Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

ZAKOŃCZENIE SEZONU

2019-06-14, Piątek
19:30

miejsce: Kościół św. Katarzyny
cena biletów:
60 zł
50 zł
Zarezerwuj bilet
fot. K. Kalinowski
powiększ

wykonawcy:

Orkiestra, Chór Żeński i Chór Chłopięcy Filharmonii Krakowskiej
Charles Olivieri-Munroe – dyrygent
Agnieszka Rehlis – mezzosopran
Teresa Majka-Pacanek – chórmistrz
Lidia Matynian – przygotowanie Chóru Chłopięcego




 



repertuar:

Gustav Mahler – III Symfonia d-moll

„Moja symfonia będzie czymś, czego dotąd świat jeszcze nie słyszał! Przemawia w niej natura, opowiadając najgłębsze tajemnice, które daje się odgadywać jedynie we śnie”. A także: „(...) to świat, natura w całym swym jestestwie, która budzi się z niezgłębionej ciszy by się rozdzwonić i rozbrzmiewać.” – W swej Trzeciej Symfonii Gustav Mahler postawił sobie cel tyleż ambitny, co specyficzny. Ostatecznie utwór stał się wręcz zwierciadłem hierarchii bytów, przemawiających do zdolnego ich słuchać artysty. Powstało dzieło wyjątkowe w panoramie muzyki przełomu XIX i XX wieku, w którym głos natury wyraża się wszelkimi środkami, od najprostszych po metafizyczne, gdyż w panteistycznej wizji obejmuje także sferę duchowości – prowadząc aż do spełnienia w najwyższym bycie: boskiej, czyli wszechogarniającej miłości.

Jakub Puchalski
 


Agnieszka REHLIS – ukończyła Akademię Muzyczną we Wrocławiu w klasie prof. Barbary Ewy Werner. Od 2003 r. do chwili obecnej jest pod opieką wokalną Dariusza Grabowskiego. W latach 1996-2007 była solistką Opery Wrocławskiej, gdzie zaśpiewała wiele znaczących partii operowych. Wystąpiła m.in. jako Laura w premierze Giocondy Ponchiellego zrealizowanej na Odrze we Wrocławiu (TVP, 2003) oraz jako Aza w Manru Paderewskiego (DUX, nagroda Fryderyka w kategorii: najwybitniejsze nagranie muzyki polskiej, 2004).
Od 2007 roku jest artystką niezależną. Przez wiele lat specjalizowała się głównie w działalności koncertowej (dzieła oratoryjno-kantatowe), w repertuarze ma ponad 80 pozycji, od utworów Bacha do kompozycji Pendereckiego. Koncertowała w salach filharmonicznych w Polsce i Europie (Niemcy, Holandia, Francja, Włochy, Ukraina, Litwa, Austria, Łotwa, Rosja, Słowenia, Hiszpania). Brała udział w wielu międzynarodowych festiwalach, takich jak  Wratislavia Cantans, Festiwal Chopinowski w Dusznikach-Zdroju, Międzynarodowe Spotkania Wschód-Zachód w Zielonej Górze, Festiwal Krajów Bałtyckich w Toruniu, Usedomer Musikfestival w Peenemünde, Festival Pablo Casals w Prades, Festival Casals de Puerto Rico, Festiwale Muzyki Sakralnej w Marsylii i Norymberdze, George Enescu International Festival, Rheingau Musik Festival, Schleswig-Holstein Musik Festival, International Music Festival „Contrasts” we Lwowie, Praska Wiosna, Bregenz Festival, Beijing Music Festival, Cafe Budapest Contemporary Arts Festival.
Występowała z towarzyszeniem m.in. Orkiestry Filharmonii Narodowej, NOSPR-u, Sinfonii Varsovii, Orkiestry Symfonicznej NDR, China Philharmonic Orchestra, Orquesta Sinfónica de la Juventud Venezolana Simón Bolivar, Orkiestry Filharmonii Luksemburskiej, BBC Symphony Orchestra, Israel Symphony Orchestra Rishon Lezion, London Symphony Orchestra, The Israel Camerata, pod batutą wielu znakomitych dyrygentów.
W latach 1999-2017 współpracowała z Krzysztofem Pendereckim, wielokrotnie uczestnicząc w koncertach prowadzonych przez kompozytora i innych dyrygentów. W 2014 roku uczestniczyła w prapremierze Dies Illa Pendereckiego w Brukseli w ramach projektu Thousand voices for peace, rok później nagranie utworu znalazło się w albumie Penderecki conducts Penderecki (nagroda Grammy w kategorii: muzyka chóralna, 2017).
Wystąpiła w prapremierze Pasażerki Weinberga w Bregenz w reżyserii Davida Poutneya, kontynuując swój udział w tym spektaklu w roli Hannah w Houston Grand Opera, Lincoln Center Festival, Chicago Lyric Opera i Florida Grand Opera. Z wielkim sukcesem zadebiutowała w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w głównej roli Lisy w tej operze. W TWON wystąpiła również w wielu premierowych realizacjach jako Maffio Orsini w Lukrecji Borgii Donizettiego, Hagar w Moby Dicku Knapika, Marta w Jolancie Czajkowskiego, czy Fenena w Nabucco Verdiego. W 2016 roku zaśpiewała Amneris w Aidzie Verdiego w Estońskiej Operze Narodowej w Tallinie. Pomimo, że przez wiele lat artystka była kojarzona z muzyką współczesną, w 2017 r. nastąpił bardzo znaczący zwrot i rozwój jej kariery w kierunku muzyki operowej, który zaowocował wieloma debiutami: u boku Edity Gruberovej w Normie Belliniego w TWON, Ognistym aniele Prokofiewa w Opernhaus Zürich, Scottish Opera, Festival d’Aix-en-Provence i TWON. Jako Azucena odniosła sukcesy na Domstufen-Festspiele w Erfurcie, w Konzert Theater Bern oraz ostatnio w Teatro de la Maestranza w Sewilli. Jako Amneris w Aidzie i Carmen wystąpiła Aalto Musiktheater Essen, jako Anna w operze Trojanie Berlioza w Semperoper Dresden jako Fenena w Nabucco w Bayeriche Staatsoper w Monachium.
Przed artystką wiele kolejnych debiutów i scen operowych. W planach Komische Oper Berlin, Opera Australia, Teatro Municipal de Santiago, Teatro Real de Madrit, La Scala, Theatre du Capitole de Toulouse i wiele innych.

 

 



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję