Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
MENU
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

KONCERT SYMFONICZNY

2019-10-11, Piątek
19:30

miejsce: Kościół św. Katarzyny
cena biletów:
55 zł
45 zł
Zarezerwuj bilet
fot. A. Hoffmann
powiększ

wykonawcy:

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej
Marek Pijarowski – dyrygent
Paweł Dziewoński – waltornia
Marek Gumiela – waltornia
Grzegorz Mondry – waltornia
Anna Mondry – waltornia





 



repertuar:

Carl Maria von Weber – Uwertura do opery Wolny strzelec
Robert Schumann – Konzertstück na 4 waltornie i orkiestrę op. 86
Johannes Brahms – III Symfonia F-dur op. 90

miejsca nienumerowane

Marek PIJAROWSKI - jest absolwentem wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie dyrygentury Tadeusza Strugały. Swoje umiejętności doskonalił na międzynarodowych kursach mistrzowskich w Weimarze pod kierunkiem znakomitego dyrygenta łotewskiego, Arvida Jansonsa. Od 1974 roku był związany z Filharmonią Wrocławską – początkowo jako asystent dyrygenta, później jako II dyrygent. W grudniu 1974 roku zdobył I nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Dyrygenckim w Katowicach oraz nagrodę specjalną Orkiestry Filharmonii Śląskiej. Sukces ten przyniósł młodemu dyrygentowi liczne zaproszenia, wśród których szczególne znaczenie miały propozycje występów w Filharmonii Narodowej i z Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach.
W 1977 roku uzyskał stypendium rządu austriackiego, co umożliwiło mu wyjazd do Wiednia, gdzie przez 9 miesięcy rozwijał swój dyrygencki talent w słynnej Hochschule für Musik und Darstellende Kunst pod kierunkiem prof. Karla Österreichera. W tym też czasie zetknął się bezpośrednio ze sztuką takich mistrzów batuty jak Herbert von Karajan, Leonard Bernstein, Georg Solti czy Claudio Abbado.
W roku 1980 Marek Pijarowski objął stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii Wrocławskiej i jednocześnie przejął obowiązki dyrektora artystycznego Festiwalu Polskiej Muzyki Współczesnej we Wrocławiu – obie funkcje pełnił do 2001 roku. W latach 2002-2005 był dyrektorem artystycznym Filharmonii Łódzkiej oraz pierwszym dyrygentem Filharmonii Krakowskiej. Był również dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach Zdroju.
Od sezonu 2007/2008 jest szefem Orkiestry Filharmonii Poznańskiej.
Nieprzerwanie od ponad 30 lat, Artysta, w ramach działalności dyrygenckiej, współpracuje ze wszystkimi orkiestrami filharmonicznymi i radiowymi w Polsce. Wielokrotnie koncertował za granicą prowadząc polskie zespoły, w tym  Orkiestrę Filharmonii Narodowej, Wielką Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia, Orkiestrę Sinfonia Varsovia i Orkiestrę Filharmonii Krakowskiej. Dyrygował w większości krajów europejskich, a także na Kubie, w USA, Kanadzie, Korei Południowej, Chinach i Meksyku. Współpracuje ściśle z Orkiestrą Prezydencką w Ankarze oraz Texas Music Festival w Houston (USA).
W 1997 roku Marek Pijarowski otrzymał z rąk Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej tytuł naukowy Profesora Sztuk Muzycznych. Oprócz działalności artystycznej zajmuje się pracą dydaktyczną, prowadząc klasę dyrygentury w Akademii Muzycznej we Wrocławiu i na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie.

Paweł DZIEWOŃSKI – w 1992 roku ukończył studia w klasie waltorni w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, w klasie Piotra Wołczuka. Już wówczas wykazywał szczególne zainteresowanie muzyką kameralną, grając zarówno w takich formacjach, jak kwintet dęty, kwintet dęty blaszany, jak i z kwartetami smyczkowymi. W 1996 otrzymał posadę pierwszego waltornisty w Polskiej Orkiestrze Radiowej w Warszawie, współpracując jednocześnie z Polską Filharmonią Kameralną w Gdańsku. Swoje zainteresowania muzyką brytyjską rozwijał, pobierając lekcje u Williama VerMeulena, Richarda Watkinsa, Timothy’ego Browna. Ukończył kursy mistrzowskie u Ericha Penzela (Niemcy, Włochy).
Współpracował m.in. z zespołami: BBC Scottisch Symphony Orchestra (Glasgow), RTE Concert Orchestra (Dublin), Accademia Bizantina, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Kameralna AUKSO, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, NOSPR, Capella Bydgostiensis. Jako członek wielu z nich brał udział w licznych nagraniach płytowych, a także występował podczas tournées w Europie, Ameryce Północnej i Japonii.
Współzałożyciel Krakowskiego Kwintetu Blaszanego – Cracow Brass Quintet (2002), z którym zajął III miejsce na Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. Od 2003 roku gra na stałe w Orkiestrze Filharmonii Krakowskiej na stanowisku pierwszego waltornisty i współpracuje z Kwintetem Dętym Filharmoników Krakowskich. Występuje także w powstałym w 2006 roku Krakowskim Kwartecie Waltorniowym – Cracow Horn Quartet. Swoje zainteresowanie wykonawstwem na instrumentach historycznych realizuje w nawiązanej w 1992 roku współpracy z Capellą Cracoviensis.

Marek GUMIELA – naukę gry na waltorni rozpoczął w Szkole Muzycznej w Zamościu, a kontynuował w Akademii Muzycznej w Krakowie. Na stałe pracuje w Filharmonii Krakowskiej oraz współpracuje z takimi orkiestrami, jak Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Orkiestra Kameralna AUKSO. Koncertował w Polsce, większości krajów europejskich, a także Chinach, Japonii i Korei Południowej. Występował m.in. w sali Filharmonii Berlińskiej, Musikverein w Wiedniu, Tonhalle w Zurychu czy Suntory Hall w Tokio. Uczestniczył w licznych nagraniach płytowych, wyróżnionych prestiżowymi nagrodami: International Classic Awards oraz nagrodą Fryderyk.
Jest członkiem Krakowskiego Kwartetu Waltorniowego oraz Krakowskiego Kwintetu Dętego. Prowadzi także działalność pedagogiczną jako nauczyciel gry na waltorni w Szkole Muzycznej I stopnia Nr 1 im. S. Wiechowicza w Krakowie oraz Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie.

Grzegorz MONDRY – absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie Edwarda Danieckiego. Swoje umiejętności doskonalił na licznych kursach mistrzowskich, m.in. u Petera Damma i Jacka Muzyka.
W latach 1995–1998 piastował funkcję pierwszego waltornisty Państwowej Opery Bałtyckiej w Gdańsku. W 1999 roku na stałe związał się z Filharmonią Szczecińską, gdzie pracował na stanowisku pierwszego waltornisty do 2013 roku. Ponadto stale współpracuje z wieloma polskimi orkiestrami, takimi jak: Sinfonia Varsovia, orkiestra Teatru Wielkiego–Opera Narodowa, Teatr Muzyczny Roma (brał udział w premierowym spektaklu Tańca wampirów na podstawie filmu Nieustraszeni pogromcy wampirów Romana Polańskiego), Polska Filharmonia Kameralna, Polska Orkiestra Radiowa, Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Filharmonia Pomorska, Toruńska Orkiestra Kameralna, Płocka Orkiestra Symfoniczna i wiele innych. Od roku 2013 jest solistą Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu.
Grzegorz Mondry jest cenionym muzykiem sesyjnym. Brał udział w licznych nagraniach muzyki filmowej (m.in. Uwolnić Orkę IV) oraz CD i DVD (m.in. Polish Spirit z Nigelem Kennedym i Jackiem Kaspszykiem). Jego muzyczne zainteresowania wykraczają poza ramy muzyki klasycznej, co zaowocowało współpracą z takimi muzykami, jak Chuck Mangione, Sting (Gala 85-lecia Polskiego Radia) czy Michał Urbaniak.
Od 2008 roku jest członkiem szczecińskiego kwintetu dętego drewnianego Pau Pa Rau, z którym intensywnie koncertuje w Polsce i za granicą. Owocem pracy i umiejętności muzykowania w zespole kameralnym był koncert w studiu S1 Polskiego Radia w ramach festiwalu Chopin i jego Europa, gdzie wspólnie z takimi solistami jak m.in. Janusz Wawrowski, Marcin Zdunik, José Gallardo, wykonał sekstet K. Pendereckiego, uwieczniony nagraniem archiwalnym.
Wykładowca w Akademii Sztuki w Szczecinie.

Anna MONDRY – absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie Lucyny Chodzińskiej. Od 1994 roku pracuje w Operze Bałtyckiej w Gdańsku na stanowisku waltornia tutti, a od roku 2013 również jako muzyk solista w Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu.
Anna Mondry od wielu lat stale współpracuje, koncertując w kraju i za granicą z Polską Filharmonią Kameralną Sopot pod dyrekcją Wojciecha Rajskiego, a także z Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, Filharmonią Gorzowską, Filharmonią Koszalińską, Płocką Orkiestrą Symfoniczną, Filharmonią Pomorską w Bygdoszczy, Polską Filharmonią Bałtycką w Gdańsku oraz wieloma innymi orkiestrami. Przez kilka lat była członkiem kameralnego Zespołu Instrumentów Dętych kierowanego przez Józefa Raatza, a także kwartetu Brillante i kwartetu waltorniowego Coro Di Corni.

 

 



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję