telefon:
506 625 430
czynna
7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18
tel/fax:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22
e-mail:
KONCERT LETNI
powiększ
wykonawcy:
Miranda Gołębiowska-Exner – mezzosopran
Wojciech Kogut – fortepian
repertuar:
W ŚWIECIE PIEŚNI I ARII
Wolfgang Amadeusz Mozart:
- Voi che sapete - aria Cherubina z II aktu opery Wesele Figara
- É amore un ladroncello - aria Dorabelli z II aktu opery Cosi fan tutte
Charles Gounod – Faitez-lui mes aveux - aria Siebla z II aktu opery Faust
Stanisław Moniuszko – Biegnie słuchać w lasy, w knieje - dumka Jadwigi z II aktu opery Straszny dwór
Fryderyk Chopin:
- Życzenie
- Śliczny chłopiec
- Piosnka litewska
Stanisław Niewiadomski – Maki
Witold Lutosławski - Spóźniony słowik
Piotr Czajkowski:
- Zabyt' tak skoro
- Niet tol'ko tot kto znal z cyklu Sześciu romansów op. 6
Robert Schumann - Im wunderschönen monat Mai z cyklu Dichterliebe op. 48
Franz Schubert - Die Forelle
Fernando J. Obradors - El vito
Koncert będzie przeglądem najpiękniejszych arii i pieśni sopranowych od klasycyzmu po XX wiek. Zabrzmią arie z najpopularniejszych oper Mozarta (Wesele Figara, Cosi fan tutte), Gounoda (Faust) i Moniuszki (Straszny dwór). W drugiej części recitalu publiczność usłyszy pieśni romantyczne– począwszy od dzieł ojców tego gatunku, Schuberta i Schumanna, przez krotochwilne pieśni Chopina i emocjonalne utwory Czajkowskiego, po wiele późniejsze, ale romantyczne w stylu Maki Niewiadomskiego. Z pewnością interesującymi punktami programu będą dzieła kompozytorów tworzących w XX wieku – zabawny Spóźniony słowik Witolda Lutosławskiego do tekstu Juliana Tuwima oraz oddające ducha gorącej Hiszpanii El Vito Fernando J. Obradosa.
MIRANDA GOŁĘBIOWSKA-EXNER
Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie śpiewu prof. Moniki Swarowskiej-Walawskiej. Debiutowała w 1997 roku na scenie Opery Krakowskiej w partii Siebla w Fauście Charlesa Gounoda.
W sezonie artystycznym 1997\98 była członkinią Zespołu Madrygalistów Capellae Cracoviensis pod dyrekcją Stanisława Gałońskiego. Brała udział w licznych kursach mistrzowskich oraz w wielu konkursach wokalnych w kraju i za granicą, m.in. w Karlovych Varach (Czechy), w Raguzie (Włochy) i w Barcelonie (Hiszpania). Otrzymała wyróżnienie za interpretację pieśni niemieckich na kursie mistrzowskim profesora Ryszarda Karczykowskiego organizowanego cyklicznie w Radziejowicach. Była także czynną uczestniczką i tłumaczką na kursach mistrzowskich prowadzonych w Szczecinie przez Maestrę Fiorenzę Cossotto.
Śpiewaczka koncertowała na wielu polskich scenach i estradach a także za granicą: m.in. we Włoszech, Hiszpanii, Francji, Austrii, na Litwie, w Czechach, wykonując pieśni i arie z repertuaru światowego.
Od listopada 1999 r. do lipca 2004 r. była solistką Opery na Zamku w Szczecinie, gdzie wystąpiła m.in. w Strasznym dworze Stanisława Moniuszki (Jadwiga), Cyruliku sewilskim Gioacchina Rossiniego (Berta), Carmen George Bizeta (Mercedes), w Baronie cygańskim Johanna Straussa syna (Czipra) oraz w Jasiu i Małgosi Engelberta Humperdincka (Czarownica oraz Zmróżoczko), w Trubadurze Giuseppe Verdiego (Inez), w Balu maskowym (Ulryka) tegoż kompozytora, w Czarodziejskim flecie (Trzecia Dama) Wolfganga Amadeusza Mozarta oraz w innych partiach mozartowskich w spektaklu Amadeusz Petera Shaffera. (Cherubin i Despina).W 2003 roku wzięła udział w światowej premierze opery I co wy na to? Czyli cierpienia nowego Pirandella (Adelajda) Alicji Gronau.
Grywa również w lżejszych pozycjach repertuarowych: Skrzypek na dachu Jerry’ego Bocka (Babcia Cajtl) oraz w bajkach muzycznych.
Od czerwca do grudnia 2002 pełniła funkcję kierownika literackiego Opery na Zamku w Szczecinie.
W sezonie artystycznym 2004\2005 nawiązała ponownie współpracę z Operą Krakowską jako solistka gościnna. W marcu 2007r. wystąpiła w inscenizacji Wesela Figara W. A. Mozarta w partii Cherubina, biorąc również udział w tournée po Belgii i Holandii. Od września 2006 współpracuje z Filharmonią Krakowską. Śpiewaczka występuje również w partiach oratoryjnych współpracując z wieloma orkiestrami w kraju i za granicą, a także w koncertach muzyki kameralnej.
Wersja do druku
© Filharmonia Krakowska 2010