrzypiec dr. Jakuba Jakowicza oraz Hochschule für Musik, Tanz und Medien Hannover w klasie skrzypiec prof. Adama Kosteckiego. Najmłodszy laureat drugiej edycji programu stypendialnego „Młoda Polska” (2005), zdobywca drugiej nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Solfeżowym w Bielsku-Białej (2008), finalista pierwszego Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Grażyny Bacewicz w Łodzi (2015). Swoje umiejętności doskonalił pod okiem znakomitych instrumentalistów, m.in. Bartłomieja Nizioła, Xiaomin Wanga, Williama van der Oostena, Aleny Baevy. Występuje w kraju i za granicą jako solista, kameralista i muzyk orkiestrowy (orkiestra Filharmonii Kaliskiej – koncertmistrz, NFM Orkiestra Leopoldinum, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, Sinfonia Varsovia). Brał udział w festiwalach Warszawska Jesień, Festiwal International de Piano w Aix en Provence, Festiwal Ensemble im. Księżnej Daisy na Zamku Książ, La Folle Journée (Polska, Francja, Japonia). Absolwent drugiej edycji programu Akademia Sinfonia Varsovia (2014), współpracował także z członkami orkiestry Berliner Philharmoniker (Sharoun Ensemble) podczas Letniej Akademii Muzyki w Lusławicach (2017). Obecnie związany z orkiestrą Filharmonii Krakowskiej. W 2018 roku rozpoczął studia dyrygenckie na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Pawła Przytockiego.

Marta CZEPIELOWSKA – ukończyła z wyróżnieniem krakowską Akademię Muzyczną w klasie altówki Janusza Pisarskiego. Studiowała także w Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie w klasie prof. Andry Darzins. Jako kameralistka występowała na festiwalach: Muzyka w Starym Krakowie, Emanacje, Wawel o zmierzchu. Jest członkiem orkiestry Filharmonii Krakowskiej i Orkiestry Akademii Beethovenowskiej.

Michał DĄBEK - absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie wiolonczeli Adama Klocka. Uczestniczył w wielu kursach solistycznych i kameralnych, gdzie pracował pod kierunkiem muzyków takich, jak Claus Reichardt, Peter Buck, Catalin Ilea, Stanisław Firlej, Maria Szwajger-Kułakowska, Marek Moś, Kwartet Dafô. W 2007 roku wraz z zespołem Conash Trio zajął III miejsce na XI Międzynarodowym Konkursie Muzyki Współczesnej w Krakowie. W tym samym roku razem z zespołem Palabra de Musica Fuerte zdobył wyróżnienia na ogólnopolskim konkursie Harmonia Viva oraz na II Międzynarodowym Festiwalu Od Baroku do Jazzu we Wrocławiu.
Brał udział w wielu festiwalach (m.in. Wielkanocny Festiwal L. van Beethovena, Warszawska Jesień, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów Krakowskich, Muzyka w Starym Krakowie, Muzyka na Szczytach w Zakopanem, Young Euro Classic w Berlinie, Arts Festival Dimension w Seulu. 
Współpracuje z wieloma zespołami kameralnymi, m.in. Conash Trio, Palabra de Musica Fuerte, Ara Ensemble, Cellostrada, z którymi koncertuje w kraju i na świecie. Od 2011 roku jest wiolonczelistą Orkiestry Filharmonii Krakowskiej. Pełni również funkcję lidera grupy wiolonczel Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Ma w dorobku nagrania muzyki filmowej oraz nagrania płytowe, m.in. dla wytwórni DUX.

Duszan KORCZAKOWSKI – edukację muzyczną rozpoczął od gry na skrzypcach i fortepianie. Od szkoły średniej kontynuował ją na kontrabasie u Ryszarda Węgrzyna. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Jerzego Tokarczyka. Uczestnik wielu ogólnopolskich przesłuchań kontrabasowych, podczas których zdobywał liczne wyróżnienia, a także kursów dla solistów i mistrzowskich kursów orkiestrowych powiązanych z tournée,po Polsce, Anglii, Niemczech, Holandii, Austrii, Chinach, Ameryce Północnej i Południowej. W sezonie 2007-2008 pełnił funkcje koncertmistrza sekcji kontrabasów w Teatro Municipal, Santiago de Chile. Obecnie współpracuje z wieloma orkiestrami i zespołami takimi jak: Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Capella Cracoviensis oraz zespoły kameralne Filharmonii Krakowskiej i Akademii Muzycznej.
Przez ostatnie 10 lat współpracował z takimi artystami jak: Ivo Pogorelich, Placido Domingo, Gheorghe Zamfir, Steven Isserlis, Krzysztof Penderecki. Brał udział w licznych festiwalach, począwszy od Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, poprzez festiwale muzyki filmowej i sakralnej, kończąc na UnSound Festiwal. Na stałe wpółpracuje z Nigelem Kennedym, będąc członkiem Orchestra of Life, z którym dokonał nagrania Czterech pór roku A. Vivaldiego. Płyta ma się ukazać w 2015 roku. W sezonie 2015-2016 był członkiem gruzińskiej orkiestry barokowej Georgian Sinfonietta, wraz z którą koncertował z gwiazdami muzyki dawnej takimi jak Jordi Savall czy Sergio Azzolini. Jako solista nagrał 2 sonat kontrabasowe dla Polskiego Radia. Koncertował również w Chile wykonując premierowe utwory studentów Akademii Muzycznej w Chile.
Duszan Korczakowski grać będzie na instrumencie z pracowni mistrzowskiej Emanuela Wilfera - model Gamba Soloist Edition.
 

Michał FRANCUZ - absolwent Państwowego Liceum Muzycznego im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie, w klasie fortepianu dra Mikołaja Szczęsnego. Obecnie jako absolwent Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, gdzie studiował pod kierunkiem wybitnego pedagoga Waldemara Andrzejewskiego, jest jej pracownikiem i aktywnie uczestniczy w akademickiej działalności koncertowej. 
Rozwijając swoje zdolności muzyczne, pracował z wieloma znamienitymi osobistościami świata pianistyki m.in. prof. Haliną Czerny-Stefańską, prof. Waldemarem Wojtalem, prof. Wiktorem Mierżanowem, prof. Kevinem Kennerem, prof. Irmą Hoffmeister oraz prof. Vierą Nossiną. 
Jako solista z orkiestrą debiutował na deskach filharmonii Stuttgardzkiej w wieku lat dziesięciu i od tego czasu współpracuje z orkiestrami w Polsce i za granicą. Znany jest publiczności Polski, Niemiec, Szwajcarii, Hiszpanii, Portugalii, Włoch, Danii, Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii, Rosji, Czech, Algierii, Arabii Saudyjskiej i Stanów Zjednoczonych.
Pianista regularnie współpracuje z Filharmonią Poznańską, Filharmonią Szczecińską, Orkiestrą Feelharmony, Orkiestrą Collegium F, Orkiestrą Kameralną l’Autunno, Teatrem Wielkim w Poznaniu, Teatrem Muzycznym w Poznaniu, Teatrem Polskim w Szczecinie, Teatrem Kameralnym w Szczecinie, Operą Bałtycką, Towarzystwem Muzycznym im. H. Wieniawskiego w Poznaniu. 
Artysta zapraszany jest do udziału w prestiżowych imprezach muzycznych. Inaugurował recitalem fortepianowym Międzynarodowy Konkurs Chopinowski w Antoninie, wielokrotnie koncertował w Dworku Chopina w Żelazowej Woli oraz w Łazienkach Królewskich w Warszawie. Brał udział w Międzynarodowym Festiwalu Sacrum non Profanum w Trzęsaczu, wykonując dzieła Fryderyka Chopina z towarzyszeniem orkiestry Academia. Wystąpił z recitalami chopinowskimi na Międzynarodowym Festiwalu La Folle Journée Chopin Open w Warszawie, we wrześniu 2013 roku wystąpił podczas Cinquieme Festival Culturel Intermational de Musique Symphonique w Algierii. W 2014 roku na zaproszenie Ambasady Polskiej w Arabii Saudyjskiej wraz ze skrzypkiem Maciejem Strzeleckim wykonał recital uświetniający Narodowe Święto Niepodległości. W tym samym roku inaugurował razem z wybitnym skrzypkiem Jarosławem Nadrzyckim Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych Animator. W maju 2015 roku debiutował nowojorskiej Carnegie Hall. W dniach 22 - 23 lutego br. zrealizował projekt Francuz gra Beethovena, podczas którego wykonał 5 Koncertów Fortepianowych Ludwiga van Beethovena z towarzyszeniem Poznańskiej Orkiestry Symfonicznej. Projekt ten odniósł duży sukces i znalazł uznanie zarówno wśród melomanów jak i krytyków. W czerwcu br., w związku z obchodami 75. rocznicy śmierci Ignacego Jana Paderewskiego, brawurowo wykonał Koncert a-moll tegoż kompozytora, z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Jeleniogórskiej pod batutą Adama Banaszaka. Wraz ze światowej sławy skrzypkiem, Bartłomiejem Niziołem (m.in. laureatem I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. H. Wieniawskiego w Poznaniu), realizuje projekt Sonaty Polskie, obejmujący nagranie wszystkich sonat polskich kompozytorów na skrzypce i fortepian
W październiku 2016 roku był oficjalnym pianistą XV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu.
Jako kameralista współpracuje z wieloma wybitnymi muzykami. Występował m.in. z takimi artystami jak Iwona Sobotka, Stefan Dohr, Agata Zubel, Emanuel Salvador, Baltic Neopolis Quartet, Jarosław Nadrzycki, Radosław Pujanek, Łukasz Błaszczyk, Szymon Krzeszowiec, Pierro Massa, Jean - Marc Fessard, Matjaz Derevensek, Jan Schulte – Bunert, Gro Sandvik, Moshe Aron Espstein, Ashildur Haraldsdottir, Adam Zdunikowski, Marcin Suszycki, Jakub Haufa, Jose Sibaja, Maciej Pietraszko, Tae-Jin Park, Jakub Drygas, Maciej Pabich, Szymon Guzowski, Arkadiusz Adamczyk, Tomasz Zagórski, Zdzisław Stolarczyk, Rafał Górzyński, Tomasz Daroch, Seiji Okamoto.
 
 
 


Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję