telefon:
506 625 430
czynna
7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18
tel/fax:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22
e-mail:
SMYKOWE GRANIE
powiększ
wykonawcy:
Jola i Miłosz Gawryłkiewiczowie - prowadzenie
Piotr Mania – fortepian
Leszek Szczerba – saksofon
Maciej Adamczak – kontrabas
Grzegorz Pałka – perkusja
repertuar:
Smyko Jazz
Dziecko, któremu śpiewamy, któremu prezentujemy dobrą muzykę, jeszcze zanim się urodzi, przynosi z sobą na świat potencjał uzdolnień muzycznych ukształtowany genetycznie i środowiskowo. Potencjał ten rozwija się nadal po narodzinach, jeśli kontynuujemy muzyczne oddziaływania. Praca z dzieckiem w tym okresie ma charakter kierowania (nie nauczania), czyli dostarczania dziecku odpowiednich bodźców. Dziecko jest po prostu „zanurzone w muzyce”. Dzięki obcowaniu z bogatym muzycznie środowiskiem dziecko wchłania „słownik muzyczny” i spontanicznie uczy się muzycznych prawidłowości tak jak uczy się mowy; uczy się audiować (myśleć muzycznie), tak jak uczy się myśleć wykorzystując język. Istnieje silna analogia między uczeniem się języka a rozwijaniem uzdolnień muzycznych. Okres prenatalny i wczesny postnatalny jest tutaj szczególnie ważny (tak jak przy uczeniu się mowy).
W nadchodzącym sezonie muzycznym 2016/2017 Filharmonia Krakowska po raz kolejny podejmuje nad wyraz ciekawą i pożyteczną inicjatywę zorganizowania cyklu spotkań umuzykalniających dla dzieci w wieku od 0 do 3 roku życia, a także dla przyszłych mam. Działania te będą oparte na koncepcji i metodzie prof. E. E. Gordona ze Stanów Zjednoczonych.
Jako psycholog muzyki, współtłumaczka prac E.E. Gordona na język polski i uczestniczka kilku Seminariów Gordonowskich, jestem niezbicie przekonana o trafności i atrakcyjności spotkań małych dzieci z muzyką oraz o przydatności ekspozycji muzycznej jeszcze w okresie prenatalnym. Dlatego jako merytoryczny opiekun Smykowego Grania serdecznie zachęcam Państwa do uczestnictwa w kolejnym tego typu cyklu koncertowym.
Dr Ewa Klimas-Kuchtowa
Wersja do druku
© Filharmonia Krakowska 2010