Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

KONCERT SYMFONICZNY

2019-03-23, Sobota
18:00

miejsce: Sala Filharmonii

cena biletów:
70 zł
60 zł
Zarezerwuj bilet
fot. archiwum artysty
powiększ

wykonawcy:

110. rocznica śmierci Zygmunta Noskowskiego
150. rocznica urodzin Alberta Roussela


Orkiestra Filharmonii Krakowskiej
Charles Olivieri-Munroe – dyrygent
Charles Richard-Hamelin – fortepian


 



repertuar:

Zygmunt Noskowski – Step op. 66
Maurice Ravel – Koncert fortepianowy G-dur
Albert Roussel – III Symfonia g-moll op. 42

Co można przywieźć ze Stanów Zjednoczonych? Ravel przywiózł poczucie bycia kochanym – w Paryżu nigdy nie spotykał się z podobnymi hołdami – oraz jazz, którego rytmiczna witalność ukształtowała błyskotliwy Koncert fortepianowy G-dur, choć znalazło się w nim miejsce i na najczystszą lirykę. Z zachwytami spotkał się także podczas swej podróży za ocean Albert Roussel – kompozytor dziś niesłusznie zepchnięty na nieco boczny tor, bez którego III Symfonii nie tylko znacznie skromniej wyglądałby obraz muzyki zwanej impresjonistyczną, ale nie byłoby kilku z najciekawszych utworów muzyki polskiej, w tym I i III Symfonii Lutosławskiego. Nie zabrakłoby jednak Stepu Zygmunta Noskowskiego – pierwszego polskiego poematu symfonicznego, ekspresyjnie obrazującego wydarzenia, których ukraińskie stepy były świadkami w widzianym przez pryzmat Sienkiewicza XVII stuleciu.

Jakub Puchalski


 

Charles OLIVIERI-MUNROE - począwszy od sezonu 2015/2016 Dyrektor Artystyczny i Główny Dyrygent Filharmonii Krakowskiej. Jednocześnie od 2011 roku piastuje stanowisko Pierwszego Dyrygenta Orkiestry Filharmonicznej Południowej Westfalii. Od 1997 roku Maestro jest także Dyrygentem Honorowym Orkiestry Filharmonii Północnoczeskiej w Teplicach, a od 2005 roku pozostaje dyrygentem gościnnym Orkiestry Festiwalu w Round Top (Teksas).
W poprzednich latach Charles Olivieri-Munroe pełnił funkcję Głównego Dyrygenta podczas Colorado Crested Butte Festival i Dyrektora Artystycznego niemieckiej Inter-Regionales Symfonie Orchester (2008), w latach 2001-2004 był Głównym Dyrygentem Słowackiej Radiowej Orkiestry Symfonicznej, a w okresie od 1993 do 1995 roku obejmował stanowisko asystenta dyrygenta Karlsbad Symphony Orchestra.
Maestro jest znany ze swojego talentu i charyzmy, międzynarodowa prasa docenia go za nowatorskie interpretacje słowiańskiego repertuaru i za wrażliwość na czystość brzmienia orkiestry. Dyrygent występował na pięciu kontynentach z najlepszymi światowymi zespołami, w tym z Izraelską Orkiestrą Filharmoniczną, Orkiestrą Filharmonii Czeskiej, Orkiestrą Symfoniczną Montrealu, Berlińską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Filharmonii w Sankt Petersburgu, Duńską Radiową Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej w Warszawie, Królewską Orkiestrą w Brukseli, orkiestrami symfonicznymi w Budapeszcie, Toronto, Oregonie, Nowym Jorku, Sydney, Amsterdamie, Frankfurcie, Atenach, Istambule, Lizbonie, Tokio, Seulu i Santiago (Chile).
W 2001 roku dyrygent zadebiutował w operze, dyrygując Falstaffem Giuseppe Verdiego na scenie Opery Komicznej w Berlinie. Od tego czasu dyrygował Don Giovannim Wolfganga Amadeusza Mozarta w Mediolanie, Aidą Verdiego w Teatro Fenice w Wenecji na festiwalu Lago di Como, występował też w Praskiej Operze Narodowej i Praskiej Operze Państwowej. W 2010 roku objął kierownictwo muzyczne nad spektaklem Żywot rozpustnika Igora Strawińskiego, wystawianym przez Warszawską Operę Kameralną. W lutym 2014 roku poprowadził w Teatrze Antonina Dvořáka znakomicie przyjęte przez krytykę wykonanie Genowefy Roberta Schumanna.
Urodzony na Malcie, dorastał w Toronto, gdzie studiował fortepian u znakomitego pedagoga, Borisa Berlina, w Królewskim Konserwatorium Muzycznym i na Uniwersytecie w Toronto. Trzykrotnie został laureatem stypendium rządowego w Ontario, które pozwoliło mu wyjechać na studia dyrygenckie do Akademii Muzycznej im. L. Janáčka w Brnie, gdzie uczył się pod kierunkiem Otakara Trhlika. Pracował również pod okiem Jiri Belohlavka i odbył dwa kursy wakacyjne w L’Accademia Musicale Chigiana w Sienie, gdzie miał okazję współpracować z takimi profesorami jak Ilia Musin i Yuri Temirkanov. W 1997 roku Charles Olivieri-Munroe odebrał grant w wysokości 20 tysięcy dolarów od Rady Sztuki Kanady. Jego kariera dyrygencka została rozpoczęta przez pasmo zwycięstw w międzynarodowych konkursach, na czele z pierwszą nagrodą na Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym Praska Wiosna w 2000 roku, gdzie otrzymał także nagrodę wytwórni Supraphon Records, jak również nagrody Miasta Praga i Czeskiego Radia.
W 2013 roku dyrygent odebrał nagrodę Asian Pacific Brand Foundatuion, której laureatami byli przed nim m. in. Hillary Clinton, Nelson Mandela, Steve Jobs, Michael Schumacher i Mark Zuckerberg.
Charles Olivieri-Munroe nagrywa dla takich wytwórni jak SONY, RCA, Red Seal, NAXOS, SMS Classical i Naïve Records.

Charles RICHARD-HAMELIN – jeden z najbardziej obiecujących współczesnych kanadyjskich pianistów, laureat II nagrody oraz nagrody Krystiana Zimermana za najlepsze wykonanie sonaty na XVII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. F. Chopina w Warszawie w 2015 roku.

Urodził się w 1989 roku w Lanaudière (Quebec). Studiował w McGill University, Yale School of Music, Conservatoire de musique w Montrealu, pod kierunkiem Paula Surdulescu, Sary Laimon, Borisa Bermana, André Laplante’a i Jeana Saulniera. Uczestniczył też w licznych kursach mistrzowskich.

W roku 2014 otrzymał II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Montrealu oraz III nagrodę i nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie sonaty Beethovena na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Seulu.

Jako solista koncertował z wieloma renomowanymi zespołami, w tym z orkiestrami symfonicznymi Montrealu, Toronto, Quebecu, Korei, McGill Symphony Orchestra, I Musici de Montréal, Sinfonia de Lanaudière, L’Orchestre symphonique du Saguenay – Lac-Saint-Jean, a w Polsce z orkiestrami Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii w Poznaniu, Akademii Beethovenowskiej, Sinfonia Varsovia, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus. Występował pod batutą Kenta Nagano, Antoniego Wita, Jacka Kaspszyka, Petera Oundjiana, Carla Rizziego. W 2018 roku artysta odbył tournées koncertowe w Japonii, Korei i Chinach, ponadto miał liczne występy w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Europie. Wystąpił na licznych recitalach, m.in. dla kanadyjskich stacji radiowych CBC Radio 2, Toronto Classical Radio FM i ICI-Canada Musique. Uprawia także muzykę kameralną, m.in. jako członek działającego od 2000 roku Trio Hochelaga.

Jest regularnie zapraszany do występów na najważniejszych festiwalach w Kanadzie (Festival de Lanaudière, Orford Music, Ottawa Chamberfest, Montreal Chamber Music Festival, Domaine Forget) i innych krajach (Praska Wiosna, Festival International de Piano w La Roque d’Anthéron, Chopin i jego Europa w Warszawie).

W 2015 roku nakładem wytwórni Analekta wydany został debiutancki album Richarda-Hamelina z późnymi utworami Chopina (Sonata b-moll op. 58, Polonez-fantazja op. 61, 2 nokturny), w 2016 ukazał się dwupłytowy album z nagraniami jego recitali na Konkursie Chopinowskim (NIFC) oraz płyta z recitalu w Palais Montcalm w Quebecu z utworami Beethovena, Enescu i Chopina (Analekta). Ostatnio zarejestrował pierwszą płytę z serii kompletu sonat na skrzypce i fortepian Beethovena (z Andrew Wanem), albumy z utworami solowymi oraz koncertami Chopina (z Orchestre Symphonique de Montréal, dyr. Kent Nagano).

Charles Richard-Hamelin otrzymał Ordre des arts et des lettres du Québec i prestiżową Career Development Award, przyznawaną przez Women’s Musical Club z Toronto (2015).



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję