telefon:
506 625 430
czynna
7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18
tel/fax:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22
e-mail:
Piątkowy koncert na Facebooku - 1.05
powiększ
Wydawnictwo zawiera "Odwieczne pieśni" op. 10 Mieczysława Karłowicza oraz III Symfonię op. 27 "Pieśń o nocy" z tekstem perskiego poety Dżalala ad-Dina ar-Rumiego, przeznaczona na głos solowy (Izabella Kłosińska - sopran), chór i orkiestrę; dzieło niezwykle oryginalne, w którym "Szymanowski stworzył własny świat dźwięków organizowanych poza zasadą tonalną, chociaż chwilami odwołujących się do niej. Uzyskany tu nowy rodzaj ekspresji wywołał w Polsce kontrowersje, czego dowodem są gorące polemiki krytyków nie do końca rozumiejących przesłanie dzieła" (Zbigniew Andrzej Zając).
Nagrania dokonano w sali Filharmonii Krakowskiej w dniach 29.11-02.12.1999 roku.
Tomasz BUGAJ - studiował w klasie dyrygentury Stanisława Wisłockiego w warszawskiej Akademii Muzycznej (1969–1974), podjął również studia muzykologiczne na Uniwersytecie Warszawskim (1969–1972).
Bezpośrednio po ukończeniu edukacji na szczeblu akademickim, podjął współpracę z Warszawską Operą Kameralną, gdzie początkowo był zatrudniony na stanowisku asystenta dyrygenta (m.in. Kazimierza Korda, Jerzego Maksymiuka, Jürgena Jürgensa), a następnie objął posadę dyrygenta i ostatecznie dyrektora muzycznego tej instytucji.
W 1978 r. otrzymał I nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim w Bristolu, co ugruntowało jego pozycję w Wielkiej Brytanii i umożliwiło podjęcie współpracy z tamtejszymi wiodącymi zespołami, m.in. London Philharmonic Orchestra, Royal Scottish National Orchestra, Royal Liverpool Philharmonic Orchestra i orkiestrami BBC.
Tomasz Bugaj był dyrektorem artystycznym Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy (1980–1984) i Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina (1987–1990) oraz dyrygentem stale współpracującym z czołowymi polskimi orkiestrami, wśród których można wyróżnić Orkiestrę Filharmonii Narodowej, Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia i Orkiestrę Sinfonia Varsovia. W swym dorobku artystycznym ma liczne spektakle operowe, które prowadził m.in. w Poznaniu, Gdańsku, Łodzi, Aachen, Leeds, Bilbao i Pampelunie. Ponadto odbył szereg koncertów w Niemczech, Moskwie, Bratysławie, Madrycie, Palermo, Dublinie i Waszyngtonie.
W latach 1998–2005 sprawował funkcję dyrektora artystycznego i głównego dyrygenta Filharmonii Krakowskiej, a w latach 2006–2008 był dyrektorem muzycznym Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie.
Występował w najsłynniejszych ośrodkach muzycznych na całym świecie, m.in. w Filharmonii Berlińskiej, Grieghallen, Alte Oper Frankfurt, Herkulessaal, Royal Festival Hall, Barbican Hall, Teatro La Fenice, Konserwatorium Moskiewskim.
Brał udział w międzynarodowych festiwalach, takich jak Bath Intenational Music Festival, Berliner Festspiele, Cheltenham Music Festival, Wratislavia Cantans czy Gaude Mater.
Tomasz Bugaj zrealizował wiele nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej oraz dla niemieckich rozgłośni radiowych i BBC. Ponadto w swym dorobku fonograficznym posiada albumy, które ukazały się m.in. nakładem Orfeo, Yedang Entertainment, Musiques Suisses i Polskich Nagrań.
Kierownik Katedry Dyrygentury Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Izabella KŁOSIŃSKA - studiowała w warszawskiej Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej, gdzie uzyskała dyplom z wyróżnieniem i nagrodę im. Kazimierza Czekotowskiego. Będąc jeszcze studentką III roku debiutowała w stołecznym Teatrze Wielkim, by już po zakończeniu studiów pozostać w nim na stałe.
Występuje w wielu przedstawieniach operowych, śpiewając między innymi partie Roksany w Królu Rogerze Szymanowskiego, Micaëli w Carmen Bizeta, Neddy w Pajacach Leoncavalla, Paminy w Czarodziejskim flecie Mozarta, Mimi i Musetty w Cyganerii Pucciniego, Hanny w Strasznym dworze Moniuszki, Liu w TurandotPucciniego, Hrabiny w Weselu Figara Mozarta, Violetty w Traviacie Verdiego, Ewy w Raju utraconym Pendereckiego, Małgorzaty w Fauście Gounoda, Oriony w Amadigi i Romildy w Xerxesie Händla, Xeni w Borysie Godunowie Musorgskiego, Leonory w Mocy przeznaczenia i Elżbiety w Don Carlosie Verdiego, Tatiany w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego, Frei w Złocie Renu Wagnera, Sophie w Wertherze Masseneta, Sophie w Kawalerze srebrnej róży Richarda Straussa i Aldony w Litwinach Ponchiellego.
Z powodzeniem wykonuje także repertuar oratoryjno-kantatowy (między innymi partie sopranowe w Stabat Mater Dvoráka, Szymanowskiego i Pergolesiego, Requiem Verdiego, Magnificacie Bacha, Wielkiej mszy c-moll Mozarta,Dies irae Pendereckiego i IX Symfonii Beethovena). Artystka często występuje z recitalami w kraju i za granicą. Śpiewała gościnnie w Niemczech (Hanower, Dortmund, Hamburg - Requiem Mozarta pod dyrekcją Hansa-Martina Schneidta), Wielkiej Brytanii (II nagroda w Cardiff Eurovision; Glasgow), Szwajcarii (Zurych, Berno -IX Symfonia Beethovena). Kilkakrotnie uczestniczyła w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesieńi Festiwalu Oratoryjno-Kantatowym Wratislavia Cantans.
Ma na swoim koncie szereg nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych, a arie w jej wykonaniu, zarejestrowane dla Polskiego Radia zostały uznane za najlepsze nagranie roku 1990. W latach 2004-2005 nagrała na płyty CD i DVD większość dzieł Krzysztofa Pendereckiego. W sezonie 2005/2006 koncertowała w Europie i Ameryce Południowej. W styczniu 2006 r. wraz z wiolonczelistą Tomaszem Strahlem nagrała płytę z utworem Anny Jastrzębskiej De Profundis. W 2006 r. otrzymała nagrodę w Japonii za nagranie Polskiego Requiem Krzysztofa Pendereckiego pod dyrekcja Antoniego Wita (Record Academy Award 2005, przyznawaną przez japoński magazyn muzyczny Geijutsu za najlepsze nagranie muzyki współczesnej).
© Filharmonia Krakowska 2010