Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

POŻEGNANIE KARNAWAŁU

2018-02-13, Wtorek
19:30

miejsce: Sala Filharmonii

cena biletów:
50 zł
20 zł
Zarezerwuj bilet
fot. A. Drożdżal
powiększ

wykonawcy:

CUDOWNY ŚWIAT MUSICALU

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej
Sławomir Chrzanowski – dyrygent
Edyta Krzemień – sopran
Damian Aleksander – tenor
 



repertuar:

Broadway Showstoppers
The Phantom of the Opera
z musicalu Upiór w operze, muz. Andrew Lloyd Webber
This is the Moment z musicalu Jekyll & Hyde, muz. Frank Wildhorn
Lovers z filmu Dom latających sztyletów, muz. Shigeru Umebayashi
Aimer z musicalu Romeo et Juliette, muz. Gérard Presgurvic
Glitter And Be Gay z operetki Kandyd, muz. Leonard Bernstein
Till I Hear You Sing z musicalu Love Never Dies, muz. Andrew Lloyd Webber
Let It Snow!, muz. Jule Styne
When I Fall in Love z filmu One Minute to Zero, muz. Victor Young

***

Dźwięki muzyki – suita, muz. Richard Rodgers
The Song of Hope z filmu Władca pierścieni, muz. Howard Shore
Memory z musicalu Koty, muz. Andrew Lloyd Webber
Singing in the Rain z musicalu Deszczowa piosenka, muz. Nacio Herb Brown
You Raise Me Up, muz. Rolf Løvland
Over the Rainbow z musicalu Czarnoksiężnik z krainy Oz, muz. Harold Arlen
New York, New York z filmu New York, New York, muz. John Kander
You Are the One That I Want z musicalu Grease, muz. Jim Jacob

Aranżacje Wiesław Świderski.

Brak biletów, wejściówki na miejsca stojące
do kupienia w kasie godzinę przed koncertem.

Edyta KRZEMIEŃ – absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie. Debiutowała w 2008 rolą Christine w musicalu Andrew Lloyda Webbera Upiór w operze w Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie (nagranie z musicalu otrzymało status potrójnej platynowej płyty). Kilka lat później zagrała Christine ponownie na deskach Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Oprócz tego kreowała postać Fantyny w musicalu Les Misérables Claude’a-Michela Schönberga w Teatrze Roma, Joanny w thrillerze Sweeney Todd z muzyką Stephena Sondheima w Teatrze Rozrywki w Chorzowie, Kali w musicalu Tarzan z muzyką Phila Collinsa w Gliwickim Teatrze Muzycznym, Emmy w Jekyll & Hyde Franka Wildhorna w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, Siostry Marii Robert w Zakonnicy w przebraniu z muzyką Alana Menkena w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, Molly w musicalu Ghost Dave’a i Glena Ballarda w Teatrze Muzycznym w Gdyni oraz zagrała w monodramie muzycznym Opowieści zimowe Maury'ego Yestona w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. Śpiewa w widowisku musicalowym Teatru Roma Ale Musicale!, wykonując główne partie z takich musicali jak: Mała Syrenka, Love Never Dies, Jekyll i Hyde, Les Misérables, Koty, Aladyn, Upiór w operze. W musicalu Piloci Jakuba i Dawida Lubowiczów w Teatrze Roma gra rolę Niny. Koncertuje w filharmoniach w całej Polsce z repertuarem ze światowego musicalu.
Współpracuje ze Zbigniewem Preisnerem, brała udział w nagraniu albumu W poszukiwaniu dróg (platynowa płyta). Utwory z Preisnera z filmów Krzysztofa Kieślowskiego prezentowała pod batutą kompozytora na Klarafestival w Brukseli. Wystąpiła w spektaklu Preisnera i Ewy Lipskiej 2016 Dokąd? w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu oraz na 29. Gali wręczenia Europejskich Nagród Filmowych. Dubbinguje, jest m.in. nowym głosem Królewny Śnieżki w najstarszej bajce Walta Disneya Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków.
Jest asystentem w klasie śpiewu specjalizacji musicalowej na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie oraz w Akademii Muzycznej w Poznaniu.
 

Damian ALEKSANDER – aktor teatralny i telewizyjny, reżyser, pedagog. Absolwent Państwowego Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni oraz Akademii Muzycznej im.I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Finalista XIX Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (1998).
Od 2000 związany z Teatrem Muzycznym Roma w Warszawie, gdzie zagrał główne role w takich musicalach, jak Miss Saigon i Les Misérables Claude’a-Michela Schönberga, Grease Jima Jacoba, Pięciu braci Moe z muzyką Louisa Jordana, Koty Andrew Lloyda Webbera. Wystąpił w roli Eryka w Upiorze w operze Lloyda Webbera (nagranie musicalu uzyskało status potrójnej platynowej płyty).
Współpracuje z Teatrem Muzycznym w Poznaniu (główna rola w Jekyll & Hyde Franka Wildhorna), Gliwickim Teatrem Muzycznym (Fester w Rodzinie Addamsów Andrew Lippy). Bierze udział w cyklu koncertów musicalowych, granych z towarzyszeniem polskich orkiestr filharmonicznych pod batutą Sławomira Chrzanowskiego. Od 2012 współpracuje z Operą i Filharmonią Podlaską, gdzie w premierowym spektaklu musicalu Korczak Chrisa Williamsa kreował rolę tytułową, wystąpił także w roli tytułowej w Upiorze z opery oraz Lejzora Wolfa w w Skrzypku na dachu Jerry’ego Bocka. Obecnie gra główne role w najnowszych produkcjach OiFP (mecenas Komarowski w Doktor Żywago z muzyką Lucy Simon), jak i Teatru Muzycznego w Poznaniu (Guido Contini w Nine Maury’ego Yestona).
Występuje w rodzimych serialach, m.in.: Zostać miss, Kryminalni, Hotel 52, Klan, Barwy szczęścia, wziął udział także w filmie Toilet out of Order M. Bilskiego. Zrealizował polską wersję serialu popularno-naukowego Test Case wraz z Discovery Channel. Propagator amerykańskiej metody Treningu Zastępowania Agresji (ART) w pracy z trudną młodzieżą. Studiował psychoterapię wg metody terapeutycznej A. Mindella. Był felietonistą w magazynach Live and Travel i Łodź u Fly?. Autor Lapidariów podróżnych – tomiku aforyzmów i zdjęć z podróży po Indiach i Nepalu. Wykładowca w klasie śpiewu specjalizacji musicalowej w Akademii Muzycznej w Poznaniu.


Sławomir CHRZANOWSKI – studiował w Akademii Muzycznej w Katowicach teorię muzyki (dyplom 1986) oraz dyrygenturę symfoniczną w klasie Karola Stryi (dyplom 1989). Z uczelnianym Zespołem Muzyki XX wieku dokonał kilku prawykonań utworów współczesnych. W 1987 wziął udział w Międzynarodowym Kursie dla Młodych Dyrygentów w Weimarze (u Kurta Sanderlinga), gdzie prowadził koncert finałowy, w 1991 w Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim w Trento. W latach 1985–1990 prowadził orkiestry – kameralną i symfoniczną – Państwowego Liceum Muzycznego w Katowicach, z którymi wystąpił na Festiwalu Orkiestr Kameralnych w Ahrensburgu, festiwalu Musica Senza Frontiere w Bolonii i koncercie w Berlinie z okazji 50. rocznicy wybuchu II wojny światowej.
Od 1990 jest dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Zabrzańskiej. Z orkiestrą Filharmonii dał ponad 2500 koncertów w kraju i za granicą (Rosja, Niemcy, Czechy, Austria, Słowacja, Japonia), brał udział w festiwalach, m.in.: Gaude Mater w Częstochowie, Viva Il Canto w Cieszynie, im. K. Jamroz w Busku-Zdroju, Trnawska Wiosna Muzyczna, Pro Baltica w Toruniu, im. J. Kiepury w Krynicy.
W latach 1991–1995 był dyrektorem artystycznym Filharmonii w Rybniku. Dyrygował polskimi orkiestrami filharmonicznymi i kameralnymi, NOSPR w Katowicach i Radiową Orkiestrą Symfoniczną w Krakowie, orkiestrami filharmonii w Ostrawie, Ołomuńcu i Karlowych Warach, zespołami operowymi w Krakowie, Bytomiu, Łodzi, Lwowie. Współpracuje z teatrami muzycznymi, w 2006 przygotował premierę Wesołej wdówki F. Lehára w Warszawie. Wielokrotnie prowadził koncerty z udziałem Wiesława Ochmana, dyrygował Nieszporami ludźmierskimi, koncertami Trzech Polskich Tenorów.
Kilkakrotnie gościł w USA, gdzie obok koncertów prowadził wykłady z historii muzyki polskiej i zajęcia w mistrzowskiej klasie dyrygentury (Northwestern University w Chicago, Mary Washington College we Fredericksburgu). Jest honorowym dyrygentem Mary Washington College Symphony Orchestra. W 2002 wystąpił w Carnegie Hall w Nowym Jorku – z koncertem muzyki polskiej oraz w Orchestra Hall w Chicago – z koncertem Trzech Polskich Tenorów, inaugurującym nowy sezon koncertowy Paderewski Symphony Orchestra; od 2004 współpracuje z orkiestrą Chicago Philharmonic. W 2005 zadebiutował w Chinach, z Wuhan Symphony Orchestra.
Dokonał wielu prawykonań, m.in. utworów B. Schaeffera, R. Twardowskiego, J.K. Pawluśkiewicza, G. Zamphira, kilkunastu nagrań płytowych, rejestracji archiwalnych dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej.
Laureat Złotego Lauru Umiejętności i Kompetencji, Złotej Odznaki Zasłużony dla Województwa Śląskiego, Nagrody Prezydenta RP za długoletnią służbę, Nagrody Kulturalnej Prezydenta Zabrza.

 

 

 



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję