telefon:
506 625 430
czynna
7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18
tel/fax:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22
e-mail:
Filharmonia Krakowska w Twoim domu
powiększ
wykonawcy:
Trio Ananta:
Magdalena Di Blasi – flet
Maria Gromińska – flet
Sebastian Bernatowicz – fortepian
Mateusz Borkowski - słowo wprowadzające
repertuar:
Ian Clarke – ‘maya’
Dmitrij Szostakowicz – 5 pieces
Johann Joachim Quantz – Sonata c-moll QV 2:5
Jacques Ibert – Dwa interludia
Madeleine Dring – Trio
Magdalena Di Blasi jest laureatką Konkursu Muzyków Instrumentalistów w Jaśle (1996), Konkursu Fletowego w Mielcu (1997) oraz Ogólnopolskiego Konkursu Fletowego wWarszawie (2004). W latach 2006-2009 wraz z Kathariną Gelbarth, Helgą Zuccaro, Elisabeth Farrel, Milo Machover i Wiebke Schuler współtworzyła Ensemble Flautomobil – sekstet fletowy, który koncertował m. in. na Bodenseefestival, Mozartwoche Salzburg, Ebneter Kultursommer. W latach 2005-2007 grała w duecie z Michałem Stanikowskim (gitara) w ramach programu Yehudi Menuhin Live Music Now. Na swoim koncie ma również nagrania muzyki symfonicznej, kameralnej oraz filmowej (ścieżki dźwiękowe m.in. do filmów „Zbliżenia”, „Obywatel”, „Pręgi”).
W sezonie 2006-2007 wsprółpracowała z orkiestrą Camerata Academica Freiburg, w latach 2008-2009 z Junge Oper Stuttgart, a od 2010 roku jest związana z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej. Ponadto regularnie współpracuje z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Symfoniczną Centrum Sztuki Mościce, Tarnowską Orkiestrą Kameralną, orkiestrą Sinfonietta Cracovia oraz Polish Art. Philharmonic. Magdalena Di Blasi koncertuje również jako solistka i kameralistka, a także bierze udział w licznych programach edukacyjnych, propagujących muzykę klasyczną wśród młodego pokolenia. Jej zainteresowania skupiają się też wokół jazzu i muzyki elektronicznej. Obecnie odbywa studia podyplomowe w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, gdzie doskonali swoją grę na flecie w klasie prof. Jánosa Bálinta.
Maria GROMIŃSKA – w 2018 roku ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie fletu dr hab. Eweliny Zawiślak. Obecnie pracuje na stanowisku pierwszego flecisty w Orkiestrze Filharmonii Krakowskiej, do 2019 roku występowała jako flecistka z łódzką Orkiestrą Kameralną Polish Camerata.
Laureatka licznych nagród i wyróżnień, m.in. I miejsca na Międzynarodowym Konkursie dla Instrumentów Dętych Ventus Optimus, III miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Instrumentów Dętych Finalis i innych. Swoje umiejętności wciąż doskonali poprzez udział w Kursach Mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych flecistów takich jak Mario Caroli, Janos Balint, Ashildur Haraldsdottir, Carlo Jans, Moshe Aaron Epstein, Carlos Bruneel, Wissam Boustany, Wally Hase, Jean – Michael Tanguy i innych, jak i biorąc udział w uznanym międzynarodowym projekcie I, CULTURE Orchestra.
W roku 2012 otrzymała Stypendium Artystyczne Marszałka Województwa Łódzkiego w kategorii „Uczeń”. Aktywnie działa jako solistka i kameralistka.
Sebastian BERNATOWICZ – pianista, kompozytor i akompaniator, kierownik muzyczny Krakowskiego Teatru Variété, pedagog OSM I st. w Krakowie oraz ZPSM w Przemyślu. Absolwent klasy fortepianu prof. A Pikula w Akademii Muzycznej w Krakowie.
Różnorodność działań artystycznych tego twórcy jest wyjątkowo szeroka i dotyczy fortepianu klasycznego, jazzowego, muzyki z kręgu jazzu elektrycznego, produkcji pop, a nawet wystaw plastycznych i drobnych sztuk teatralnych.
Współtwórca zespołu „Jazz Trio“ – laureata Międzynarodowego Konkursu Jazzowego „Jazz Juniors“ w 1993 roku, członek grupy Marka Stryszowskiego (lidera znanego „Laboratorium“) i współzałożyciel „Little Egoists“, z którym to zespołem koncertował m.in. podczas Igrzysk Olimpijskich w Atlancie 1996. Współpracował z Grażyną Auguścik, Katarzyną Jamróz, Urszulą Dudziak. Jest producentem płyt Renaty Przemyk czy Agnieszki Grochowicz. Założyciel formacji jazzu elektrycznego „Eastcom“ oraz autorskiej grupy „Jazzelectric“ wykorzystującej m.in. komputery na żywo.
Autor orkiestracji do „Małego Lorda“ – spektaklu muzycznego Opery Krakowskiej. W 2010 roku odbył z Jarosławem Śmietaną tournée do Wietnamu, a w roku 2011 wydał autorską płytę zatytułowaną „Tańce wschodnie“, zawierającą muzykę inspirowaną zasłyszanymi pieśniami z pogranicza Polski i Ukrainy. Promocja albumu odbyła się w Filharmonii Lwowskiej w 2011 przy okazji festiwalu „Jazz Bez“.
W ostatniej dekadzie intensywnie współpracuje z teatrami muzycznymi i reżyserami musicali (Janusz Józefowicz, Wojciech Kościelniak, Janusz Szydłowski) przy spektaklach „To tylko miłość“ „Legalna blondynka“ „Variété film show“ oraz kasowym „Chicago“.
W 2017 roku wraz z Przemyską Orkiestrą Kameralną zaprezentował podczas festiwalu Przemyska Jesień Muzyczna „Małe manifesty na fortepian i orkiestrę“, w roku 2018 współpracował z Czesławem Mozilem i współtworzył utwór „Pastorałka“. Jest autorem aranżacji piosenek patriotycznych dla OSM I st. w Krakowie z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości. W 2019 został uhonorowany odznaką „Zasłużony dla Kultury Polskiej“.
"Filharmonia Krakowska w Twoim domu!" to inicjatywa mająca za zadanie zachowanie ciągłości oferty kulturalnej Filharmonii Krakowskiej do końca jubileuszowego 75. sezonu artystycznego oraz w miesiącach wakacyjnych. Jednocześnie wpływa na rozwój kompetencji cyfrowych słuchaczy i wykonawców koncertów, a dzięki zastosowaniu elektronicznych form komunikacji – na zwiększenie obecności kultury muzycznej w życiu społecznym w dobie pandemii. W serii znajdzie się 8 wydarzeń koncertowych, które odbędą się na przestrzeni miesięcy od czerwca do września włącznie. Każdorazowa emisja wydarzenia muzycznego jest nieodpłatna i odbędzie się za pośrednictwem kanałów komunikacji Filharmonii Krakowskiej na Facebooku, w serwisie YouTube oraz poprzez stronę internetową instytucji. Wykonawcami koncertów będą muzycy instrumentaliści i chórzyści Filharmonii Krakowskiej oraz artyści współpracujący z instytucją, każdy koncert poprzedzony zaś będzie wprowadzeniem merytorycznym, podnoszącym walory edukacyjne projektu.
Wersja do druku
© Filharmonia Krakowska 2010