Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

Filharmonia Krakowska w Twoim domu

2020-09-16, Środa
19:30

miejsce: Internet
cena biletów:
Zarezerwuj bilet

powiększ

wykonawcy:

Bernarda Grembowiec – sopran
Elżbieta Król-Dryja – mezzosopran
Wojciech Tabiś – bas
Agnieszka Ignaszewska – fortepian

Mateusz Borkowski - słowo wprowadzające

 

KLIKNIJ ABY OGLĄDAĆ



repertuar:

G. Puccini – aria Butterfly „Un bel di vedremo” z opery Madame Butterfly
G. Bizet – Habanera z opery Carmen
W.A. Mozart – aria Leporella „Madamina” z opery Don Giovanni
P. Czajkowski – duet Lisy i Poliny z opery Dama pikowa, aria Gremina z opery Eugeniusz Oniegin|
G. Verdi – aria Leonory „Tacea la notte placida” z opery Trubadur
L. Delibes – duet kwiatów z opery Lakmé
G. Puccini – aria Magdy „Chi bel sogno di Doretta” z opery La Rondine
R. Wagner – aria Dalanda „Mögst du mein Kind” z opery Latający Holender
C. Saint-Saëns – aria „Mon coeur” z opery Samson i Dalila
W.A. Mozart – duet Zerliny i Don Giovanniego „La ci darem la mano” z opery Don Giovanni

Bernarda GREMBOWIEC – edukację muzyczną rozpoczęła w Studium Wokalno- Baletowym przy Operetce Śląskiej w Gliwicach (w klasie śpiewu Alicji Maksymowicz). Równocześnie występowała na scenie Operetki Śląskiej. Ukończyła Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu Wojciecha Jana Śmietany i Jacka Ozimkowskiego. Doskonaliła swoje umiejętności, uczestnicząc w wielu warsztatach wokalnych, prowadzonych m.in. przez Annę Reynolds, Christiana Elsnera, Paula Eswooda, Ryszarda Karczykowskiego, Dariusza Grabowskiego.
Śpiewała m.in. w Kantacie o kawie J.S. Bacha (Lieschen), w adaptacji Czarodziejskiego fletu W.A. Mozarta jako spektaklu dla dzieci i młodzieży pod dyr. Tomasza Chmiela (Pamina),  operze The Fairy Queen H. Purcella pod dyrekcją P. Eswooda.
Od 2001 roku na stałe związana jest z Chórem Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie jako artystka wokalistka. Posiada zróżnicowany repertuar pieśniowy, oratoryjno-kantatowy, operowy i operetkowy. W Filharmonii Krakowskiej zadebiutowała w 2002 na scenie kameralnej z cyklem pieśni Frauenlieben und Leben R. Schumana i ariami W.A. Mozarta z pianistą Mirosławem Herbowskim. W 2003 roku wystąpiła w Koncercie Muzyki Operowej z towarzyszeniem chóru i orkiestry Filharmonii (dyr. Tomasz Bugaj). Na uwagę zasługuje udział artystki w koncercie oratoryjnym z muzyką E. Griega Peer Gynt pod dyrekcją Michała Dworzyńskiego, w wykonaniach Fantazji c-moll Beethovena w ramach XVII Wielkanocnego Festiwalu L. van Beethovena, Mszy „Koronacyjnej”  W.A. Mozarta (dyr. T Chmiel), Missa brevis Zoltána Kodálya (dyr. Jacek Mentel), koncercie Mozart con amore (z towarzyszeniem Bogumiły Gizbert-Studnickiej), Cracovia Sacra, XVIII Letnim Festiwalu Muzycznym w Kalwarii Zebrzydowskiej, koncercie operowym na Rynku w Sandomierzu (2017), w wykonaniu estradowym Carmen Bizeta, w roli Frasquity (dyr. M. Dworzyński), w Koncercie Noworocznym 2015/2016 (dyr. Gian Luigi Zampieri), cyklu koncertów letnich w 2016 w Sali Złotej Filharmonii, koncercie pieśni patriotycznych (2017) z towarzyszeniem chóru i orkiestry Filharmonii Krakowskiej, Requiem W.A. Mozarta w 2018 roku w kościele św. Stanisława Kostki, a w 2019 w kościele św. Anny w Krakowie, koncercie z cyklu Musica – Ars Amanda pt. Wiwat Moniuszko! (2019, aria Halki z opery Halka), Koncercie kolęd z chórem Filharmonii pod dyr. Teresy Majki-Pacanek (2020), wykonaniu Symfonii Dantejskiej F. Liszta na koncercie oratoryjnym pod batutą Muhaia Tanga (2020).
 

Elżbieta KRÓL-DRYJA – absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie uzyskała tytuł magisterski na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie śpiewu solowego prof. Magdaleny Barylak. Doskonaliła swoje umiejętności uczestnicząc w warsztatach wokalnych prowadzonych m.in. przez prof. R. Karczykowskiego, J. Artysza czy D. Grabowskiego, obejmujących nowe perspektywy interpretacji muzycznej.
Od 2008 roku na stałe związana jest z Chórem Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie jako artystka wokalistka, gdzie występuje pod dyrekcją znakomitych dyrygentów, takich jak Krzysztof Penderecki, Charles Olivieri-Munroe, Jean-Luc Tingaud, Gabriel Chmura, Łukasz Borowicz, Piotr Sułkowski, Antoni Wit, Kent Nagano i in. Zadebiutowała w 2010 roku rolą Pasterki w Peer Gyncie EdvardaGriega pod batutą M. Dworzyńskiego.
Z towarzyszeniem Chóru Filharmonii Krakowskiej wykonywała partie solowe w Messe Solennele G. Rossiniego, w wykonaniu estradowym Carmen Bizeta oraz podczas koncertów kolęd i pieśni patriotycznych. Na indywidualne zaproszenie współpracuje z m.in. z Chórem Opery Krakowskiej, Górecki Chamber Choir, Chórem Polskiego Radia w Krakowie czy Krakowskim Biurem Festiwalowym.
Jako solistka brała także udział w festiwalach muzycznych takich, jak Cracovia Sacra, Letni Festiwal Muzyczny w Kalwarii Zebrzydowskiej, Mariacki Festiwal Organowy w Krakowie, Beskidzki Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej, czy Letnie Koncerty Filharmonii Krakowskiej. Brała ponadto udział w koncercie zatytułowanym Mozart con amore, koncercie operowym na rynku w Sandomierzu, czy ostatnio w koncercie w dworze Ignacego Jana Paderewskiego w Kąśnej Dolnej w ramach festiwalu Royal Festiwal Opera.
W swoim dorobku artystycznym posiada nagrania płytowe, min.: Mszę łacińską Des-dur S. Moniuszki (alt-solo), Gloria, gloria, in excelsis Deo (alt-solo).     
Dysponuje zróżnicowanym repertuarem pieśniowym, operowym i operetkowym oraz oratoryjnym, z którym od kilku lat z powodzeniem koncertuje.


Wojciech TABIŚ – śpiewak (bas). W latach 1992–2002 był członkiem Pueri Cantores Tarnovienses, prowadzonym przez ks. prof. Andrzeja Zająca. Naukę śpiewu solowego rozpoczął w klasie Jacka Ozimkowskiego, a kontynuował w Niemczech pod okiem Neila Semera. Współpracuje z wybitnym pedagogiem Dariuszem Grabowskim. Od 2012 roku śpiewa w Bayreuther Festspiel Chor pod dyrekcją Eberharda Friedricha na letnim festiwalu Wagnerowskim w Bayreuth, gdzie wykonuje również partie solowe w koncertowych wersjach oper Richarda Wagnera, m.in. Titurela w Parsifalu oraz Króla Henryka w Lohengrinie. Współpracował m.in. z zespołem Camerata Silesia, Bregenzer Festspiele, Theater Krefeld Mönchengladbach oraz Staatsoper Berlin.
Od 2008 jest członkiem Chóru Filharmonii Krakowskiej, wykonując zarówno partie chóralne, jak i solowe.

Agnieszka IGNASZEWSKA-MAGIERA – studiowała w Akademii Muzycznej w Krakowie, początkowo w klasie fortepianu Janusza Dolnego, potem Janusza Skowrona. Już w okresie studiów rozpoczęła trwającą do dziś współpracę m.in. z Chórem Polskiego Radia i Capellą Cracoviensis.
Zapraszana jest jako akompaniator-korepetytor do projektów Filharmonii Podkarpackiej, Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, Krakowskiego Biura Festiwalowego (Festiwal Muzyki Filmowej) i wielu innych. Obecnie związana jest z Chórem Filharmonii Krakowskiej, występując zarówno w charakterze pianistki, korepetytora solistów, jak i chórzystki. Wraz z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej niejednokrotnie realizowała partie fortepianu w dziełach symfonicznych i oratoryjnych XX wieku. Będąc stałym współpracownikiem Chóru Polskiego Radia, pełni funkcję akompaniatora a także solistki, koncertując i dokonując nagrań archiwalnych.
Najważniejszą część jej działalności artystycznej stanowi praca ze śpiewakami. Uczestniczy w kursach wokalnych, festiwalach operowych, podczas których ma przyjemność pracować z wybitnymi wokalistami i dyrygentami. Jako korepetytor aktorów i muzyk sesyjny bierze udział w realizacji spektakli teatralnych i telewizyjnych, szczególnie ceniąc sobie stałą współpracę z Zygmuntem Koniecznym.


"Filharmonia Krakowska w Twoim domu!" to inicjatywa mająca za zadanie zachowanie ciągłości oferty kulturalnej Filharmonii Krakowskiej do końca jubileuszowego 75. sezonu artystycznego oraz w miesiącach wakacyjnych. Jednocześnie wpływa na rozwój kompetencji cyfrowych słuchaczy i wykonawców koncertów, a dzięki zastosowaniu elektronicznych form komunikacji – na zwiększenie obecności kultury muzycznej w życiu społecznym w dobie pandemii. W serii znajdzie się 8 wydarzeń koncertowych, które odbędą się na przestrzeni miesięcy od czerwca do września włącznie. Każdorazowa emisja wydarzenia muzycznego jest nieodpłatna i odbędzie się za pośrednictwem kanałów komunikacji Filharmonii Krakowskiej na Facebooku, w serwisie YouTube oraz poprzez stronę internetową instytucji. Wykonawcami koncertów będą muzycy instrumentaliści i chórzyści Filharmonii Krakowskiej oraz artyści współpracujący z instytucją, każdy koncert poprzedzony zaś będzie wprowadzeniem merytorycznym, podnoszącym walory edukacyjne projektu.


 
fot.  Henryk Nastrój


Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję