telefon:
506 625 430
czynna
7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18
tel/fax:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22
e-mail:
Filharmonia Krakowska w Twoim domu
powiększ
wykonawcy:
Trio Stroikowe Filharmoników Krakowskich:
Mariusz Pędziałek – obój
Jan Cielecki – klarnet
Wojciech Turek – fagot
Mateusz Borkowski - słowo wprowadzające
repertuar:
Mariusz PĘDZIAŁEK – studiował w klasie oboju Edwarda Szcześniaka w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Krakowie. Swoje umiejętności doskonalił podczas kursu mistrzowskiego pod kierunkiem Lothara Kocha w Sion w Szwajcarii.
Członek Stowarzyszenia Artystycznego Muzyka Centrum, Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej, Towarzystwa im. W. Lutosławskiego, koncertmistrz Orkiestry Filharmonii Krakowskiej. Występuje w kraju oraz za granicą, zarówno jako solista, jak i kameralista. Gościł wielokrotnie na festiwalach: Warszawska Jesień (w 1980 na koncercie inauguracyjnym uczestniczył jako solista w wykonaniu Koncertu podwójnego na flet i obój G. Ligetiego), Mixed-Media w Brukseli, Poznańska Wiosna Muzyczna, Aspekte w Salzburgu, Dni Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, Światowe Dni Muzyki w Warszawie. Jako solista koncertował pod batutą wielu wybitnych dyrygentów, m.in. Agnieszki Duczmal, Jana Krenza, Jerzego Maksymiuka, Krzysztofa Pendereckiego, Stanisława Skrowaczewskiego, Tadeusza Strugały, Antoniego Wita. Współpracował ponadto z Nigelem Kennedym i Kevinem Kennerem, a także z Grzegorzem Turnauem i Jarkiem Śmietaną oraz orkiestrami: Amadeus, AUKSO, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Filharmonii Narodowej, Filharmonii Krakowskiej, Polską Orkiestrą Radiową. W 2004 roku brał udział w tournée Nigela Kennedy’ego i Filharmoników Berlińskich po Niemczech i Austrii, grając w Koncercie B-dur na obój i skrzypce A. Vivaldiego. Także z Nigelem Kennedym i jego Orchestra of Life odbył tournée koncertowe po Niemczech w 2010 roku (Koncet d-moll na obój i skrzypce J.S. Bacha). W sierpniu 2006 roku był docentem Międzynarodowej Akademii Nowej Kompozycji i Audio-Art Avantgarde Tirol w Seefeld.
Artysta w swoim dorobku posiada nagrania dla Polskiego Radia oraz firm fonograficznych: Polskie Nagrania, Wergo, Dux, Acte Préalable (utwory kameralne na obój). W 2001 otrzymał nominację do nagrody Fryderyk za płytę, zarejestrowaną wspólnie z Anną Sikorzak-Olek i orkiestrą Amadeus, z Koncertem na obój i harfę Lutosławskiego. W 2016 wydał CD z utworami polskich kompozytorów na obój i fortepian (z Renatą Żełobowską-Orzechowską). Nagrywa również muzykę teatralną i filmową dla Zygmunta Koniecznego, Jana Kantego Pawluśkiewicza, Zbigniewa Preisnera. Występował w spektaklach teatralnych w Teatrze STU i Teatrze Starym w Krakowie (jest autorem oraz wykonawcą muzyki w spektaklu Jerzego Stuhra Kontrabasista) oraz w Teatrze Rampa w Warszawie. Był jurorem Konkursu Wykonawców Muzyki Współczesnej w Warszawie, Konkursu Młodych Kompozytorów im. T. Bairda, członkiem Rady Programowej Festiwalu Poznańska Wiosna, wykładowcą w Internationale Akademie für Neue Komposition w Schwaz w Austrii (1993) oraz Letnich Kursów Muzyki Współczesnej w Krakowie.
Mariusz Pędziałek został odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi i Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis oraz krakowską odznaką Honoris Gratia.
Jan CIELECKI – pierwszy klarnecista Orkiestry Filharmonii Krakowskiej, absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Stanisława Przystasia. Jako solista i kameralista ma w swoim dorobku udział w licznych koncertach oraz nagraniach studyjnych, radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą.
Występował na festiwalach Warszawska Jesień, Poznańska Wiosna, Wratislavia Cantans. Koncertował z wieloma orkiestrami, m.in. Polską Filharmonią Kameralną, Capellą Cracoviensis, Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus, orkiestrą Teatru Wielkiego w Łodzi, Sinfoniettą Cracovią, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Big Band Jaszczury.
Współpracował z wybitnymi twórcami muzyki współczesnej, takimi jak Bogusław Schaeffer czy Richard Boulanger, jak również - jako klarnecista i saksofonista - z artystami sceny jazzowej i rozrywkowej – Nigelem Kennedym, Jarosławem Śmietaną, Markiem Grechutą, Andrzejem Rosiewiczem, Grzegorzem Turnauem. Jest członkiem Stowarzyszenia Artystycznego Muzyka Centrum, a także Kwintetu Dętego Filharmoników Krakowskich.
Wojciech TUREK – w 1985 roku ukończył krakowską Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie fagotu Kazimierza Siudmaka. Był stypendystą Konserwatorium w Genewie w klasie wirtuozowskiej Rogera Birnstingla.
Laureat I nagrody Konkursu im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach (1984) oraz finalista konkursu instrumentów dętych w Anconie, jak również konkursów muzyki kameralnej w San Sebastian i Paryżu.
Wojciech Turek prowadzi działalność koncertową jako solista i kameralista. Współpracował z Orchestre de la Suisse Romande, orkiestrami Geneva Camerata i Sinfonia Varsovia, Capellą Cracoviensis, Orkiestrą Kameralną Amadeus pod dyrekcją Agnieszki Duczmal. Jest pierwszym fagocistą w orkiestrze Filharmonii Krakowskiej. W swoim dorobku artystycznym posiada liczne nagrania płytowe, radiowe i telewizyjne.
Prowadził kursy interpretacji muzycznej w Dusznikach-Zdroju. Od 1990 roku jest pedagogiem Akademii Muzycznej w Krakowie.
„Filharmonia Krakowska w Twoim domu!" to inicjatywa mająca za zadanie zachowanie ciągłości oferty kulturalnej Filharmonii Krakowskiej do końca jubileuszowego 75. sezonu artystycznego oraz w miesiącach wakacyjnych. Jednocześnie wpływa na rozwój kompetencji cyfrowych słuchaczy i wykonawców koncertów, a dzięki zastosowaniu elektronicznych form komunikacji – na zwiększenie obecności kultury muzycznej w życiu społecznym w dobie pandemii. W serii znajdzie się 8 wydarzeń koncertowych, które odbędą się na przestrzeni miesięcy od czerwca do września włącznie. Każdorazowa emisja wydarzenia muzycznego jest nieodpłatna i odbędzie się za pośrednictwem kanałów komunikacji Filharmonii Krakowskiej na Facebooku, w serwisie YouTube oraz poprzez stronę internetową instytucji. Wykonawcami koncertów będą muzycy instrumentaliści i chórzyści Filharmonii Krakowskiej oraz artyści współpracujący z instytucją, każdy koncert poprzedzony zaś będzie wprowadzeniem merytorycznym, podnoszącym walory edukacyjne projektu.
Wersja do druku
© Filharmonia Krakowska 2010