Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

KONCERT KAMERALNY

2019-12-18, Środa
19:30

miejsce: Żydowskie Muzeum Galicja, Dajwór 18
cena biletów:
30 zł
Zarezerwuj bilet
fot. G. Mart
powiększ

wykonawcy:

A r s  m o d e r n a

Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble:
Małgorzata Mikulska – flet
Tomasz Sowa – klarnet
Krzysztof Guńka – saksofon
Paulina Woś – skrzypce
Barbara Mglej - skrzypce
Jakub Gucik – wiolonczela
Michał Lazar – gitara
Martyna Zakrzewska – fortepian
Aleksander Wnuk – perkusja

Mateusz Ciupka - słowo



repertuar:

George Crumb – Eleven Echoes of Autumn na flet, klarnet, skrzypce i fortepian
Paweł Szymański – Bagatelle fuer A.W. na saksofon, klarnet, skrzypce i fortepian
Georges Aperghis – Trio funambule na saksofon, perkusję i fortepian|
Gerard Grisey – Talea na flet, klarnet, skrzypce, wiolonczela, fortepian
George Crumb – Mundus canis na gitarę i perkusję

Projekt jest współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.

miejsca nienumerowane

"Pragniemy reinterpretować muzykę już odkrytą i ugruntowaną; odkrywać tę wciąż oczekującą na odsłonięcie; współtworzyć nową, aktualną. Gramy szeroko pojmowaną kameralistykę: od utworów solowych po skład typu sinfonietta. Dążąc do zespolenia naszych osobowości w nową całość, pracujemy na zasadach równoprawnego partnerstwa, inspirując siebie nawzajem. Stąd nasza nazwa: Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble."

W 2014 roku grupa krakowskich muzyków, występujących razem między innymi w projekcie European Workshop for Contemporary Music, uczestniczyła w Międzynarodowych Letnich Kursach Muzyki Nowej w Darmstadt, w programie dla młodych ansambli. Zrodziła się wtedy myśl, by owocną współpracę kontynuować pod postacią stałego zespołu. Gruntem była wspólna chęć eksplorowania muzyki współczesnej, we wszelkich jej przejawach gatunkowych, z różnych okresów i z różnych kultur muzycznych – zaś celem stało się wykonywanie takiej muzyki, i w takiej formie, która pozwalałaby rozwijać się zarówno wykonawcom, jak i słuchaczom.
Spółdzielnia to zbiór indywidualności artystycznych. Każdy muzyk prowadzi równocześnie własną działalność artystyczną i może pochwalić się znaczącymi osiągnięciami na polu sztuki muzycznej. W ramach indywidualnej aktywności artyści Spółdzielni koncertują jako soliści, członkowie zespołów kameralnych oraz orkiestr symfonicznych. Część prowadzi także działalność naukową, zajmuje się kompozycją, produkcją muzyczną, organizacją wydarzeń artystycznych. Każdy z członków zespołu gromadzi przy tym bezcenne indywidualne doświadczenia, związane z różnymi gałęziami muzyki współczesnej, klasycznej, dawnej, rozrywkowej czy etnicznej. Z owej wszechstronności muzyków bierze się otwartość na nowatorskie pomysły i rozwiązania artystyczne. Zasadnicze znaczenie w doborze repertuaru mają dla zespołu indywidualizm, różnorodność i świeżość – a w wykonawstwie, zrozumienie idei muzycznych i estetycznych oraz naturalna muzykalność poparta rzetelnym warsztatem technicznym. Spółdzielnia Muzyczna niejednokrotnie wspiera powstawanie nowych kompozycji.
Programy koncertów Spółdzielni od początku istnienia zespołu są mocno zróżnicowane, obejmujące muzykę polską i zagraniczną, solową i kameralną, kompozytorów starszych i najmłodszej generacji, jak również kompozycje rzadko wykonywane w Polsce.  Swego rodzaju katalizatorem był dla zespołu koncert w grudniu 2015 roku, poświęcony w całości multimedialnym utworom Piotra Peszata: kompozycje z pogranicza muzyki i performansu, angażujące umiejętności multi- czy postinstrumentalne na równi z aktorskimi, rozpostarły przed Spółdzielnią zupełnie nową perspektywę. To wyjątkowe doświadczenie zdeterminowało kierunek dalszego rozwoju zespołu i kreowania szerzej rozpoznawalnej tożsamości.
W ramach 59. Warszawskiej Jesieni (2016) Spółdzielnia Muzyczna dokonała polskiej premiery scenicznej wersji opery Salvatore Sciarrino Luci mie traditrici, koprodukowanej przez Warszawską Operę Kameralną; jako niezależny zespół Spółdzielnia wystąpiła z pełnometrażowym koncertem w kolejnej, 60. edycji Festiwalu, między innymi prawykonując utwór Jacka Sotomskiego. W 2017 roku zespół uczestniczył w premierze Monachomachii Piotra Tabakiernika, spektaklu wyróżnionego w Lublinie Strzałą Gazety Wyborczej w kategorii „Wydarzenie Kultury”; oraz dokonał nagrania kompozycji electrified memories of bloody cherries Jagody Szmytki, które znajdzie się w albumie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego uświetniającym stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości.

Na podstawie www.spoldzielniamuzyczna.com


Współorganizacja:



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję