Polish
English
KALENDARZ
zwiń hide calendar
pokaż cały miesiąc
MENU
KASA BILETOWA

telefon:

506 625 430

czynna


7.01 – 10–14, 15–19, 8.01 - 11:30–15:30, 17–18, 9.01 - 9:30–13:30, 17–18

 REZERWACJA

tel/fax:

od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16, tel. 504 856 500, 12 619 87 22

e-mail:

KALENDARIUM

KONCERT KARNAWAŁOWY

2016-01-29, Piątek
19:30

miejsce: Sala Filharmonii

cena biletów:
80 zł
60 zł
Zarezerwuj bilet
fot. Simon van Baxtel
powiększ

wykonawcy:

Orkiestra i Chór Filharmonii Krakowskiej
Christoph Campestrini – dyrygent
Maria Sławek – skrzypce
Jan Snakowski – altówka
Teresa Majka-Pacanek - chórmistrz



repertuar:

Wolfgang Amadeus Mozart:
- Interludia do I i IV aktu opery Thamos, król Egiptu KV 345
– Symfonia koncertująca na skrzypce i altówkę KV 364

Giuseppe Verdi:
- Uwertura do opery Nabucco
Gli arredi festive – chór z I aktu opery Nabucco
Va, pensiero – chór niewolników z III aktu opery Nabucco
– Preludium do I aktu opery Bal maskowy
Ballabili – muzyka baletowa z II aktu opery Otello
Gloria all’Egitto – chór z II aktu opery Aida
 

Symfonia koncertująca Es-dur na skrzypce i altówkę, napisana prawdopodobnie dla orkiestry w Salzburgu, należy do najlepszych utworów na instrumenty solowe Wolfganga Amadeusa Mozarta. Już w czasach tego kompozytora zainteresowanie artystów budziła tematyka egipska – premiera muzyki Mozarta do sztuki Thamos, król Egiptu odbyła się w 1776 roku. Jeszcze większą popularnością wątki egipskie cieszyły się wśród współczesnych autorowi napisanej dla uczczenia otwarcia Kanału Sueskiego w 1869 roku Aidy. Ostatecznie pierwsze wystawienie opery Giuseppe Verdiego miało miejsce dwa lata później, ale i tak zakończyło się olbrzymim sukcesem, podobnie jak premiery innych dzieł tego kompozytora: Otella oraz Nabucco – opery, która otworzyła przed Verdim drzwi do międzynarodowej kariery.
Dorota Staszkiewicz

Christoph CAMPESTRINI – dyrygent I kompozytor, absolwent nowojorskiej The Juilliard School i prestiżowego Yale University (Affiliate Artists Conducting Program). Występował z tak znamienitymi  orkiestrami jak London Symphony Orchestra, Orkiestra Symfoniczna Rosyjskiego radia I Telewizji, Deutsche Symphonie Orchester Berlin, Radiowe Orkiestry Symfoniczne Frankfurtu i Kolonii, Orkiestra Filharmonii Praskiej, Mozarteum, Orquestra Metropolitana Lisbon, Orchestra della Svizzera Italiana, Orchestre Lamoureux Paris, Queensland Philharmonic (Australia), Narodowa Orkiestra Symfoniczna w Meksyku, Israel Sinfonietta, a także z solistami: Lang Lang, Gidonem Kremerem, Julianem Rachlinem, Rudolfem Buchbinderem, Alisą Weilerstein czy Julią Fischer. Współpracował również z polskimi zespołami, m. in. z Narodową Orkiestrą Polskiego Radia, z którą odbył tournee po Austrii w 2013 roku.
Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej dyrygował ostatnio w 2001 roku, prowadząc IV Symfonię d-moll Roberta Schumanna oraz Koncert podwójny a-moll Johannesa Brahmsa z Kają Danczowską w roli solistki.

Maria SŁAWEK - urodziła się w 1988 roku w Gdańsku. W wieku czterech lat rozpoczęła naukę gry na skrzypcach. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w 2011 roku w klasie skrzypiec prof. Wiesława Kwaśnego. Swoje umiejętności doskonaliła m.in. pod kierunkiem Dory Schwarzberg (studia podyplomowe), Maxima Vengerova, Ivry'ego Gitlisa, Kolji Blachera i Wandy Wiłkomirskiej. Była podopieczną Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci (2003–2006), a także stypendystką Fundacji Sapere Auso (2009) oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2010, 2013). W 2007 roku otrzymała nagrodę maestro Jerzego Katlewicza, przyznawaną wyróżniającym się studentom krakowskiej Akademii Muzycznej. Cztery lata później została uhonorowana Stypendium Twórczym Miasta Krakowa, stypendium Fundacji Grazella oraz nagrodą Solti Foudation.
Od 2007 roku Maria Sławek tworzy duet z pianistą Piotrem Różańskim. Muzycy kształcili się w zakresie kameralistyki w klasie prof. Janiny Romańskiej-Werner w Akademii Muzycznej w Krakowie. Podczas kursów mistrzowskich uczyli się także u takich artystów jak Paul Badura-Skoda, Daniel Stabrawa, Marek Moś czy Dora Schwarzberg. Gościli na wielu festiwalach, m.in. Mozartiana w Gdańsku, Wawel o zmierzchu, Muzyka w Starym Krakowie czy Emanacje w Krakowie i Suchej Beskidzkiej. Na zaproszenie Fundacji Kościuszkowskiej wystąpili w 2012 roku z recitalem w Nowym Jorku. Wydana w tym samym roku debiutancka płyta duetu z sonatami Schumanna i Prokofiewa (Grupa Twórcza Castello) zebrała bardzo pozytywne recenzje i była prezentowana na antenie Programu 2. Polskiego Radia. W 2013 roku, wraz Polską Orkiestrą Radiową pod dyrekcją Marka Mosia, muzycy wzięli udział w prawykonaniu utworu Anny Zawadzkiej-Gołosz Spettro, którego rejestracja fonograficzna znalazła się na płycie poświęconej twórczości kompozytorki (Polskie Radio). W tym samym roku wystąpili w Atmie – muzeum Karola Szymanowskiego w Zakopanem – na koncercie z okazji rocznicy 131. urodzin kompozytora. W 2015 roku ukazała się kolejna płyta Marii Sławek i Piotra Różańskiego, na której wykonawcy zarejestrowali sonaty na skrzypce i fortepian Mieczysława Weinberga (CD Accord). Płytę objął patronatem m.in. Program 2. Polskiego Radia.
Jako solistka i kameralistka Maria Sławek występowała w wielu miastach Polski, a także w Niemczech, Izraelu, Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Brazylii, Włoszech, na Ukrainie i w USA. Stale współpracuje z takimi artystami jak Anna Maria Staśkiewicz, Katarzyna Budnik-Gałązka, Artur Rozmysłowicz, Marcin Zdunik, Rafał Kwiatkowski, Andrzej Bauer, Ewa Pobłocka czy Katarzyna Popowa-Zydroń.
W 2015 roku, po obronie pracy doktorskiej na temat utworów na skrzypce i fortepian Mieczysława Weinberga, Maria Sławek otrzymała tytuł doktora sztuki. Obecnie pracuje jako asystent w Katedrze Skrzypiec i Altówki Akademii Muzycznej w Krakowie.

Jan SNAKOWSKI - laureat I nagrody w kategorii altówki na prestiżowym XXI Międzynarodowym Konkursie im. Johannesa Brahmsa w Pörtschach. Jan Snakowski szybko zdobywa uznanie jako solista i kameralista wśród najwybitniejszych artystów międzynarodowego środowiska muzycznego. Gilad Karni, solista orkiestry Tonhalle w Zurychu, chwali jego grę za "wysoki poziom solistyczny i artystyczny, piękny dźwięk oraz autentyczne i indywidualne interpretacje".
Zanim zaczął odnosić sukcesy na arenie międzynarodowej, w listopadzie 2013 roku Jan uzyskał wyróżnienie na IX Konkursie Altówkowym im. Jana Rakowskiego w Poznaniu, będąc jedynym studiującym w Polsce finalistą pierwszej międzynarodowej edycji tego konkursu.
Jan Snakowski urodził się w 1990 roku w Zielonej Górze. W wieku niespełna 7 lat rozpoczął naukę gry na skrzypcach w Rzeszowie. Tamtejsze liceum muzyczne ukończył z wyróżnieniem w 2009 roku pod kierunkiem Roberta Naściszewskiego. Naukę kontynuował w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie skrzypiec prof. Wiesława Kwaśnego, którą ukończył z wyróżnieniem w roku 2014. Rok póżniej ukończył studia w krakowskiej uczelni w zakresie gry na altówce, w klasie dr. hab. Jacka Dumanowskiego. Obecnie doskonali swoje umiejętności w Haute Ecole de Musique w Lozannie, w klasie prof. Alexandra Zemtsova.
W trakcie nauki Jan Snakowski odbywał kursy mistrzowskie m. in. pod kierunkiem Bartłomieja Nizioła, Hartmuta Rohdego, Jerzego Kosmali, Krzysztofa Węgrzyna, Grigorija Zhislina, Igora Petrushevskiego, Dymitra Sitkowieckiego, Krzysztofa Śmietany i Krzysztofa Jakowicza. Jako lider tria fortepianowego, a także kwartetu i tria smyczkowego, brał udział w kameralnych kursach mistrzowskich prowadzonych przez członków Altenberg Trio Wien, Melos Quartet i Kwartetu Śląskiego. Obecnie jest członkiem zespołu Cracofonia String Quartet, zespołu uhonorowanego I nagrodą na organizowanym przez Akademię Muzyczną w Bydgoszczy Turnieju Kameralnym w trzech odsłonach. Jest również stypendystą Małopolskiej Fundacji Stypendialnej Sapere Auso.
Poza działalnością solistyczną, mimo młodego wieku, Jan wyróżnia się wyjątkowo bogatym doświadczeniem jako muzyk orkiestrowy. Od lutego 2014 roku pracuje w Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie jako członek sekcji I skrzypiec. Oprócz tego regularnie współpracuje jako skrzypek i altowiolista z takimi orkiestrami jak Sinfonieorchester Basel, Sinfonia Varsovia, Orchestre de Chambre de Lausanne, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej oraz wieloma orkiestrami młodzieżowymi, towarzysząc międzynarodowej sławy artystom takim jak Lorin Maazel, Jukka-Pekka Saraste, Dennis Russell Davies, Jerzy Maksymiuk czy Krzysztof Penderecki. Od lutego 2016 roku Jan rozpocznie pracę na stanowisku zastępcy altówki solo w Sinfonieorchester St. Gallen w Szwajcarii.
Jan Snakowski gra skrzypcach i altówce Jana Pawlikowskiego z 2007 roku, smyczkami z Pracowni Lutnictwa i Smyczkarstwa Artystycznego Marcina Siwca w Krakowie.



Wersja do druku
Tworzenie stron - Fabryka Stron Internetowych Sp. z o.o. CMS - FSite

© Filharmonia Krakowska 2010

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach Filharmonii Krakowskiej i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. dowiedz się więcej. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.Akceptuję