Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
MENU
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

KONCERT SYMFONICZNY

2017-02-24, Piątek
19:30

miejsce: Sala Filharmonii

cena biletów:
40 zł
30 zł
30 zł
25 zł
Zarezerwuj bilet
fot. Aline Fournier
powiększ

wykonawcy:

Koncert poświęcony pamięci
Stanisława Skrowaczewskiego


Orkiestra Filharmonii Krakowskiej
Charles Olivieri-Munroe – dyrygent
Beatrice Berrut – fortepian

 



repertuar:

Ferenc Liszt – Preludia. Poemat symfoniczny S.97
Ferenc Liszt – II Koncert fortepianowy A-dur
Richard Strauss – Burleska na fortepian i orkiestrę
Ottorino Respighi – Pinie rzymskie

Beatrice BERRUT jest uznawana za jedną z najbardziej utalentowanych artystek swojego pokolenia, międzynarodowa prasa określa ją jako „rewelację”, „wyjątkową pianistkę”.

Solistka wielokrotnie koncertowała w Europie i Ameryce w tak prestiżowych salach koncertowych, jak Filharmonia Berlińska, Preston Bradley Hall w Chicago, Wigmore Hall w Londynie, Palais des Beaux-Arts w Brukseli, Victoria Hall w Genewie, Teatro Coliseo w Buenos Aires czy Cleveland Museum of Arts. Występowała z takim orkiestrami jak Dortmund Philharmonic, Orchestra della Svizerra Italiana, Orkiestra Filharmonii Północnoczeskiej, Orkiestra Filharmoniczna Południowej Westfalii, Orkiestra Filharmoniczna w Brukseli.
Beatrice urodziła się w szwajcarskim kantonie Valais w 1985 roku. Po studiach w Konserwatorium w Lozannie i Fundacji im. Heinricha Neuhausa w Zurychu, ukończyła Hochschule für Musik "Hanns Eisler" w Berlinie, gdzie uczyła się pod okiem Galiny Iwanzowej. Uzyskała też dyplom Królewskiej Irlandzkiej Akademii Muzycznej w Dublinie.

Pianistka regularnie pojawia się w telewizji (ARTE, France 3, RTS, Sat3, ZDF, Tv Berlin, Canal9) i w rozgłośniach radiowych Szwajcarii, Niemiec, USA, Francji, Belgii i Kanady (BBC3, WFMT Chicago, CWKR, France Musique, Espace 2, RTBF).
Dyskografia artystki znajduje uznanie na całym świecie, a magazyn „Fanfare” porównał jej grę do wykonań Horowitza, natomiast francuski „Diapason” docenił jej „ srebrzysty dźwięk, ciepłą i czarującą grę”.

W 2005 roku Beatrice została osobiście zaproszona przez Gidona Kremera do zagrania kilku koncertów na jego festiwalu w Bazylei. Pianistka regularnie występuje również z artystami światowej klasy, takimi jak Shlomo Mintz, Itzhak Perlman, Frans Helmerson i Mihaela Martin. Od lat współpracuje również z francusko-belgijską wiolonczelistką Camille Thomas.

Beatrice Berrut została uhonorowana wieloma nagrodami: nagrodą „Revelacion” przyznaną w 2011 roku przez Stowarzyszenie Krytyków Argentyńskich, nagrodą Towarzystwa Sztuk z Genewy w 2006 roku, Förderpreis stanu Valais oraz Grifon culturel w Chablais.

Charles OLIVIERI-MUNROE - począwszy od sezonu 2015/2016 Dyrektor Artystyczny i Główny Dyrygent Filharmonii Krakowskiej. Jednocześnie od 2011 roku piastuje stanowisko Pierwszego Dyrygenta Orkiestry Filharmonicznej Południowej Westfalii. Od 1997 roku Maestro jest także Dyrygentem Honorowym Orkiestry Filharmonii Północnoczeskiej w Teplicach, a od 2005 roku pozostaje dyrygentem gościnnym Orkiestry Festiwalu w Round Top (Teksas).
W poprzednich latach Charles Olivieri-Munroe pełnił funkcję Głównego Dyrygenta podczas Colorado Crested Butte Festival i Dyrektora Artystycznego niemieckiej Inter-Regionales Symfonie Orchester (2008), w latach 2001-2004 był Głównym Dyrygentem Słowackiej Radiowej Orkiestry Symfonicznej, a w okresie od 1993 do 1995 roku obejmował stanowisko asystenta dyrygenta Karlsbad Symphony Orchestra.

Maestro jest znany ze swojego talentu i charyzmy, międzynarodowa prasa docenia go za nowatorskie interpretacje słowiańskiego repertuaru i za wrażliwość na czystość brzmienia orkiestry. Dyrygent występował na pięciu kontynentach z najlepszymi światowymi zespołami, w tym z Izraelską Orkiestrą Filharmoniczną, Orkiestrą Filharmonii Czeskiej, Orkiestrą Symfoniczną Montrealu, Berlińską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Filharmonii w Sankt Petersburgu, Duńską Radiową Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej w Warszawie, Królewską Orkiestrą w Brukseli, orkiestrami symfonicznymi w Budapeszcie, Toronto, Oregonie, Nowym Jorku, Sydney, Amsterdamie, Frankfurcie, Atenach, Istambule, Lizbonie, Tokio, Seulu i Santiago (Chile).
W 2001 roku dyrygent zadebiutował w operze, dyrygując Falstaffem Giuseppe Verdiego na scenie Opery Komicznej w Berlinie. Od tego czasu dyrygował Don Giovannim Wolfganga Amadeusza Mozarta w Mediolanie, Aidą Verdiego w Teatro Fenice w Wenecji na festiwalu Lago di Como, występował też w Praskiej Operze Narodowej i Praskiej Operze Państwowej. W 2010 roku objął kierownictwo muzyczne nad spektaklem Żywot rozpustnika Igora Strawińskiego, wystawianym przez Warszawską Operę Kameralną. W lutym 2014 roku poprowadził w Teatrze Antonina Dvořáka znakomicie przyjęte przez krytykę wykonanie Genowefy Roberta Schumanna.

Urodzony na Malcie, dorastał w Toronto, gdzie studiował fortepian u znakomitego pedagoga, Borisa Berlina, w Królewskim Konserwatorium Muzycznym i na Uniwersytecie w Toronto. Trzykrotnie został laureatem stypendium rządowego w Ontario, które pozwoliło mu wyjechać na studia dyrygenckie do Akademii Muzycznej im. L. Janáčka w Brnie, gdzie uczył się pod kierunkiem Otakara Trhlika. Pracował również pod okiem Jiri Belohlavka i odbył dwa kursy wakacyjne w L’Accademia Musicale Chigiana w Sienie, gdzie miał okazję współpracować z takimi profesorami jak Ilia Musin i Yuri Temirkanov. W 1997 roku Charles Olivieri-Munroe odebrał grant w wysokości 20 tysięcy dolarów od Rady Sztuki Kanady. Jego kariera dyrygencka została rozpoczęta przez pasmo zwycięstw w międzynarodowych konkursach, na czele z pierwszą nagrodą na Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym Praska Wiosna w 2000 roku, gdzie otrzymał także nagrodę wytwórni Supraphon Records, jak również nagrody Miasta Praga i Czeskiego Radia.

W 2013 roku dyrygent odebrał nagrodę Asian Pacific Brand Foundatuion, której laureatami byli przed nim m. in. Hillary Clinton, Nelson Mandela, Steve Jobs, Michael Schumacher i Mark Zuckerberg.
Charles Olivieri-Munroe nagrywa dla takich wytwórni jak SONY, RCA, Red Seal, NAXOS, SMS Classical i Naïve Records.


                   

Poemat symfoniczny Preludia Ferenca Liszta powstał jako odzwierciedlenie refleksji zawartych w lirykach francuskiego pisarza Alphonse’a de Lamartine’a, który swoje wiersze nazywał „westchnieniami duszy”. Liszt napisał Preludia w 1854 roku w Weimarze, tytułem poematu nawiązując do Les Préludes – medytacji wchodzącej w skład Méditations poétiques Lamartine’a. Jak wiadomo, węgierski kompozytor zasłynął nie tylko jako pionier poematu symfonicznego, ale również jako genialny pianista, twórca znakomitych utworów fortepianowych – w tym II Koncertu A-dur z 1861 roku, ze względu na formę porównywanego często do poematu symfonicznego. Wirtuozowskie dzieła Liszta, którego palce według relacji mu współczesnych „fruwały nad klawiaturą jak ptaki”, cechował wysoki poziom komplikacji technicznej. Kiedy więc Hans von Bülow nowy utwór fortepianowy Richarda Straussa nazwał „lisztowską” kompozycją, prawdopodobnie miał na myśli znaczne trudności wykonawcze… Po wprowadzeniu pewnych zmian w partii fortepianu, kompozycja Straussa znalazła za to uznanie w oczach Eugene’a d’Alberta, który zdecydował się zaprezentować ją publiczności w 1890 roku jako Burlesque na fortepian i orkiestrę. Tymczasem uprawianą przez Liszta i Straussa sztukę poematu symfonicznego kontynuował w XX wieku włoski kompozytor Ottorino Respighi – do jego najbardziej znanych dzieł należą Pinie rzymskie, tworzące trylogię z poematami Fontanny rzymskie i Święta rzymskie. Poszczególne części tego niezwykłego utworu opisują drzewa piniowe rosnące w różnych zakamarkach Wiecznego Miasta. Premiera poematu Respighiego odbyła się oczywiście w Rzymie, w 1924 roku.


Dorota Staszkiewicz


 



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję