telefon:
506 625 430
czynna
7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18
tel/fax:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22
e-mail:
KONCERT KAMERALNY
powiększ
wykonawcy:
A r s m o d e r n a
Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble:
Małgorzata Mikulska – flet
Tomasz Sowa – klarnet
Krzysztof Guńka – saksofon
Paulina Woś – skrzypce
Barbara Mglej - skrzypce
Jakub Gucik – wiolonczela
Michał Lazar – gitara
Martyna Zakrzewska – fortepian
Aleksander Wnuk – perkusja
Mateusz Ciupka - słowo
repertuar:
George Crumb – Eleven Echoes of Autumn na flet, klarnet, skrzypce i fortepian
Paweł Szymański – Bagatelle fuer A.W. na saksofon, klarnet, skrzypce i fortepian
Georges Aperghis – Trio funambule na saksofon, perkusję i fortepian|
Gerard Grisey – Talea na flet, klarnet, skrzypce, wiolonczela, fortepian
George Crumb – Mundus canis na gitarę i perkusję
Projekt jest współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.
miejsca nienumerowane
"Pragniemy reinterpretować muzykę już odkrytą i ugruntowaną; odkrywać tę wciąż oczekującą na odsłonięcie; współtworzyć nową, aktualną. Gramy szeroko pojmowaną kameralistykę: od utworów solowych po skład typu sinfonietta. Dążąc do zespolenia naszych osobowości w nową całość, pracujemy na zasadach równoprawnego partnerstwa, inspirując siebie nawzajem. Stąd nasza nazwa: Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble."
W 2014 roku grupa krakowskich muzyków, występujących razem między innymi w projekcie European Workshop for Contemporary Music, uczestniczyła w Międzynarodowych Letnich Kursach Muzyki Nowej w Darmstadt, w programie dla młodych ansambli. Zrodziła się wtedy myśl, by owocną współpracę kontynuować pod postacią stałego zespołu. Gruntem była wspólna chęć eksplorowania muzyki współczesnej, we wszelkich jej przejawach gatunkowych, z różnych okresów i z różnych kultur muzycznych – zaś celem stało się wykonywanie takiej muzyki, i w takiej formie, która pozwalałaby rozwijać się zarówno wykonawcom, jak i słuchaczom.
Spółdzielnia to zbiór indywidualności artystycznych. Każdy muzyk prowadzi równocześnie własną działalność artystyczną i może pochwalić się znaczącymi osiągnięciami na polu sztuki muzycznej. W ramach indywidualnej aktywności artyści Spółdzielni koncertują jako soliści, członkowie zespołów kameralnych oraz orkiestr symfonicznych. Część prowadzi także działalność naukową, zajmuje się kompozycją, produkcją muzyczną, organizacją wydarzeń artystycznych. Każdy z członków zespołu gromadzi przy tym bezcenne indywidualne doświadczenia, związane z różnymi gałęziami muzyki współczesnej, klasycznej, dawnej, rozrywkowej czy etnicznej. Z owej wszechstronności muzyków bierze się otwartość na nowatorskie pomysły i rozwiązania artystyczne. Zasadnicze znaczenie w doborze repertuaru mają dla zespołu indywidualizm, różnorodność i świeżość – a w wykonawstwie, zrozumienie idei muzycznych i estetycznych oraz naturalna muzykalność poparta rzetelnym warsztatem technicznym. Spółdzielnia Muzyczna niejednokrotnie wspiera powstawanie nowych kompozycji.
Programy koncertów Spółdzielni od początku istnienia zespołu są mocno zróżnicowane, obejmujące muzykę polską i zagraniczną, solową i kameralną, kompozytorów starszych i najmłodszej generacji, jak również kompozycje rzadko wykonywane w Polsce. Swego rodzaju katalizatorem był dla zespołu koncert w grudniu 2015 roku, poświęcony w całości multimedialnym utworom Piotra Peszata: kompozycje z pogranicza muzyki i performansu, angażujące umiejętności multi- czy postinstrumentalne na równi z aktorskimi, rozpostarły przed Spółdzielnią zupełnie nową perspektywę. To wyjątkowe doświadczenie zdeterminowało kierunek dalszego rozwoju zespołu i kreowania szerzej rozpoznawalnej tożsamości.
W ramach 59. Warszawskiej Jesieni (2016) Spółdzielnia Muzyczna dokonała polskiej premiery scenicznej wersji opery Salvatore Sciarrino Luci mie traditrici, koprodukowanej przez Warszawską Operę Kameralną; jako niezależny zespół Spółdzielnia wystąpiła z pełnometrażowym koncertem w kolejnej, 60. edycji Festiwalu, między innymi prawykonując utwór Jacka Sotomskiego. W 2017 roku zespół uczestniczył w premierze Monachomachii Piotra Tabakiernika, spektaklu wyróżnionego w Lublinie Strzałą Gazety Wyborczej w kategorii „Wydarzenie Kultury”; oraz dokonał nagrania kompozycji electrified memories of bloody cherries Jagody Szmytki, które znajdzie się w albumie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego uświetniającym stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości.
Na podstawie www.spoldzielniamuzyczna.com
Współorganizacja:
Wersja do druku
© Filharmonia Krakowska 2010