telefon:
506 625 430
czynna
7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18
tel/fax:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22
e-mail:
KONCERT LETNI
powiększ
wykonawcy:
Katarzyna Białowolska - skrzypce
Weronika Krówka - fortepian
Paweł Dziewoński - waltornia
repertuar:
Claude Debussy - Sonata na skrzypce i fortepian
George Gershwin:
My Man's Gone Now
Ain't Necessarily So
Bess, You is My Woman Now z suity Porgy and Bess
Leonard Bernstein - Elegy for Mippy I
Johannes Brahms - Trio Es-dur na skrzypce, waltornię i fortepian op. 40
Katarzyna JAWOR - BIAŁOWOLSKA - uczyła się pod kierunkiem wielu wybitnych profesorów takich jak Teresa Głąbówna, Piotr Tarcholik, Piotr Marciak, Wiesław Kwaśny, Jakub Jakowicz. W 2013 roku z wyróżnieniem ukończyła studia I stopnia, a w 2015 - także z wyróżnieniem - uzupełniające studia magisterskie w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie profesora Wiesława Kwaśnego. Jest laureatką wielu konkursów skrzypcowych (m.in.: I nagroda oraz Nagroda Specjalna w Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym „Gianluca Campochiaro” - Sycylia, I miejsce w Konkursie Muzyki Kameralnej - Kraków, II miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym - Żywiec; II miejsce podczas VIII Festiwalu Młodych Instrumentalistów - Kraków, wyróżnienie w XXVIII oraz XXXI Ogólnopolskim Konkursie Bachowskim - Zielona Góra; Nagroda Specjalna w Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Kameralnej - Kraków). Brała udział w międzynarodowych projektach orkiestrowych EUYO (European Union Youth Orchestra) podczas Międzynarodowych Festiwali m.in w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Grecji. Jako koncertmistrz „Lutosławski Modern Orchestra” występowała podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Była również koncertmistrzem CEI YO (Central European Initiative Youth Orchestra) w latach 2010/2011. Przez ponad rok była koncertmistrzem Krakowskiej Młodej Filharmonii. W latach 2012-2015 była koncertmistrzem Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej w Krakowie. Współpracuje z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej oraz orkiestrą Corda Cracovia. Jest koncertmistrzem Orkiestry Kameralnej działającej przy Chórze Katedry Wawelskiej. Brała udział w koncercie podczas Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia. Od roku 2014 pracuje jako członek zespołu Orkiestry Filharmonii Krakowskiej oraz Orkiestry Miasta Krakowa. Brała udział w koncertach kameralnych Orkiestry Filharmonii Krakowskiej, Orkiestry Filharmonii Podkarpackiej oraz Orkiestry Akademii Beethovenowskiej podczas których była koncertmistrzem.
Koncertowała jako solistka z Krakowską Młodą Filharmonią (m.in. „Szalone Dni Muzyki” w Warszawie, „Nowohucka Wiosna Muzyczna” w Krakowie). Występowała podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej w Oberstdorfie i Immenstadt. Nagrywała muzykę do spektakli teatralnych, m.in.: „Wydmuszka”. Współpracowała z teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie gdzie podczas spektakli „Pacjent EGBDF” wykonywała partie solowe jako koncertmistrz orkiestry kameralnej. Jest uczestniczką wielu międzynarodowych kursów skrzypcowych (m.in.: Żagań, Puławy, Niepołomice, Kołobrzeg, Rycerka Górna, Legnica, Radziejowice, Kraków, Stuttgart, Katowice) oraz lekcji mistrzowskich z profesorami z kraju i z za granicy takimi jak: J. Jakowicz, K. Jakowicz, A. Bauer, R. Honeck, P. Buck, A. Kostecki, R. Szreder, M. Rezler Niesiołowska, G. Zhislin, J. Kaliszewska, T. Major, T. Tomaszewski, M. Moś Jest trzykrotną stypendystką Stypendium Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie (2011/2012, 2012/2013, 2014/2015), otrzymała również stypendium ’Geiger’, ’Sapere Auso’ oraz „Stypendium dla Najzdolniejszych Studentów” ufundowane przez Instytut Muzyki i Tańca m.st. Warszawy. Występowała w salach koncertowych w Polsce, Czechach, Niemczech, Holandii, Francji, Włoszech, Grecji, Austrii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Chinach oraz Meksyku jako solistka. Obecnie jest stażystką na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Weronika KRÓWKA - naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 5 lat. Początkowo uczyła się u Ewy Gabryś, klawesynistki krakowskiej Filharmonii. Następnie poznała Janinę Garścię, znaną kompozytorkę krakowską, która pracowała z nią do momentu wstąpienia do Państwowej Szkoły Muzycznej Ist. nr 1 im. St. Wiechowicza w Krakowie w której uczyła się pod kierunkiem prof. Grażyny HeskoKołodzińskiej. Naukę kontynuowała w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Wł. Żeleńskiego w Krakowie w klasie prof. Małgorzaty Czech a po jej śmierci w klasie prof. Stefana Wojtasa. Następnie dostała się do krakowskiej Akademii Muzycznej i studiowała w klasie prof. Marka Koziaka. Sudiowała także w Hochschule fur Musik und Darstellende Kunst weFrankfurcie nad Menem w klasie prof. Catherine Vickers do 2010 roku kontynuując jednocześnie studia w Krakowie pod kierunkiem prof. Piotra Machnika. W 2011 roku rozpoczęła współpracę z pianistą włoskiego pochodzenia Maurizio Moretti. Początkowo odbyła u niego roczny kurs mistrzowski “Corso Internazionale di perfezionamento pianistico w Conservatorio Superiore del Liceu” w Barcelonie. We wrześniu 2012 roku dostała się do jego klasy mistrzowskiej którą prowadzi w Paryżu. Obecnie jest absolwentką paryskiej Schola Cantorum oraz krakowskiej Akademii Muzycznej.
W latach szkolnych i studenckich brała udziałwpianistycznychkursachmistrzowskich,krajowych i zagranicznych, ogólnopolskich i międzynarodowych, m.in . w Dusznikach Zdroju, Gdańsku, Krynicy Górskiej, Spremberg, Frankfurcie nad Menem, Krakowie ucząc się u m.in. G. Kurzyńskiego, M. SikorskiejWojtachy, A. Orlovietzky'ego, G. Ivanzovej, H. Lachenmanna, B.Bekhtereva.
W 2008 roku zdobyła III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Rzymie „Rome 2008”. W 2010 roku na Międzynarodowym Konkursie Kameralnej Muzyki Współczesnej w Krakowie w kategorii solowej otrzymała II nagrodę oraz wyróżnienie w postaci wykonania w Filharmonii Krakowskiej utworu na fortepian i elektronikę „Just before” holenderskiego kompozytora M. van der Aa (polskie prawykonanie). W 2011 roku zdobyła wyróżnienie i nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu „Musica Antiqua” w Bosie (Włochy).
Paweł DZIEWOŃSKI - naukę gry na waltorni rozpoczął w wieku 15 lat w Liceum Muzycznym im. F. Chopina w Krakowie. Po zdaniu na studia kontynuował naukę na Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie prof. Piotra Wołczuka, które ukończył dyplomem w 1992 roku. Już na studiach szczególne zainteresowanie skierował w stronę muzyki kameralnej, które rozwijał zarówno w takich formacjach jak kwintet dęty, kwintet blaszany jak i we współpracy z kwartetami smyczkowymi.
W tym samym czasie rozpoczął pracę w Capelli Cracoviensis. W 1996 otrzymał posadę pierwszego waltornisty w Polskiej Orkiestrze Radiowej w Warszawie , współpracując jednocześnie z Polską Filharmonią Kameralną w Gdańsku. Swoje zainteresowania muzyką brytyjską postanowił rozwijać zdając egzamin na studia podyplomowe w Royal College of Music w Londynie, których jednak nie kontynuował. Pobierał lekcje u Williama VerMeulena, Richarda Watkinsa, Timothy'ego Browna. Ukończył kursy mistrzowskie u Ericha Penzela (Niemcy, Włochy). Współpracował m. in. z orkiestrami: BBC SSO (Glasgow), RTE Concert Orchestra (Dublin), Accademia Bizantina, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Kameralna AUKSO, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, NOSPR, Capella Bydgostiensis. Jako członek wielu z wymienionych zespołów, brał udział w licznych nagraniach płytowych i komercyjnych, a także występował podczas licznych tournee w Europie, Ameryce Północnej i Japonii.
Pod koniec 2002 wraz z kolegami założył Krakowski Kwintet Blaszany - Cracow Brass Quintet, z ktorym zajal III miejsce na Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. Od 2003 roku gra na stałe w Orkiestrze Filharmonii Krakowskiej na stanowisku pierwszego waltornisty i współpracuje z Kwintetem Dętym Filharmoników Krakowskich, a także w powstałym w 2006 roku Krakowskim Kwartecie Waltorniowym - Cracow Horn Quartet. Jego zainteresowania wykonawstwem na instrumentach historycznych znajdują swoje odbicie we współpracy z orkiestrą - Capella Cracoviensis.
Wersja do druku
© Filharmonia Krakowska 2010