Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
MENU
KASA BILETOWA

telefon:

+48 (12) 619 87 33
+48 (12) 619 87 21 wew. 33

czynna


w wakacje kasa nieczynna

 REZERWACJA

tel/fax:

tel. +48 (12) 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

KONCERT SYMFONICZNY

2019-05-10, Piątek
19:30

miejsce: Sala Filharmonii

cena biletów:
55 zł
45 zł
35 zł
Zarezerwuj bilet
fot. archiwum artystki
powiększ

wykonawcy:

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej
Charles Olivieri-Munroe – dyrygent
Irmina Trynkos – skrzypce



repertuar:

Richard Wagner – Uwertura do opery Tannhäuser
Johannes Brahms – Koncert skrzypcowy D-dur op. 77
Carl Reinecke – II Symfonia c-moll op. 134 Håkon Jarl

Koncert poprzedzi prelekcja dra Piotra Lityńskiego z serii "Przed koncertem o koncercie".
Wykład odbędzie się w Sali Złotej o godz. 18.30.
Wstęp na wykład na podstawie biletu na koncert.

 

Irmina TRYNKOS

Od czasu przełomowego w jej karierze występu pod batutą Neeme Järviego na Festiwalu im. D. Ojstracha, występuje w salach koncertowych całego świata, w tym w Filharmonii Berlińskiej, Słowackiej, Wigmore Hall, Southbank Centre w Londynie, Toronto Centre for Arts, Shanghai Concert Hall, oraz w Concertgebouw w Amsterdamie, gdzie podczas koncertu debiutanckiego otrzymała aż 6 owacji na stojąco.
„Irmina (…) zawsze daje z siebie wszystko i imponuje publiczności swoją interpretacją, ciepłem i wrażliwością. Uwielbia być na scenie, co od razu jest widoczne w jej grze i komunikacji ze słuchaczami” – powiedziała słynna skrzypaczka Lydia Mordkovitch. Ciekawe korzenie Irminy Trynkos, jej niespokojna młodość oraz niestandardowe kroki kariery uczyniły ją niezrównaną protagonistką muzyki klasycznej wśród młodej oraz też zupełnie nowej publiczności. Jest częstym gościem programów telewizyjnych, radiowych i społecznościowych, tj. TedX, Superstacja, TVP3, Polskie Radio, Radio RMF Classic oraz wielu innych. Nagrania Irminy Trynkos są transmitowane w stacjach radiowych na całym świecie, w tym w brytyjskim BBC3, holenderskim Radio 4, Kol Ha Musica, Polskim Radiu, Concertzender, KulturRadio, Radio New Zealand itd. W ostatnim czasie magazyn „Jewish Renaissance” wybrał Irminę Trynkos Artystą Roku, a jej wywiad i występ na żywo w telewizji BBC Xtra został obejrzany przez ponad 36 milionów widzów.
Na swojej pierwszej płycie, nagranej z Royal Philharmonic Orchestra dla wytwórni Naxos, artystka zarejestrowała wszystkie dzieła skrzypcowe Ignacego Waghaltera. Płyta stała się bestsellerem roku, była szeroko komentowana przez krytyków, doceniających wnikliwość i muzyczny kunszt skrzypaczki, otrzymała Supersonic Award, przyznawaną przez magazyn „Pizzicato”, w którym określona jej interpretację jako „wciągającą i elokwentną”. Jak pisze magazyn „Fanfare”, „inteligencja muzyczna i emocjonalna głębia są cechami charakterystycznymi” gry Trynkos. Ten sukces zaowocował m.in. tournée po Chinach, które obejmowało koncerty w Shanghai Oriental Art Center, Chongqing Guotai Arts Center i Guangzhou Opera House.
W 2017 roku wytwórnia Chandos wydała płytę, na której znalazł się m.in. koncert skrzypcowy Nimroda Borensteina w wykonaniu Irminy Trynkos, nagrany wraz z Oxford Philharmonic Orchestra pod batutą Władimira Aszkenaziego – Irmina Trynkos jest pierwszą Polką, mającą zaszczyt współpracować z legendarnym maestro. Płyta zebrała doskonałe recenzje. „BBC Music Magazine” nagrodził ją maksymalną liczbą 5 gwiazdek i uznał Irminę za „artystkę o fenomenalnym talencie” i „charyzmatyczną nową gwiazdę”, a o jej grze napisał, że swoją „intensywnością przypomina złoty okres Isaaca Sterna”.
Irmina Trynkos jest znana z przywracania życia nieznanym kompozycjom, ale też również z pracy z współczesnymi kompozytorami. W ostatnim czasie dała premierę Sonaty Concertante Nimroda Borensteina, która jest jej dedykowana. Irmina Trynkos gra na skrzypcach Jakoba Stainera z 1670 roku.


Więcej informacji na www.irminatrynkos.com

 



Średniowieczne baśnie i średniowiecze zamienione w baśń – czyli uwertura do Tannhäusera, jedna z najbardziej efektownych i uwielbianych partytur Wagnera, oraz romantyczna i obrazowa II Symfonia Håkon Jarl Carla Reineckego: dzieło tyleż nieznane, co pełne inwencji, a przy tym spowite mroczną fantazją. Do tego kompozycja najbardziej klasyczna w XIX-wiecznym repertuarze koncertów solowych, choć zarazem będąca „antykoncertem”, napisanym – jak twierdzili co poniektórzy – nie „na skrzypce” lecz przeciw nim. Żadne uprzedzenia nie były jednak w stanie przeszkodzić powodzeniu Koncertu skrzypcowego D-dur Johannesa Brahmsa – i jego nowatorskiemu, monumentalnemu wymiarowi, na jaki wyniósł przeważnie popisowy w owym czasie gatunek. Jedno z najważniejszych i najpopularniejszych dzieł stanie obok właściwie zapomnianego – czy nie okaże się, że historia jest sędzią bardziej przypadkowym, niż sprawiedliwym?

Jakub Puchalski



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję