Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

KONCERT PATRIOTYCZNY

2017-11-11, Sobota
12:00

miejsce: Sala Filharmonii

cena biletów:
40 zł
30 zł
Zarezerwuj bilet

powiększ

wykonawcy:

Dzień Niepodległości

Orkiestra i Chór Filharmonii Krakowskiej
Tomasz Chmiel – dyrygent
Bernarda Grembowiec – sopran
Anna Bober – alt
Paweł Fundament – tenor
Maciej Drużkowski – baryton
Wojciech Tabiś – bas
Paweł Szarpak – bas
Teresa Majka-Pacanek - chórmistrz
 



repertuar:

Rota
słowa: Maria Konopnicka, muzyka: Feliks Nowowiejski

Maszerują strzelcy
słowa: Bolesław Lubicz-Zakorski, muzyka: Leon Łuskino

Rozszumiały się wierzby
słowa: Roman Ślęzak, muzyka: Wasyl Agapin

Witaj majowa jutrzenko
słowa: Rajnold Suchodolski, muzyka: autor nieznany

Przybyli ułani
słowa: Feliks Gwiżdż, muzyka: krakowska melodia ludowa

Czerwone maki
słowa: Feliks Konarski, muzyka: Alfred Schütz

Rozkwitały pąki białych róż
słowa: Kazimierz Wroczyński, Jan Lankau, muzyka: Mieczysław Kozar-Słobócki

O mój rozmarynie
słowa: autor nieznany, dwie zwrotki: Wacław Denhoff-Czarnocki
muzyka: autor nieznany

Ułan i dziewczyna
autorzy nieznani

Ułani, ułani
słowa: autor nieznany, muzyka: krakowska melodia ludowa

Warszawskie dzieci
słowa: Stanisław Ryszard Dobrowolski (ps. Goliard)
muzyka: Andrzej Panufnik

Bywaj dziewczę zdrowe
autorzy nieznani

Wojenko, wojenko
autorzy nieznani

Pierwsza brygada
słowa: Andrzej Hałaciński, Tadeusz Biernacki
muzyka: melodia Marsza Kieleckiego nr 10

aranżacje: Tomasz Chmiel

11 listopada, w 99. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości i niezawisłości państwowej po I Wojnie Światowej, pragniemy zaprosić Państwa na uroczysty koncert upamiętniający te wielkie wydarzenia dla naszego narodu. Koncert specjalny przygotowany przez Orkiestrę i Chór Filharmonii Krakowskiej pod batutą Tomasza Chmiela  to przegląd najpiękniejszych pieśni patriotycznych, które śpiewane były od pokoleń i na stałe wrosły w serca Polaków. Rozszumiały się wierzby płaczące; Ułani, ułani czy Czerwone maki na Monte Cassino to melodie obecne w każdym domu i znane wszystkim niezależnie od daty urodzenia, poglądów politycznych czy miejsca w społeczeństwie. To dziedzictwo zawarte w pieśni i historia zapisana w słowach.

Serdecznie zapraszamy do wspólnego świętowania Dnia Niepodległości naszej Ojczyzny.
 



Tomasz CHMIEL – dyrygent, pianista, aranżer, producent muzyczny. W latach 1989–1996 studiował w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dyrygentury Jerzego Katlewicza oraz klasie fortepianu Marka Koziaka, kończąc oba kierunki z wyróżnieniem.
Dwukrotny stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki (1992/93 i 1993/94), w 1995 roku otrzymał Stypendium Twórcze Miasta Krakowa. Rok później uczestniczył w The Annaghmakerrig Sinfonia Summer School w Południowej Irlandii. Laureat I nagrody w I Ogólnopolskim Przeglądzie Młodych Dyrygentów im. W. Lutosławskiego w Białymstoku (1994). Wielokrotnie brał udział w prowadzonych przez Helmutha Rillinga seminariach Akademii Bachowskiej w Stuttgarcie, a także w kursach mistrzowskich w Salzburgu i Południowej Irlandii.
Współpracuje z Operą Krakowską, Teatrem Muzycznym w Lublinie i Operą Kameralną w Krakowie. Prowadził liczne koncerty w kraju (m.in. z orkiestrami Filharmonii Krakowskiej, Rzeszowskiej, Szczecińskiej, Białostockiej, Łódzkiej, z Toruńską Orkiestrą Kameralną) oraz poza jego granicami, m.in. z Orkiestrą Filharmonii Częstochowskiej (Szwecja, Korea Południowa). Jest dyrygentem Krakowskiej Młodej Filharmonii, z którą odbył tournée po Holandii, Francji, Belgii, Niemczech.
Szczególną uwagę poświęca muzyce polskiej. Opracował z rękopisu i wykonał zapomnianą I Symfonię Artura Malawskiego. Zinstrumentował na orkiestrę symfoniczną cykle pieśni Chopina, Karłowicza, polskie piosenki przedwojenne, pieśni patriotyczne, kolędy, opracował wykonawczo Koncert fortepianowy T. Leszetyckiego (większość utworów została nagrana i wydana na płytach). Na potrzeby orkiestr kameralnych opracował opery: Don Pasquale i Napój miłosny Donizettiego, Torreador Adama, Krakowiacy i górale Stefaniego, Spiskowcy Schuberta, operetki Wesoła wdówka Lehára. Dokonuje także aranżacji muzyki filmowej.
Związany zawodowo z macierzystą uczelnią, w roku 2013 uzyskał tytuł doktora habilitowanego.
 

Bernarda GREMBOWIEC (sopran)
Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu Wojciecha Jana Śmietany i Jacka Ozimkowskiego. Doskonaliła swoje umiejętności, uczestnicząc w wielu warsztatach wokalnych, prowadzonych m.in. przez Annę Reynolds, Christiana Elsnera, Paula Eswooda, Ryszarda Karczykowskiego, Dariusza Grabowskiego. Od 2001 roku artystka na stałe związana jest z Chórem Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie jako artystka wokalistka.
Posiada zróżnicowany repertuar pieśniowy, oratoryjno-kantatowy, operowy i operetkowy, który prezentowała m.in. scenie Filharmonii Krakowskiej. Na uwagę zasługuje udział Bernardy Grembowiec w koncercie arii operowych (dyr. T. Bugaj), w wykonaniu estradowym opery Carmen Bizeta w partii Frasquity (dyr. M. Dworzyński), w Koncercie Noworocznym 2015/2016 (dyr. Gian Luigi Zampieri) czy cyklu koncertów letnich w 2016 roku.

Anna BOBER (alt)
Ukończyła z wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Krakowie w klasie Jacka Ozimkowskiego. Brała udział w kursach, prowadzonych przez Ewę Blahovą, Ryszarda Karczykowskiego, Rosmarie Landry, Paula Esswooda, Michała Znanieckiego. Jest finalistką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Iuventus Canti (Vráble) oraz półfinalistką Concorso Musica Sacra (Rzym).
Debiutowała jako Agnes i Anioł w mini-operze Pawła Bitki-Zapendowskiego Kokaina w 2010 roku w Krakowie. W 2013 wystąpiła w roli Unulfa w operze Rodelinda Haendla w Opera Nova w Bydgoszczy, w 2014 w roli Linetty w Miłości do trzech pomarańczy Prokofiewa w Operze Krakowskiej.
Występowała pod batutą dyrygentów takich jak: Andrew Parrott, Paul Esswood, Vincent Dumestre, Tomasz Tokarczyk, Alessandro de Marchi, Remi Gousseau. Współpracuje z Chórem Polskiego Radia. Obecnie jest członkiem Chóru Filharmonii Krakowskiej.
Paweł FUNDAMENT (tenor)          
Absolwent wydziału wokalnego Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie w klasie Jacka Ozimkowskiego. Naukę kontynuował na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu Agnieszki Monasterskiej. Dwukrotnie brał udział w seminariach organizowanych przez Internationale Bachakademie Stuttgart Helmutha Rillinga pod kierunkiem Lothara Odiniusa, ponadto w kursach mistrzowskich Ryszarda Karczykowskiego, Dariusza Grabowskiego.
W latach 2001–2011 członek Zespołu Madrygalistów Capelli Cracoviensis, obecnie związany z Chórem Filharmonii Krakowskiej. Jest też solistą Opery Kameralnej w Krakowie. Wykonywał partię solową w Siedmiu bramach Jerozolimy Pendereckiego pod batutą kompozytora (nagranie płytowe dla firmy Dux). Występował ponadto z Wiesławem Ochmanem oraz Mazowieckim Teatrem Muzycznym „Operetka” w Warszawie.

Maciej DRUŻKOWSKI (bas-baryton)
Absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu Jacka Ozimkowskiego. Umiejętności wokalne doskonalił, uczestnicząc w wielu kursach mistrzowskich i warsztatach wokalnych, prowadzonych m.in. przez Ryszarda Karczykowskiego, Paula Esswooda, Marka Rzepkę, Dariusza Grabowskiego.
Debiutował w 2009 rolą Achilla w operze Juliusz Cezar Haendla. Rok później kreował partie: Schaunarda w koncertowym wystawieniu Cyganerii Pucciniego wraz z Chórem i Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej oraz Alfreda Germonta w Traviacie Verdiego. W roku 2012 brał udział jako solista w nagraniu Mszy łacińskiej Des-dur Moniuszki (dyr. W. Siedlik). Podczas XVIII Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena wystąpił jako solista w Fantazji c-moll Beethovena w Filharmonii Narodowej w Warszawie pod batutą A. Wita. Koncertował w kraju i za granicą z repertuarem oratoryjnym, operowym i pieśniarskim. Od roku 2007 Maciej Drużkowski jest artystą Chóru Filharmonii Krakowskiej.

Wojciech TABIŚ (bas)
W latach 1992–2002 był członkiem zespołu Pueri Cantores Tarnovienses, prowadzonego przez ks. prof. Andrzeja Zająca. Naukę śpiewu solowego rozpoczął w klasie Jacka Ozimkowskiego, a kontynuował w Niemczech u Neila Semera. Współpracuje z wybitnym pedagogiem Dariuszem Grabowskim.
Od 2012 roku gości na letnim festiwalu Wagnerowskim w Bayreuth, gdzie śpiewa w Bayreuther Festspiel Chor pod dyrekcją Eberharda Friedricha, jak też wykonuje partie solowe w koncertowych wersjach oper Wagnera, m.in. Titurela w Parsifalu oraz Króla Henryka w Lohengrinie. Współpracował z zespołem Camerata Silesia, Bregenzer Festspiele, Theater Krefeld Mönchengladbach oraz Staatsoper Berlin. Od 2008 jest członkiem chóru Filharmonii Krakowskiej, wykonując zarówno partie chóralne, jak i solowe.

PAWEŁ SZARPAK (baryton)
Karierę artystyczną rozpoczął w 1997 roku, współpracując z Teatrem Powszechnym w Radomiu. W 2003 ukończył Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu Andrzeja Bieguna. W latach 1998–2003 uczestniczył w licznych kursach wokalnych, m.in. Ryszarda Karczykowskiego, oraz w Internationales Gesangsseminar, organizowanym przez Rudiego Riemera. W 2001 roku otrzymał wyróżnienie na konkursie wokalnym Oper Oder-Spree.
W 2001 roku podjął pracę w Chórze Filharmonii Krakowskiej, współpracując także z czołowymi chórami zawodowymi Krakowa – Capellą Cracoviensis, Chórem Polskiego Radia oraz Operą i Operetką w Krakowie. Uczestniczył w wielu przedsięwzięciach scenicznych, wykonując m.in. główne partie w operach Mozarta, Bizeta, Purcella, Donizettiego; wielokrotnie występował także w charakterze solisty na estradzie Filharmonii Krakowskiej. Oprócz muzyki klasycznej, z powodzeniem odnajduje się w muzyce popularnej i rozrywkowej. Od wielu lat jest wokalistą znanego zespołu szantowego Wikingowie.

 



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję