telefon:
506 625 430
czynna
7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18
tel/fax:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22
e-mail:
Duo Granat & Kreda
powiększ
wykonawcy:
Pożegnanie lata
Tamara Granat - fortepian
Adrian Kreda - fortepian
repertuar:
Carlos Guastavino – Tres Romances Argentinos:
Las Ninas, Muchacho Jujeno, Baile
Astor Piazzolla – Muzyka z Buenos Aires:
Michelangelo 70, aranż. Pablo Ziegler
Contramilonga a la funerala z operity Maria de Buenos Aires, aranż. Adrian Kreda
Fuga y misterio z operity Maria de Buenos Aires, aranż. Ziegler / Kreda
Vuelvo al sur muzyka do filmu Sur, reż. Fernando Solanas, aranż. Adrian Kreda
Allegro tangabile z operity Maria de Buenos Aires, aranż. Adrian Kreda
Libertango, aranż. Ziegler / Kreda
Milonga de la Anunciacion z operity Maria de Buenos Aires, aranż. Adrian Kreda
Thriller, aranż. Adrian Kreda
Tamara GRANAT - założycielka i lider duetu fortepianowego Duo Granat. W swoim dorobku artystycznym posiada 13 płyt kompaktowych, 12 nagrań DVD, liczne rejestracje dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej oraz występy w kilku krajach Europy, a także w Rosji (Międzynarodowy Festiwal Duetów Fortepianowych, Jekaterynburg), USA (Kennedy Center, Lincoln Center) i Indonezji.
Duo Granat gościł na scenie Filharmonii Narodowej (1996, 2001, 2011, 2013). Dokonał nagrań z NOSPR-em w Katowicach (m.in. Koncert Es-dur na 2 fortepiany Mozarta i koncerty kompozytorów XX wieku).Występował z takimi dyrygentami, jak: Jan Krenz, Andriej Boreyko, Wojciech Michniewski, Mika Eichenholz, Wojciech Rajski, Tadeusz Wojciechowski, Adam Klocek, Gerardo Estrada, José Maria Florencio, a także z orkiestrami: Sinfonia Varsovia, Filharmonii Bałtyckiej, Filharmonii Olsztyńskiej, Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii Lubelskiej, Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii Częstochowskiej, Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy i Capella Bydgostiensis, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie oraz Orkiestrą w Jekaterynburgu. Za nagranie koncertów Bacha (DUX) Duo Granat wspólnie z Kwartetem Prima Vista otrzymał nagrodę polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyk (2000), a za nagranie utworów Paderewskiego - nominację do tej nagrody w roku 2001.
W 2009 roku Tamara Granat współpracowała z Danielem Propperem, z którym nagrała dwie płyty: French Music for Piano Duo (nagrodzona Connoisseur Choice of Classic FM) oraz Malaguena. W 2012 roku z japońską pianistką Eri Iwamoto nagrała płytę Wasteland z z muzyką angielskiego kompozytora Andy Harrisa.
W 2014 roku, w Studiu Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego, duet dokonał dla Polskiego Radia nagrania muzyki polskiej z utworami takich kompozytorów, jak: Philipp Scharwenka, Ignacy Friedman, Maurycy Moszkowski, Juliusz Zarębski, Witold Lutosławski, Roman Maciejewski. A Travers Pologne op.23, Mazurki op. 4 Zarębskiego oraz Polskie tańce narodowe op. 55 Moszkowskiego zostały po raz pierwszy zarejestrowane w historii fonografii. Duet silnie podkreśla znaczenie promowania polskiej muzyki w kraju i za granicą. Zespół dokonał również edycji pianistycznej przy wydaniu Negro spirituals Romana Maciejewskiego dla PWM.
W grudniu 2014 roku duet dokonał polskiego prawykonania Koncertu na dwa fortepiany op.88a Maxa Brucha z Orkiestrą Symfoniczną w Częstochowie pod batutą Gerarda Estrady.
Wspólnie z argentyńskim pianistą Adrianem Kreda nagrali płytę Destiny, w skład której wchodzą Tanga Astora Piazzolli i Tres Romances Argentinos Carlosa Guastavino. W kwietniu 2016 roku w Sali Kameralnej NOSPR-u w Katowicach, z okazji 260-lecia urodzin Mozarta, duet Granat – Kreda dokonał nagrania płytowego kompletu wszystkich sześciu sonat Mozarta na 4 ręce i 1 fortepian. 13 grudnia 2015 roku Tamara Granat wystąpiła z Krzysztofem Jabłońskim na koncercie jubileuszowym Krzysztof Jabłoński i jego goście, który odbył się we wrocławskim Narodowym Forum Muzyki, gdzie w 2016 roku wykonali Koncertu na dwa fortepiany Maxa Brucha pod batutą Marka Pijarowskiego.
Adrian KREDA - pianista posiada obywatelstwa szwajcarskie, polskie i argentyńskie. Aktualnie mieszka w Genewie, gdzie jest dziekanem w Konserwatorium Muzycznym, a także profesorem fortepianu.
Jako absolwent Konserwatorium Narodowego w Buenos Aires, Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Konserwatorium w Genewie, Adrian jest spadkobiercą tradycji pianistycznych wielu wybitnych profesorów: Edith Murano, Any Grunwald, Bruno Gelbera i Paula Badura-Skody.
Pianista jest także laureatem krajowych i międzynarodowych konkursów, między innymi: Concours de Piano Latino-Américain (1985), Promociones Musicales (1983) i Concours Ginastera.
Dając pierwszy koncert w wieku zaledwie 10 lat, Adrian Kreda gościł na estradach dziesiątek krajów w najdalszych zakątkach globu, wykonując wyjątkowo obszerny i różnorodny repertuar. Od wczesnych lat młodzieńczych regularnie występuje jako solista z orkiestrą lub kameralista podczas prestiżowych festiwali.
W trakcie swojej kariery dokonał niezliczonych nagrań dla programów radiowych i telewizyjnych, między innymi: Radio Nationale de Buenos Aires, TV Argentina, S.O.D.R.E de Montevideo oraz Radio Suisse Romande.
Występował w Teatro Colón w Buenos Aires (Argentyna), w S.O.D.R.E i Mozarteum w Montevideo (Urugwaj), Teatrze Sao Pedro San Pablo (Brazylia), Victoria Hall (Szwajcaria), Filharmonii Warszawskiej i Krakowskiej, Fundacji Gulbenkian (Portugalia) oraz w Filharmonii w Pradze. W 1992 roku w Filharmonii Poznańskiej po raz pierwszy w Polsce wykonał koncert fortepianowy nr 1 Alberta Ginastery. W 1996 roku, we Francji, wykonał integralny cykl sonat fortepianowych Ludwiga van Beethovena.
Pianista ma w swoim dorobku wiele nagrań płytowych, wyjątkowo pozytywnie przyjętych przez krytyków muzycznych, między innymi: Les Virtuoses Romantiques oraz Solistes de l'Orchestra de la Suisse Romande. Regularnie nagrywa albumy z zespołami muzyki kameralnej, orkiestrą Lancy-Geneve oraz regularnie w duecie fortepianowym Duo Granat.
Adrian Kreda był także wielokrotnie zapraszany do piastowania prestiżowego stanowiska jurora rozmaitych konkursów fortepianowych. Artysta jest również ekspertem od muzyki argentyńskiej: wykonał setki aranżacji kompozycji Astora Piazzolli i Alberto Ginastery.
Pianista jest także kompozytorem i dyrygentem. Napisane przez niego kompozycje są regularnie wykonywane podczas koncertów, a także nagrywane w formie albumów.
------------------------------
INFORMACJE W ZWIĄZKU ZE STANEM PANDEMII:
W związku ze stanem pandemii i związanymi z tym obostrzeniami, Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie informuje co następuje:
- koncert odbędzie się bez przerwy. Filharmonia chce w ten sposób zapobiec nadmiernemu kontaktowi pomiędzy słuchaczami w foyer budynku.
- bilety na koncert będzie można nabyć online lub w kasie Filharmonii w budynku Herbewa (al. Słowackiego 64, parter) nie wcześniej niż na 7 dni przed datą koncertu.
- w celu zachowania obwiązujących przepisów na koncert należy przyjść z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym - zalecane minimum 30 minut przed rozpoczęciem koncertu.
- na terenie Filharmonii należy zachować dystans społeczny min. 1,5 m, w kolejce do wejścia lub kas min. 2 m. Przed wejściem do Filharmonii słuchacze będą poproszeni o przekazanie podpisanego/ podpisania oświadczenia o stanie zdrowia.
- obsługa widowni pracuje w rękawiczkach i przyłbicach/ maseczkach.
- przy wejściach umieszczone są pojemniki ze środkiem do obowiązkowej dezynfekcji dłoni.
- na terenie Filharmonii obligatoryjne jest zasłanianie ust i nosa - osoby nie przestrzegające tego zalecenia mogą zostać poproszone o opuszczenie budynku Filharmonii.
- obsługa ma prawo odmówić wejścia do Filharmonii osobie wykazującej objawy choroby, stwarzającej możliwość zarażenia pozostałych uczestników wydarzenia.
- obsługa widowni kieruje słuchaczy do wyznaczonych drzwi wejściowych w zależności od miejsca wskazanego na bilecie celem udrożnienia ciągów komunikacyjnych i uniknięcia kolejek. Na widowni obowiązuje zajmowanie tylko wyznaczonych i wskazanych miejsc.
- zabroniony jest wstęp do Filharmonii osób przebywających na kwarantannie, pod nadzorem epidemiologicznym lub wykazujących cechy infekcji (gorączka, kaszel, duszności).
Wersja do druku
© Filharmonia Krakowska 2010