Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
MENU
KASA BILETOWA

telefon:

+48 (12) 619 87 33
+48 (12) 619 87 21 wew. 33

czynna


wt. - pt. w godz. 14-19, sb. - nd. godzinę przed koncertem

 REZERWACJA

tel/fax:

tel. +48 (12) 619 87 22

e-mail:


Spotkanie z autorem monografii Bohdana Wodiczki

Średni Obrazek (343x219)
powiększ

Serdecznie zapraszamy na spotkanie z Michałem Klubińskim, muzykologiem i publicystą muzycznym, autorem monografii wybitnego polskiego dyrygenta-modernisty – Bohdana Wodiczki, dyrektora artystycznego i I dyrygenta Filharmonii Krakowskiej w latach 1951-1955. Książka została wydana nakładem Wydawnictwa UNIVERSITAS.

Spotkanie, jakie odbędzie się w piątek 18 maja br. o godz. 18.30 w Sali Złotej bezpośrednio przed koncertem, poprowadzi dr Piotr Lityński ze Stowarzyszenia Przyjaciół Filharmonii Krakowskiej. Podczas spotkania autorskiego oraz przez stronę internetową wydawnictwa można będzie zakupić książkę ze zniżką 32%. Do zniżki uprawnia kupon dostepny w kasie FK przy zakupie biletu na koncert 18.05.





Michał Klubiński (ur. 1983 roku w Warszawie) – muzykolog i publicysta muzyczny.  Ukończył studia magisterskie w Instytucie Muzykologii UW. Aktualnie w tejże placówce przygotowuje doktorat poświęcony myśli o muzyce Zygmunta Mycielskiego. Laureat Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Stypendium Towarzystwa Historyczno-Literackiego (Funduszu im. Jana i Suzanne Brzękowskich)  w Paryżu, Stypendium Artystycznego m.st. Warszawy (w dziedzinie muzyki). Od 2012 roku stały współpracownik „Ruchu Muzycznego”. Autor artykułów i opracowań źródeł z dziedziny judaistyki muzycznej, estetyki muzycznej, dwudziestowiecznej dyrygentury, związków muzyki z literaturą oraz polityką.
 

Praca /Michała Klubińskiego/ omawia działalność dyrygenta, niemniej należy do gatunku szerzej traktującego tę działalność artystyczną, przejawiającą się nie tylko w samych koncertach, lecz w całości życia muzycznego. Stąd przedmiotem książki związanym z postacią Bohdana Wodiczki stają się: wielkie wzory muzyczne, życie muzyczne metropolii europejskich, zainteresowanie duchowym znaczeniem wybranej muzyki, sympatia dla nowoczesności języka wykonawczego, nowoczesność języka wykonawczego w prymacie konstrukcji dzieła, odkrywanie muzyki dawnej, uznanie dla idei kanonu muzyki XX wieku i muzyki dawnej, uznanie konieczności starań o nowego słuchacza i nową świadomość estetyczną, własna aksjologia muzyczna, uznanie wartości muzycznych dla poczucia wspólnoty w ramach kultury muzycznej, równouprawnienie różnorodnych, świadomie uznanych gatunków muzycznych, świadomość punktów przecięcia się koncepcji muzycznych z ideologiami i przyjętymi rolami społecznymi artystów. Tak rozumiany świat intelektualny artysty-wykonawcy należy w Polsce do rzadkości, a tym samym staje się cennością, o którą kultura muzyczna winna zabiegać i którą winna podejmować już w następnej epoce, po tej, do której sam artysta przynależał.

Prof. dr hab. Michał Bristiger
Komitet Nauk o Sztuce PAN

 

 

Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.Akceptuję