Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
MENU
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

Duo Granat & Kreda

2020-09-26, Sobota
18:00

miejsce: Sala Filharmonii


powiększ

wykonawcy:

Pożegnanie lata

Tamara Granat - fortepian
Adrian Kreda - fortepian



repertuar:

Carlos Guastavino – Tres Romances Argentinos:

Las Ninas, Muchacho Jujeno, Baile


Astor Piazzolla – Muzyka z Buenos Aires:

Michelangelo 70, aranż. Pablo Ziegler
Contramilonga a la funerala z operity Maria de Buenos Aires, aranż. Adrian Kreda
Fuga y misterio z operity Maria de Buenos Aires, aranż. Ziegler / Kreda
Vuelvo al sur muzyka do filmu Sur, reż. Fernando Solanas, aranż. Adrian Kreda
Allegro tangabile z operity Maria de Buenos Aires, aranż. Adrian Kreda
Libertango, aranż. Ziegler / Kreda
Milonga de la Anunciacion z operity Maria de Buenos Aires, aranż. Adrian Kreda
Thriller, aranż. Adrian Kreda

Tamara GRANAT - założycielka i lider duetu fortepianowego Duo Granat. W swoim dorobku artystycznym posiada 13 płyt kompaktowych, 12 nagrań DVD, liczne rejestracje dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej oraz występy w kilku krajach Europy, a także w Rosji (Międzynarodowy Festiwal Duetów Fortepianowych, Jekaterynburg), USA (Kennedy Center, Lincoln Center) i Indonezji.

Duo Granat gościł na scenie Filharmonii Narodowej (1996, 2001, 2011, 2013). Dokonał nagrań z NOSPR-em w Katowicach (m.in. Koncert Es-dur na 2 fortepiany Mozarta i koncerty kompozytorów XX wieku).Występował z takimi dyrygentami, jak: Jan Krenz, Andriej Boreyko, Wojciech Michniewski, Mika Eichenholz, Wojciech Rajski, Tadeusz Wojciechowski, Adam Klocek, Gerardo Estrada, José Maria Florencio, a także z orkiestrami: Sinfonia Varsovia, Filharmonii Bałtyckiej, Filharmonii Olsztyńskiej, Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii Lubelskiej, Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii Częstochowskiej, Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy i Capella Bydgostiensis, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie oraz Orkiestrą w Jekaterynburgu. Za nagranie koncertów Bacha (DUX) Duo Granat wspólnie z Kwartetem Prima Vista otrzymał nagrodę polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyk (2000), a za nagranie utworów Paderewskiego - nominację do tej nagrody w roku 2001.

W 2009 roku Tamara Granat współpracowała z Danielem Propperem, z którym nagrała dwie płyty: French Music for Piano Duo (nagrodzona Connoisseur Choice of Classic FM) oraz Malaguena. W 2012 roku z japońską pianistką Eri Iwamoto nagrała płytę Wasteland z z muzyką angielskiego kompozytora Andy Harrisa.

W 2014 roku, w Studiu Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego, duet dokonał dla Polskiego Radia nagrania muzyki polskiej z utworami takich kompozytorów, jak: Philipp Scharwenka, Ignacy Friedman, Maurycy Moszkowski, Juliusz Zarębski, Witold Lutosławski, Roman Maciejewski. A Travers Pologne op.23, Mazurki op. 4 Zarębskiego oraz Polskie tańce narodowe op. 55 Moszkowskiego zostały po raz pierwszy zarejestrowane w historii fonografii. Duet silnie podkreśla znaczenie promowania polskiej muzyki w kraju i za granicą. Zespół dokonał również edycji pianistycznej przy wydaniu Negro spirituals Romana Maciejewskiego dla PWM.

W grudniu 2014 roku duet dokonał polskiego prawykonania Koncertu na dwa fortepiany op.88a Maxa Brucha z Orkiestrą Symfoniczną w Częstochowie pod batutą Gerarda Estrady.

Wspólnie z argentyńskim pianistą Adrianem Kreda nagrali płytę Destiny, w skład której wchodzą Tanga Astora Piazzolli i Tres Romances Argentinos Carlosa Guastavino. W kwietniu 2016 roku w Sali Kameralnej NOSPR-u w Katowicach, z okazji 260-lecia urodzin Mozarta, duet Granat – Kreda dokonał nagrania płytowego kompletu wszystkich sześciu sonat Mozarta na 4 ręce i 1 fortepian. 13 grudnia 2015 roku Tamara Granat wystąpiła z Krzysztofem Jabłońskim na koncercie jubileuszowym Krzysztof Jabłoński i jego goście, który odbył się we wrocławskim Narodowym Forum Muzyki, gdzie w 2016 roku wykonali Koncertu na dwa fortepiany Maxa Brucha pod batutą Marka Pijarowskiego.


Adrian KREDA - pianista posiada obywatelstwa szwajcarskie, polskie i argentyńskie. Aktualnie mieszka w Genewie, gdzie jest dziekanem w Konserwatorium Muzycznym, a także profesorem fortepianu.

Jako absolwent Konserwatorium Narodowego w Buenos Aires, Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Konserwatorium w Genewie, Adrian jest spadkobiercą tradycji pianistycznych wielu wybitnych profesorów: Edith Murano, Any Grunwald, Bruno Gelbera i Paula Badura-Skody.

Pianista jest także laureatem krajowych i międzynarodowych konkursów, między innymi: Concours de Piano Latino-Américain (1985), Promociones Musicales (1983) i Concours Ginastera.

Dając pierwszy koncert w wieku zaledwie 10 lat, Adrian Kreda gościł na estradach dziesiątek krajów w najdalszych zakątkach globu, wykonując wyjątkowo obszerny i różnorodny repertuar. Od wczesnych lat młodzieńczych regularnie występuje jako solista z orkiestrą lub kameralista podczas prestiżowych festiwali.

W trakcie swojej kariery dokonał niezliczonych nagrań dla programów radiowych i telewizyjnych, między innymi: Radio Nationale de Buenos Aires, TV Argentina, S.O.D.R.E de Montevideo oraz Radio Suisse Romande.

Występował w Teatro Colón w Buenos Aires (Argentyna), w S.O.D.R.E i Mozarteum w Montevideo (Urugwaj), Teatrze Sao Pedro San Pablo (Brazylia), Victoria Hall (Szwajcaria), Filharmonii Warszawskiej i Krakowskiej, Fundacji Gulbenkian (Portugalia) oraz w Filharmonii w Pradze. W 1992 roku w Filharmonii Poznańskiej po raz pierwszy w Polsce wykonał koncert fortepianowy nr 1 Alberta Ginastery. W 1996 roku, we Francji, wykonał integralny cykl sonat fortepianowych Ludwiga van Beethovena.

Pianista ma w swoim dorobku wiele nagrań płytowych, wyjątkowo pozytywnie przyjętych przez krytyków muzycznych, między innymi: Les Virtuoses Romantiques oraz Solistes de l'Orchestra de la Suisse Romande. Regularnie nagrywa albumy z zespołami muzyki kameralnej, orkiestrą Lancy-Geneve oraz regularnie w duecie fortepianowym Duo Granat.

Adrian Kreda był także wielokrotnie zapraszany do piastowania prestiżowego stanowiska jurora rozmaitych konkursów fortepianowych. Artysta jest również ekspertem od muzyki argentyńskiej: wykonał setki aranżacji kompozycji Astora Piazzolli i Alberto Ginastery.

Pianista jest także kompozytorem i dyrygentem. Napisane przez niego kompozycje są regularnie wykonywane podczas koncertów, a także nagrywane w formie albumów.

------------------------------

INFORMACJE W ZWIĄZKU ZE STANEM PANDEMII:

W związku ze stanem pandemii i związanymi z tym obostrzeniami, Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie informuje co następuje:

- koncert odbędzie się bez przerwy. Filharmonia chce w ten sposób zapobiec nadmiernemu kontaktowi pomiędzy słuchaczami w foyer budynku.

- bilety na koncert będzie można nabyć online lub w kasie Filharmonii w budynku Herbewa (al. Słowackiego 64, parter) nie wcześniej niż na 7 dni przed datą koncertu.

- w celu zachowania obwiązujących przepisów na koncert należy przyjść z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym - zalecane minimum 30 minut przed rozpoczęciem koncertu.

- na terenie Filharmonii należy zachować  dystans społeczny min. 1,5 m, w kolejce do wejścia lub kas min. 2 m. Przed wejściem do Filharmonii słuchacze będą poproszeni o przekazanie podpisanego/ podpisania  oświadczenia o stanie zdrowia.

- obsługa widowni  pracuje w rękawiczkach i przyłbicach/ maseczkach.

- przy wejściach umieszczone są pojemniki ze środkiem do obowiązkowej dezynfekcji dłoni.

- na terenie Filharmonii obligatoryjne jest zasłanianie ust i nosa - osoby nie przestrzegające tego zalecenia mogą zostać poproszone o opuszczenie budynku Filharmonii.

- obsługa ma prawo odmówić wejścia do Filharmonii osobie wykazującej objawy choroby, stwarzającej możliwość zarażenia pozostałych uczestników wydarzenia.

- obsługa widowni kieruje słuchaczy  do wyznaczonych drzwi wejściowych w zależności od miejsca wskazanego na bilecie celem udrożnienia ciągów komunikacyjnych i uniknięcia kolejek. Na widowni obowiązuje  zajmowanie tylko wyznaczonych i wskazanych miejsc.

- zabroniony jest wstęp do Filharmonii osób przebywających na kwarantannie, pod nadzorem epidemiologicznym lub wykazujących cechy infekcji (gorączka, kaszel, duszności).

                                                             

                             



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję