Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
MENU
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

KONCERT LETNI

2017-08-23, Środa
18:30

miejsce: Pałac Biskupa Erazma Ciołka
cena biletów:
35 zł
Zarezerwuj bilet

powiększ

wykonawcy:

Krakowski Konsort Viol:
Mateusz Kowalski – viola da gamba sopranowa, viola da gamba
Justyna Rekść- Raubo – viola da gamba sopranowa, viola da gamba
Aleksandra Buczyńska – viola da gamba
Agata Sanchez Martos – viola da gamba
Łukasz Madej – violone


 



repertuar:

John Dowland:
The King of Denmark's Galiard
Lachrimae Antiquae
Captain Digorie Piper his Galiard


David Funck – Stricturae viola di gambicae
Jean de Sainte-Colombe – Concert XLIV Tombeau Les Regrets
Tobias Hume – Captain Humes Galliard
William Byrd – Fantasia a 4
Orlando Gibbons – Pavan a 5
Anonymus (Kromieryż, 17 Xvii) – Courante & Sarabanda z Suity D-dur 
Michel Corrette – Concerto Le Phenix
 

Mateusz KOWALSKI – violę da gamba studiował w Krakowskim Konserwatorium im. W. Lutosławskiego w klasie Kazimierza Pyzika oraz w Akademii Muzycznej w Krakowie u Marcina Zalewskiego. W 2009 roku uzyskał w tej uczelni dyplom z wyróżnieniem. Swoje umiejętności doskonalił w Królewskim Konserwatorium w Hadze, kształcąc się u Philippa Pierlot i Rainera Zipperlinga. Uczestniczył w kursach i lekcjach gambowych prowadzonych przez takich muzyków jak Paulo Pandolfo, Marianne Muller, Petr Wagner, Christine Plubeau, Mark Caudle oraz w projektach orkiestrowych pod kierunkiem Jacques’a Ogga i Manfreda Cordesa.
Jest członkiem specjalizującego się w muzyce renesansu zespołu Floripari, którego siedzibą jest Zamek Królewski na Wawelu. Występuje również w kilku innych formacjach muzyki dawnej w Polsce – Consortium Sedinum, Camerata Cracovia – w międzynarodowym zespole Ensemble Barocum oraz wileńskim Brevis Consort. Z zespołami tymi występuje w Polsce i za granicą (m.in. Holandia, Szkocja, Bułgaria, Rumunia, Niemcy, Litwa, Hiszpania, Australia Zachodnia). Współpracuje również z Baletem Dworskim Cracovia Danza oraz zespołem Capella Cracoviensis. Wraz z gambowym triem Gambasada zajął pierwsze miejsce na Międzynarodowym Konkursie Kameralnych Zespołów Muzyki Dawnej – Żory 2012. Od 2013 jest asystentem w klasie violi da gamba krakowskiej Akademii Muzycznej.
Prowadzi wokalny zespół Perfugium, którego głównym polem zainteresowań jest religijna muzyka dawnych epok oraz tradycyjne pieśni Kościoła w Polsce. Z zespołem tym wydał pięć płyt CD. Współpracuje z Dominikańskim Ośrodkiem Liturgicznym, biorąc udział w nagraniach i prowadząc warsztaty muzyki liturgicznej. Przez kilka lat był członkiem Bractwa Lutni z Dworu na Wysokiej, wokalnej grupy prowadzonej przez lutnistę Antoniego Pilcha. Z zespołem tym wziął udział w wielu prestiżowych koncertach i występach: Festiwal d’Ile de France (w ramach Roku Polskiego we Francji), reprezentacja Województwa Małopolskiego na wystawie Expo Hanower ‘2000, koncerty na zaproszenie Konsulatu Polskiego w Barcelonie, trzykrotny udział w Festiwalu Trialogos w Tallinie (tam m.in. wspólne występy z estońskim zespołem Linnamusikud oraz Sirin z Moskwy), koncert z udziałem trębacza Tomasza Stańki (połączenie polskiej pieśni pasyjnej z jazzową improwizacją).

 

Justyna REKŚĆ-RAUBO – laureatka II nagrody i wyróżnienia na II Warszawskim Konkursie Wiolonczelowym w 1989 r. Ukończyła warszawską Akademię Muzyczną w klasie prof. A. Zielińskiego. Stypendystka Fundacji im. S. Batorego. Doskonaliła swe umiejętności biorąc udział w licznych kursach u wybitnych artystów i pedagogów takich jak: K. Michalik, Wł. Kłosiewicz, M. Sadlo, M. Leonhardt, T. Kühne, J. ter Linden, P. Wagner oraz M. Caudle. Aktualnie studiuje w klasie violi da gamba R. Zipperlinga i M. Kowalskiego w Akademii Muzycznej w Krakowie. Od 1995 roku występuje w zespole „Musicae Antiquae Collegium Varsoviense” w Warszawskiej Operze Kameralnej, specjalizując się w wykonawstwie basso continuo. Współpracuje także z zespołami prowadzonymi m.in. przez A. Sapiechę, A. Golińskiego, L. Stawarz, T. Adamusa, A. Tomczyka, M. Toporowskiego, D. Stabinskasa („Brevis Consort”, Litwa) i P. Wagnera („Tourbillon”, Czechy). Jej muzyczne zainteresowania sięgają także muzyki nowej. Od 1993 roku była członkiem zespołu NONSTROM zajmującego się wykonawstwem muzyki współczesnej, założonego przez Pawła Mykietyna. Jako członek zespołu była nominowana do nagrody „Paszport POLITYKI” oraz została laureatką IV Międzynarodowego Konkursu Młodej Kultury w Düsseldorfie.
Dokonała nagrań archiwalnych dla PR i TV oraz płytowych.

 

Aleksandra BUCZYŃSKA – absolwentka studiów magisterskich na wydziale Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie wiolonczeli barokowej u prof. Teresy Kamińskiej. Swoją przygodę z wiolonczelą barokową rozpoczęła zaraz po ukończeniu studiów licencjackich w pod kierunkiem prof. Doroty Imiełowskiej. W ramach studiów uczestniczyła w wielu Koncertach Barokowych prowadzonych przez : dra Zbigniewa Pilcha, prof. Teresę Kamińską, prof. Sirkke Liise Kaakinen-Pilch, dr Teresę Piech, prof. Petera Holstlaga, dra Tomasza Ślusarczyka oraz dra Andrzeja Zawiszy. W 2015 roku uczestniczyła w XIII Forum Muzyki Dawnej w Warszawie w klasie : Jorga Zwickera, Linde Brunmayr – Tutz oraz zakwalifikowała się na Akademię Haendlowską, organizowaną przy współpracy z tak wybitnymi artystami, jak: Reachel Podger, Allison Mcgillvary, Robert Hollingworth. Na jej artystyczny rozwój miał również wpływ udział w Międzynarodowej Akademii Bachowskiej w Świdnicy organizowanej przez Capellę Cracoviensis. Inspiracje muzyczne czerpie ze współpracy ze znakomitymi muzykami, między innymi takimi jak: Jan Tomasz Adamus, Jorge Jimenez, Kai Wessel, Matteo Messori, Eivind Gullberg Jensen, Agnieszka Oszańca, Teresa Kamińska, Małgorzata Wojciechowska, Martyna Pastuszka. W roku 2015 miała okazję również wystąpić na Festiwalu Bachowskim organizowanym przez Akademię Muzyczną w Krakowie jako solistka i kameralistka.
W ramach Programu Międzynarodowej Wymiany Studentów „Erasmus” studiowała w 2016 roku w Salzburgu na Universität Mozarteum pod kierunkiem prof. Marco Testori, gdzie również pod okiem słynnych wykonawców muzyki dawnej: prof. Midori Seiler, prof. Alfredo  Bernardini oraz prof. Florian Birsak-Hayer szkoliła się pod kątem gry w zespole kameralnym.
Do roku 2016 była przewodniczącą i założycielem Koła Naukowego Historycznych Praktyk Wykonawczych działającego przy Akademii Muzycznej pod opieką prof. Teresy Kamińskiej. Aktualnie współpracuje jako wiolonczelistka z kilkoma zespołami kameralnymi oraz z  Capellą Cracoviensis biorąc udział w projektach kameralnych i symfonicznych.
Od nowego roku akademickiego rozpoczęła naukę na Violi da Gamba pod kierunkiem prof. Reinera Ziperlinga i Mateusza Kowalskiego, a w wolnych chwilach działa jako Członek Stowarzyszenia All In UJ.


Agata SANCHEZ MARTOS – studiowała w klasie wiolonczeli prof. Witolda Hermana. Dwukrotnie stypendystka Ministra Kultury. W 1990 roku ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie; koncert dyplomowy z Orkiestrą PRiTV w Krakowie.
Brała udział w Kursach mistrzowskich u takich pedagogów, jak: Nathaniel Rosen, Christoph Coin, Krzysztof Jabłoński, Paolo Pandolfo, Petr Wagner, Christoph Urbanetz. Współpracowała z Capellą Cracoviensis, Polską Filharmonią Kameralną W. Rajskiego, Kameratą Krakowską. Jest członkiem Orkiestry Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie, z którą występowała również jako solistka. Prowadziła grupę wiolonczel na tournee w Niemczech, Szwajcarii i Japonii.
Jej pasją jest kameralistka. W latach 1994-2006 współtworzyła Kwartet Amar Corde, Nagrania z tego okresu to 7 płyt CD  m.in. wszystkie kwartety smyczkowe Grażyny Bacewicz (7) i 2 kwintety fortepianowe oraz Kwintet fortepianowy Juliusza Zarębskiego z Waldemarem Malickim. Od 7 lat jest członkiem  kwartetu ARCHI, którego autorskie projekty: Klasyka i flamenco, American Dream i Klasyka a la salsa w krakowskiej filharmonii cieszyły się dużym powodzeniem. Koncertowała niemal w całej Europie, Jordanii, Kuwejcie, Arabii Saudyjskiej i Ekwadorze.
W 2006 r. uhonorowana medalem Gloria Artis za zasługi w dziedzinie kameralistyki.
Od 2014 roku studiuje w klasie violi da gamba prof. Reinera Zipperlinga i Mateusza Kowalskiego.
 

Łukasz MADEJ - edukację muzyczną rozpocz w roku 1994 w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Jaśle w klasie fortepianu. W 2003 roku podejmuję studia na Uniwersytecie Rzeszowskim;  kierunek-Edukacja Muzyczna w Zakresie Sztuki Muzycznej. Równolegle zaczyna uczęszczać do klasy kontrabasu prof. Wacława Seminowicza, a następnie prof. Mirosława Jaskota w Zespole Szkół Muzycznych nr 1 w Rzeszowie. W latach 2009-2014 studiuje na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie kontrabasu prof. Czesława Ząbka. W 2015 roku rozpoczyna prace w Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze jako lider grupy kontrabasów. W tym samym roku rozpoczyna kolejne studia na Akademii Muzycznej w Krakowie poszerzając swoje horyzonty o muzykę dawną w klasie violone prof. Rainera Zipperlinga (Niemcy).
Uczestniczył w wielu kursach, festiwalach kontrabasowych m.in.we Wrocławiu, Brnie oraz kursach muzyki dawnej EUBO w Luxemburgu i Akademii Bachowskiej w Świdnicy. Współpracuje z wieloma polskimi orkiestrami symfonicznymi, takimi jak Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej oraz z orkiestrami wykonującymi muzykę dawną: Capella Cracoviensis, Il Giardiono d’Amore, Festiwalowa Orkiestra Muzyki Dawnej w Szczecinie, Cornu Copiae.

Fot. K. Mika, M. Ankiersztejn, K. Schubert, B. Skiba, S. Guastevi


 

Partner koncertów:

 



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję